Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1595
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Den nye iLife pakken:

iMovie
iTunes
iDVD
iPhoto

... og ...

GarageBand

... Er det bare meg, eller burde den hett iGarageBand? Eller er ikke det grunge nok? Hva med å kalle den iCreator eller iMusician eller iLoveToCreateCrapMusic?

*surmule*

h
Eller iJay etter et visst annet produkt
hva med å droppen i'n i utgangspuktet. Står den for noe egentlig?

edit: skrives eJay da'men
Simple: vet du hva? jeg tror faktisk at kermit- vet at det heter eJay, og at han sa iJay som en liten vits! eller hva kermit-? men du,Simple, tok visst ikke den...
too bad
heh...
for faen. okay da.. tenkte ikke over det. trodde det bare hadde kortslutta litt for kermit-. min feil.
du får bare respekter at jeg er trøtt. Prøver å lese nynorsk og være på freakforum samtidig. Dårlig kombinasjon
Sist endret av Simple; 6. januar 2004 kl. 23:00.
Er det bare meg eller er du blitt bitt av appel basillen sharq? :P
rekylvinyl.no
sharq, hva med iGrunge?

var jo gøy de kom med et nytt programprodukt, sikkert mange yngre og andre eldre nybegynnere ( den vanlige familie faren ) vil kunne leke seg med dette programmet.

dessuten er det jo veldig utdannende og enkelt å bruke. men powerusere vil kanskje ha nesen pekt en annen rettning (bare gjettning, har ikke forsøkt det ennå)
eller iGay.

Men enig, 'i' burde vært der.
kult navn synes jeg.
men det koster penger?

req: Garageband
i = intertim

iCEO Steve Jobs står det på visittkortet hans.

Har lenge vurdert å lage iThis iThat.app
Kunne vært et slags leksikon over iApps.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
Bitt av Apple-basillen? Jeg har alltid likt Apple. Bruker to maccer og en pc daglig. There ya go, then :P

h
Hva står e'en i enkelte Apple produktnavn for?

Simple:
rekylvinyl.no
education tipper jeg...

tenkte på eMac, som har skoler som sin målgruppe.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
i-en står for "introduction" eller "intelligent", visstnok. Den opprinnelige ideen var å kalle alle proff-produkter "power-" (powerbook, power mac, powermovie) og alle brukerproduktene i- (iBook, iMac og iMovie). Produkter som iTunes (Powertunes er poengløst), og iPod har brutt med denne trenden (selv om PowerPod høres litt porr ut).

e står for education, ja.

H
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av metrom
sharq, hva med iGrunge?
... men powerusere vil kanskje ha nesen pekt en annen rettning (bare gjettning, har ikke forsøkt det ennå)
Vis hele sitatet...
jeg bruker det daglig i forhold til å lage film-musikk - dog benytter ikke alle loopene til alt mulig søl. Crewet på filmen (regissør, kameraoperatør, produsent osv.. ) spiller band her på skolen, og rocker fett - og når noen av dem kan synth/piano gjør det soundtrack-kreasjonen til en lek!

GarageBand owns !!
tilbake til topic. Hva med "iGb" for iGarageBand.
hva med å bare legge den død? for ikke lenge siden kom Garageband 2.0
▼ ... over et år senere ... ▼
Finnes det noen program som ligner på Garageband som funker for windows?
Jeg er ikke akkurat en Mac-head (bruker Windows og har gjort det hele livet, men har lyst på Mac), men jeg vil tro at Garageband fakitsk ikke er ett produkt som er dirkete lagd av Apple, men ett produkt av Emagic som etter dagens standarer er ett av verdens beste musikkproduksjons-programmer. Logic.
Garageband er en veldig veldig lite verson av Logic, og alt du lager i Garageband kan du åpne i Logic. so there you go. jeg vet ikke, men jeg vil faktisk tro at Emagic er ett datterselskap av Apple.