Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 865
Hvilken DVD merker mener dere er greie og hvor kjøper jeg de billigst. Skal ha en brenner som tar + og -.
Sist endret av arve28; 14. januar 2004 kl. 15:36.
jeg ville gått for en plextor eller en nec. De er ganske rimelige..

http://prisguide.hardware.no/vis_kategori.php?cat_id=40
Har selv en NEC 1400A (eller noe i den duren) den funker bra. Men pass på at du får gode dvd'er ellers må du brenne i 2x (vet ikke om dette bare gjelder NEC)
Er det noen som har erfaring med plater?
'That`s Write' er billige, men er de bra nok?
--> http://www.komplett.no/k/ki.asp?acti...3&GrpID=9&s=pl
jeg kjøpte 25 thats write plater... så støtta ikke brenneren dem så nå skal jeg prøve å finne ut hva brenneren heter og oppdatere firmwaren
Trådstarter
Utrykte meg kanskje litt dårlig. Sorry.
Har tenkt på en plextor 8X eller en nec DVD-brenner.

Men jeg tenkte på DVD-plater. Hvilket merke her og hvor er de billigst.
That's Write støttes av NEC i alle fall, men ikke med 4x, bare 2x. De er billige, og jeg driter faktisk litt i at den bruker 15 min istedenfor 20-30 min!
Jeg kjøper bare kvalitets plater som Verbatim.Fordi at jeg har hatt problemer, med å brenne ut filmer på noen billig plater. Problemene kan være att filmen ikke funker i det hele tatt, eller at den både lyd og bilde hakker og fryser i slutten på filmen.
det er problemer med plextor vs datawrite virker det som. ihvertfall før evt fw oppgradering..
noen som vet hvor jeg finner firmware updates for nec?
Opprinnelig postet av Thror
noen som vet hvor jeg finner firmware updates for nec?
Vis hele sitatet...
her f.eks http://www.herrie.org/modules.php?name=Downloads

bruker den hackede på min nec 1300 og that's write funker greit på 2x brenn.
har bare hatt feilbrenning av rippa dvd'er ved bruk av nero, men med
dvddecrypter og clonedvd har jeg ikke hatt noen.
ahh, takk... fant de orginale ved å maile produsenten.. Tror jeg holder meg til dem er faktisk nec 1300 jeg også har
De billigdvdene ble spilt av helt fint i min dvdspiller

edit:
glemte å nevne at jeg kjøpte dem på digitalimpuls i oslo (like ved komplett) og betalte 250 for 25 stk(dvd-r)
Trådstarter
Noen som leste VG for 2 dager siden? Der var det test om håldbarhet på DVD og CD. Verbatim kom veldig dårlig ut på DVD. Tåler ikke mye sol.
Noen som er i stand til å finne denne testen på vg.no?
Tviler på at den ligger på nett, fant ikke noe, sikkert bare i papirversjonen :P
Trådstarter
Fan ikke på nette jeg heller.
Var testet i ekreme tillfeller.
De var lagt på taket av huset med brenneside opp. Media var uleselig etter 3-17 uker på alle.
De hadde også hengt platene i vinduet. Dette ble heller ikke platene noe bedre av.
Bruker That`s write plater til NEC 1300, og det funker fint.
De har jo fått mye skryt i tester, til å være så billige.