Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2526
Jeg ble oppring at nr "4169696890560103". Jeg tenkte kanskje det var et "nigeriansk scammer nr" eller noe av den art. Så jeg slo det opp på google, men der sto det ingenting, så jeg bestemte meg for å ring det opp igjen og til min overraskelse var det en nordmann som tok telefonen. Hva i alle dager? Hvordan får en tak i ett slikt nr?

Samtalen med mannen bak telefon nr gikk som følger:

Meg: Hallo? Hallo?
Han: Hallo?
Meg: Jeg ble oppringt av dette nummeret i for 1 minutt siden, var det noe du ville?
Han: Nei, jeg ble oppringt av ditt nummer.
Meg: Okay, men det har jeg ikke gjort, men da har vi vel ingen business ilag, så da sier jeg god kveld.

Mindfucked
www.prankowl.com

der har du det, skriv inn nummeret ditt på blokkeringslisten.
Er ikke så særlig lurt å ringe tilbake på rare nummere... kan bli meget dyrt: Advarer mot utenlandske telefonsvindlere
Kan se ut som telefonnummeret til en PDA/Mobilt Bredbånd..? Kunne ringe fra PDA-en jeg brukte når jeg kjørte for posten, og da kom det opp et sinnsykt langt telefonnummer..
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Er ikke så særlig lurt å ringe tilbake på rare nummere... kan bli meget dyrt: Advarer mot utenlandske telefonsvindlere
Vis hele sitatet...
Ja dette høres dyrt ut.
Og du følte at du måtte ringe tilbake fordi?
Her (lovdata) ser du hvilke nummer som er reservert til hva i Norge. Lange nummer er ofte brukt til maskin-til-maskin-kommunikasjon, som f.eks. mobilt bredbånd.
Sist endret av Zalox; 27. mars 2014 kl. 10:37.
Dataelektroniker
SodomInsane^'s Avatar
Jeg vet hva dette er, siden det har skjedd med meg og mine kompiser mange ganger den siste uken. Det er visst store problemer med noen sentraler hos NetCom.. De sverget på at det var fikset though, ser ikke ut til at det er tilfellet.

Det som har skjedd med oss var at vi ble ringt opp av ukjente nummer eller at våre nummer har ringt andre uten at anropet kom fra noen av oss.
Kundebehandleren hos Chess nevnte også at MMS var påvirket av dette her.