Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3600
Hei!

Installerte ubuntu 12.04 ved siden av win 8.1 i dag, og da alt var ferdig reboota ubuntu pcen min, men da gikk den bare rett inn på windows, jeg fikk ikkeno valg. Fast boot er ikke på. Jeg har ikke peiling hvordan man fikser dette. Håper på svar fort. Hadde vært fint med en detaljert forklaring ettersom jeg er helt fersk på hele linux greia. (windows er lett, men linux er helt nytt.)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvordan installerte du Ubuntu? Bootet du fra minnepinne/cd? Kan du fortsatt boote fra minnepinne/cd, eller går ikke det lenger? Har du prøvd Boot-Repair?
Sist endret av stetus; 2. april 2014 kl. 22:47.
Ettersom du ikke har svart så vet jeg ikke om du følger med i din egen tråd, men det som skal funke er å bruke EasyBCD, velg add entry, type: GRUB 2, Gi den navnet du vil, og trykk add. Da skal den finne ubuntu installasjonen og legge det til i boot konfigurasjonen. Etter det vil du ha valget om å starte ubuntu eller windows fra windows boot manager ved oppstart.
Shooting expert
BrageP's Avatar
Eit anna alternativ er å virtualisere Windows i Linux.

http://www.robolinux.org/