Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3113
Hei! en stund siden jeg postet her sist men nå trenger jeg litt hjelp.

Skulle hjelpe en venn bytte ut HDD med en SSD og oppgradere fra 1 til 2 gb ram på Asus eee h1000. Komponent byttet gikk fint, bios registrerer 2gb ram og en SSD.

Når jeg derimot la Ubuntu 13.10 sin .iso fil over på en minnepenn og prøvde å boote skjer følgede: Liten logo og div system info/"usb memmory check", jeg kan deretter trykke F2 for bios eller ESC for å velge hva jeg skal boote fra. Trykker ESC og velger Minnepennen, en skjerm med system info kommer opp og jeg kan trykke ESC for og boote eller vente noen sekunder (teller ned). Har prøvd både å vente og å trykke ESC men ingenting funker.

Har disabla quick og quiet boot fra bios og valgt Removable Dev/Minnepennen som 1. prioritet for boot.

Noen ideer
Sist endret av Spørsmåltegn?; 2. april 2014 kl. 18:34.
Hadde samme problem for et par dager siden med en Asus EEE 1000HE.

Endte opp med å prøve andre ubuntu-versjoner, denne versjonen funka for meg: ubuntu-13.04-desktop-i386

Brukte LiLi med disse instillingene:


Fyr løs om du har noen spørsmål om oppsettet mitt.
Sist endret av Turbolego; 2. april 2014 kl. 19:03.
Ser ut som det funker fint etter jeg byttet til 13.04

Takker for hjelpen