Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3319
Hei dere

Noen som kan eller har endret IMEI nummer på telefonen før?

Telefonen er rootet.

Jeg har googlet meg ihjel og jeg har prøvd følgende:

http://www.technostall.com/how-to-ch...umber-android/
-Her stopper det på
"Write the following in your dialler – *#7465625# or *#*#3646633#*#*"
tallene blir bare borte fra dial pad'en.



Forsøkte også denne:
http://www.technostall.com/android-how-to-change-imei/

Men den beskriver ikke hvordan man faktisk endrer på mobilen, kun i emulatoren...


Prøvd å google etter hvor selve IMEI filen ligger i filsystemet på telefonen,
Noen sier den ligger i filen "nv_data.bin", muligens under /efs mappen, men jeg finner hverken /efs eller nv_data.bin når jeg sjekker via ADB shell.



Noen som vet hvor man finner IMEI nummeret og hvordan det kan endres

Setter stor pris på all hjelp!

Fant nå ut at den visstnok skal lagres i bml5 som skal ligge under /dev/block/ eller /dev/

men den ligger ikke på noen av disse stedene..

bml5 er visst for samsung fant jeg ut.

Dette gjelder en xperia så da må man vel bruke en annen metode..
Sist endret av Ponyo; 10. mai 2015 kl. 15:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Å endre Imei kommer til å bricke telefonen din garantert.
det går, fikk til med min note 2 i fjor(paranoid) men myyyyye lesing bricking etc. endte opp med at nr skifta men mista mulighet for lyd på anrop. lese deg opp på wiki om imei så får du mer forståelse.

s
Om det fantes en mulighet, og om den skulle stått på nettet, ville den vært utdatert for lenge siden. Tukler du med IMEI nummeret vil telefonen aldri bli som før.
Hvis du kommet deg så langt at du skal legge inn imei, så er det aldri slik at eks. xxxxxxxxxxxxx eu. Er europeisk imei.

Du må forsikre deg utfra tlf model,utgave,lokalisjon,når produsert osv. Husker jeg hadde ei liste.

Bokstavene i den koden har som regel ingenting med Europa/Norge å gjøre.

Hvorfor skal du skifte?
Sist endret av Kutulu; 15. mai 2015 kl. 19:58.
Du får skaffe deg en gammel nokia, der var det trivielt å endre imei
send inn telefonen og skriv dårlig dekning, slår seg av osv. Også håp på at de bytter hovedkort strakt. På sony sine modeller får du ett nytt IMEI nr når det blir byttet hovedkort.