Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2355
God ettermiddag
Vi i LEIK har, sammen med dyktige BarBeats fra forumet, snekret sammen en ny låt som jeg ønsker å vise frem!

Vi håper på litt hyggelig kritikk av våre kjære medfreaks

Vennligst ta deg tid til å høre låta på Spotify!

http://i.imgur.com/yJ9etmQ.jpg
Album art er laget av selveste F4celess


Det er mulig jeg legger den ut på YouTube senere, hvis den faller i smak hos noen.
Jeg synes det er en ganske grei sang. Dere har veldig basic gitar og trommer, noe som gjør sangen litt lite spennende.
Vokalisten har en fet stemme, men han varierer stemmebruken litt lite. Jeg hører han har mye mer potensiale.
Sangen burde hatt litt mer trøkk. Trommis må slå seg litt mer løs, gitaristen må leke seg litt mer og vokalisten burde synge til lytteren, ikke synge ordene som står på A4-arket.

Håper kritikken kan hjelpe dere med å produsere mer. Jeg er ikke proff på noen som helst måte, det er bare min personlige mening.
Jeg håper virkelig dere fortsetter å lage musikk.
Bra låt, men jeg savnet også mer trøkk. Kunne vært så mye bedre om trøkket var der

På 3:40 burde i hvert fall vokalisten dradd opp nivået høgere etter trommene.
Sist endret av Obster; 30. januar 2014 kl. 19:32.
Haha, fete coveret!
Når dere sier trøkk* tenker dere på variasjon i vokal og trøkk der eller mer markant slagverk og bunn i bass?
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Takk for tilbakemeldinger

PerPerPerPer: Nå du snakker om at du savner variasjon i vokal, så kan jeg vel nevne at det er aller første gang vi synger på engelsk og vi syntes det var viktig at først og fremst ordene ikke høres helt dust ut.
Men vi tar med oss rådene videre

Er forresten jeg som har førstevokal hele veien, så får vel si takk for at du mener jeg har potensiale!
Jeg er også interessert i å høre hva som menes med "trøkk" egentlig.

BB, ja coveret ble kult det?.. Har også tenkt å sende deg en cd i posten, men jeg har, som med mye annet, ikke fått somlet meg til det enda Du er nevnt på baksiden av coveret, skjønner du
Med trøkk mener jeg at dere skal gi på litt mer. Vise litt mer følelser. Blåse sveisen av hodene våre, om nødvendig.
Send i vei mann!
Det er ikke midi eller datatrommer jeg hører? Uansett om det er det eller ikke, trommene føles alt for unaturlige og umenneskelige ut. Hvis dere faktisk har en trommis så må han lære seg å variere mer og ikke spille så "statisk". Hvis det faktisk er datatrommer dere bruker, fiks dere en trommis asap.

Dere har absolutt potensiale, låten var svært profesjonelt mikset! Det eneste som trekker veldig ned er for min del trommene. Det kan hende jeg tar feil men det lukter EZ drummer lang vei.
Er rimelig sikker på at det er ez ja, og er forsåvidt enig der.
Vurderte å trigge via abbey road, men det ble litt dårlig tid. Satser på bedre resultat i neste omgang
Gøy å høre at du likte miksen
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Poeng til Skeetonez
Jeg synes EzDrummer låter bra, men det er et problem at det blir for statisk ja.
Det handler mye om hvor lang tid man har å bruke på trommetracks og selvfølgelig hvor kreativ man er.
Jeg pleier å bruke loops som mal, men så går jeg som regel over og endrer det meste, men likevel blir det gjentagende.

Jeg hører jo nå i ettertid at det er mye jeg kunne gjort annerledes i forhold til instrumenter, men det er ikke så ofte jeg gidder å gå tilbake på ferdigstilt arbeid. Dumt? Ja...

Og BB; Rimelig sikker på at det er EZ?.. Hehe :P

Miksingen er det (dessverre? :P ) BarBeats som står for og ikke jeg, men jeg er svært fornøyd med det resultatet og håper du er med videre
Jeg satt her og studerte coveret litt nå. Har skjønt såpass så langt:

Guttene prøver å stikke av med strutseegget og tigerungen, og tigeren og strutsen er etter dem.
Hva er det guttene har bak på ryggen? Vinger? Hva er historien bak coveret? Hva forteller det?

Spør kun fordi jeg ble nysgjerrig
Pope: Ja, eg var rimelig sikker! :P
Holder dere stødig kurs videre, stiller eg lett opp med faderne

Obster: Tigern og strutsen var med på coveret i fjor og husker eg, men mer enn det vet eg ikke. (stråhatter på ryggen)
Pope!? :P
Dang sons... Digga det, og den falt rett inn på en av Spotify listene mine!
Vennligst send meg en singel også!
I posten eller ved brevdue (jeg er ikke kresen)
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Obster: I fjor ble coveret laget, nesten som et eksperiment, siden vi aldri har hatt tegnet cover før.

Da f4celess spurte om hva vi ønsker, ble vi enige om at stikkordet skulle være "galskap" og vi endte opp med dette.

Når man vet det, er det lett å skjønne historien til bildet

Vi har ikke vinger på ryggen. Det er strådhatter som henger rundt halsen, hvis du skjønner Passet bra med hillbillystilen.

edit: Det stemmer, BB
Sist endret av Pope; 4. februar 2014 kl. 07:10.