Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1922
Leste i en annen tråd at noen snakket om en "drømmeurt". Spurte hva det var for noe , men jeg fikk ikke no svar. Er det noen som har noe info/ erfaringer om drømmeurt? har den et annet navn?
Småe doser av Datura,gjerne i te,skal funke for å gjøre drømmene intense.
Jeg har testet drømmeurt en del ganger. Det har så og si ingen narkotisk virkning, men øker hjerneaktiviteten om natten, slik at drømmer blir klarere og mer intense. For meg virket det også som et antidepressant de første dagene, men etter å ha gått på drømmeurt en uke, var jeg totalt utslitt. Hadde ikke overskudd, og føltes ut som jeg ikke hadde sovet på, ja en uke. Dette er ikke til å anbefale. Drømmene var skikkelig fete! Og syyykt klare, til tider viste jeg ikke om jeg drømte eller ikke drømte. Kunne gå på skolen, når jeg ikke drømte å tro at jeg drømte.

Her er en bra inføring: http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=12224

BTW: En plante jeg har opplevd har MYE større invirkning på drømmene enn drømme urt, er Salvia Divinorum. Noen andre som har opplevd dette?
Salvia Divinorum vil jeg ikke anbefalle noen å bruke. Den kan påvirke hjernen så mye kjemisk at en til slutt kan få store problemer med å skille fantasi og virklighet.

Dette er ubekreftet informasjon, men vis for all del denne planten _STOR_ respekt. Ikke tro at den er ufarlig. Bruk med ytterst forsiktighet.
Det er det dummeste jeg har hørt. Det er ikke kjent noen som helst negative bivirkninger av salvia. Salvia er full av krefter, så man må behandle hun med varsomhet.
en bivirkning er at du bør ha sitter
Opprinnelig postet av Schizoma
Det er det dummeste jeg har hørt. Det er ikke kjent noen som helst negative bivirkninger av salvia. Salvia er full av krefter, så man må behandle hun med varsomhet.
Vis hele sitatet...
Det var bla derfor jeg sa at dette var _ubekreftet_. Jeg har lest om tilfeller hvor personer ved kraftig bruk har hatt problemer med å skille virklighet fra fantasi. Det er da en kvalifisert gjetting at dette er en kjemisk ubalanse i hjernen. Jeg sier ikke at dette gjelder for alle, men vis planten stor respekt.

Det er mye man ikke vet om denne planten, så ikke se bort i fra at dette _kan_ være tilfelle.

Hadde du lest posten min nøye nok hadde du sett dette. Jeg bare oppfordrer forsiktighet. Jeg prøver ikke å belære noen.

Jeg skal se om jeg finner igjen linkene/referansene til dette.
Sist endret av curtis; 2. desember 2003 kl. 12:03.
Det er nok meget stor forvirring angående denne planten. Har hørt folk si at, (hvis man får positive opplevelser med salvia) bør man oppsøke henne så ofte som mulig. Flere ganger i uken. Tviler på at man kan få ubalansert hjernekjemi av salvia, slik man gjør av ecstasy, der hjernen tappes for serotonin, og kan medføre hjerneskader. Dette skjer ikke med psykedeliske stoffer som sopp og LSD. Men med sopp og LSD, kan det skje som du sier, at folk ikke klarer å skille virkelighet fra fantasi. Det høres ut som "Schizofreni" og er ikke et resultat av kjemikalier i hjernen som blir fucked up. Her er det syken som spiller inn.
Nå er det slik at schizofreni er en form for kjemisk ubalanse i hjernen, hvordan og hvorfor dette oppstår vet en lite om. Jeg tror/vet ikke om salvia kan skape dette, men hos personer som er predisponert for schizofreni/psykose er det nok en mulighet for at dette kan fremskynde/utvikle dette.

Måten salvia påvirker hjernen på, gjør nok at de som bruker planten, og er predisponert for psykiske lidelser. Har større sjangse for å utvikle dette enn de som bruker cannabis. Nå skal ikke jeg være for skrå sikker på dette, fordi jeg ikke er noen ekspert på området.

Bare vær forsiktig når en har befatning med denne planten. Hvis en opplever å ha vragforestillinger el. etter bruk av denne, bør man slutte umiddelbart. Oppsøk lege hvis symptomene ikke gir seg. Bruk alt med måte.
Nå er det jo faktiskt folk som får Salvia hos legen sin,siden det har et bruksområde innen medisin.
Salvia-rusen varer jo bare i 15 minutter,det er ikke så lenge at det er lett å bli gal.
curtis: Nå ville ikke jeg sammenlignet cannabis med salvia på andre måter enn at de begge er planter.

Jeg har røyket Salvia 20x ekstrakt ett par ganger, og det var heftig! Den ene gangen mistet jeg fullstendig kontakt med den "normale" verdenen, og fant meg selv tippende over verdens ende, samtidig som busser, trær, mennesker og all inventaret i leiligheten jeg satt i fløy forbi.

Det var ikke meningen å lage en trip-report her, men før jeg avslutter vil jeg nevne at en kamerat av meg først satt i sofaen og kjørte bil i 300 km/t med Drew Barrymore med sin side. Det så helt villt ut, noe som det sikkert også var!

Må også tilføye at Salvia er det eneste psykadeliske stoffet som jeg har prøvd, og jeg er enig med de som sier at man bør ha respekt for denne planten. Den er meget kraftig og man havner helt i sin egen verden.

Tror heller ikke jeg fikk noen spesiell endring i drømmene mine den påfølgende natten, husker ihvertfall ingenting.
Sist endret av Thysanoptera; 3. desember 2003 kl. 05:26.
Gesundheit!
felix_poker's Avatar
Trådstarter
offtopic: Alle rusmidler KAN gi psykiske lidelser. Det gjelder tilogmed "softe" stoffer som alkohol og canabis. Generelt kan man si at jo sterkere og fjernere fra virkeligheten rusen er jo større er kjangsen for å utvikle en eller annen form for psykisk lidelse. Jeg tror nok at både syre og sopp er verre enn salvia på dette området.

Enda mer offtopic: Hvilken lege gir deg salvia mot hvilken sykdom?
sopp virker også bra inn på drømmene..
▼ ... over et år senere ... ▼
Eg som "ikkje" Drømmer. Eller eg husker ikkje kva eg har drømt.. Tror du det virker på samme måte på meg ? :S Og kor kan eg få tak i drømmeurt ?


~Inxonic
du kan kjøpe det på diverse webshops. orker ikke finne url. Søk på google du

Dette var forresten en utrolig gammel tråd, om du hadde lest litt rundt så hadde du ikke trengt å opplive den.
Men det er jo litt kjekt og grave opp ting fra 2k3 da :P