Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1079
Jeg har prøvd å følge ørten forklaringer på hvordan jeg kan sette statisk ip i lubuntu nå, men ingenting funker. Jeg prøver å taste inn informasjonen i /etc/network/interfaces, men med en gang jeg prøver å gjøre noe med eth0 der, så kommer ikke forbindelsen opp igjen etter å ha restartet.

Jeg får det til via network manager, men den endrer ikke på noe i interfaces-filen. Jeg hadde lyst å kunne gjøre det gjennom terminalvinduet.

Noen som kan opplyse meg?
Endringene du gjør i network manager lagres i:

Kode

/etc/NetworkManager/system-connections/<Navnet på nettverket>
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Skal du ha et statisk IP-oppsett er det ingen grunn til å ha network mananger.

https://wiki.debian.org/NetworkManag..._are_Unmanaged

Om du går ned til FAQen står det du treng vite og.
bo1e's Avatar
Trådstarter
Må jeg fjerne network manager? Er det network manager eller interfaces-filen som prioriteres hvis det konfigureres begge steder? Grunnen til at jeg spør er at jeg har gjort akkurat det som står i faqen og debian-wikien, og det funker ikke. Og mange andre varianter som folk har foreslått på forumer rundtomkring. Helt sikkert noe latterlig opplagt jeg gjør galt (bortsett fra når man ikke vet om det fra før).

Ser ut som jeg fikk det til når jeg disablet network manager.
Sist endret av bo1e; 16. august 2015 kl. 20:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.