Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2827
Hei!

Forsøker å sette opp Openbox på en Arch Linux, men får det ikke helt til. Her er erroren som kommer opp når jeg skal starte den:

http://bildr.no/image/TlNiZjI0.jpeg


Jeg er villig til å gi 100-200 kroner om noen kunne satt opp dette via teamviewer, siden denne serveren kjører virtuelt.

Mvh,
Brukerguiden
"also check the log file at "/var/log/Xorg.0.log for additional information"

Start der, les hva som logges, google det som logges, du er trolig ikke den første i verden som har akkurat dette problemet
Sist endret av liasis; 14. november 2014 kl. 19:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av moridin Vis innlegg
"also check the log file at "/var/log/Xorg.0.log for additional information"

Start der, les hva som logges, google det som logges, du er trolig ikke den første i verden som har akkurat dette problemet
Vis hele sitatet...
Fatal server error:
[ 54.147] (EE) failed to create screen resources(EE)
[ 54.147] (EE)
Please consult the The X.Org Foundation support
at http://wiki.x.org
for help.

Har forsøkt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du har prøvd å stappe linja frå loggen inn i google, og få tett opp under tredve millioner svar? Du har forsøkt dei tinga som står lista som ting du kan gjere på dei fem første svara? Du har brukt litt tid på å lese på arch sin wiki om korleis du set opp X?
Sitat av slashdot Vis innlegg
Du har prøvd å stappe linja frå loggen inn i google, og få tett opp under tredve millioner svar? Du har forsøkt dei tinga som står lista som ting du kan gjere på dei fem første svara? Du har brukt litt tid på å lese på arch sin wiki om korleis du set opp X?
Vis hele sitatet...
Jepp.

Lest arch sin wiki, har også sett på en god del YouTube videoer. Derfor jeg trenger hjelp.
Så, om du ikke kan å lese logger og feilsøke, hvorfor insisterer du på å kjøre ArchLinux? Fordi du har hørt på reddit at det er "kult" ?

Prøv hardere, og om du skal forvente noe som helst av fornuftig hjelp må du i alle fall beskrive hva du har prøvd og hva resultatet ble. Nøyaktig. Ikke "jeg så på youtube, men det funker ikke".
Sist endret av liasis; 14. november 2014 kl. 20:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
ArchBang har en ferdigkonfigurert versjon av openbox. Hvis du er villig til å bytte distro!
Sist endret av Zalox; 4. januar 2015 kl. 00:33.