Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  109 20818
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Like og like, thujone (virkestoffet i malurt*) har formelen "C10H16O) mens thc (virkestoffet i cannabis*) har formelen C21H30O2.

* Når jeg skriver virkestoffet mener jeg ikke at det er det eneste virkestoffet men heller at det er det viktigste.
hva med å kjøpe en helflaske på polet i norge/sverige, vet de selger en i strømstad. Bilde av en dansende kar med langt hvitt skjegg på den. Også fyller man bare flaska med malurt og rister -> scwhips så har man egen lekker absinth.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Morfarn min hadde lagd juleschnaps som var basicly malurt i sprit jeg fikk litt sjokk egentlig særlig når jeg fikk vite at malurten kom fra min egne hage, jeg visst ikke at muttern dyrket det der.

Jeg og felix_poker holder på å lage absinth, men vi har ikke sånn alt for stor forventninger. Vi lager det mest for smakens skyld og det at det er litt classy å drikke
Sist endret av SilverKhan; 3. januar 2004 kl. 16:11.
Jeg og SilverKahn har laget ferdig Absinthen vår nå. Pappa har smakt på den og han likte den godt.

Her er oppskriften vi brukte:

Anis, fenikkel, malurt, stjerneanis, sitronmelisse og litt peppermynte. (ingrediensene er skrevet etter mengde. Vi brukte ca. mål).

Vi lot disse urtene ligge i 60% i noen dager. Deretter silte jeg dem gjennom en stoffbit.

Man blander dene blandingen (før den drikkes) med sprite eller sprit, etter behag.

drikk med måte.
Ett enkelt søk på vinmonopolet.no virker det som om at de kan skaffe og selge tre typer absinth i norge: Tjekkisk, Sveitsisk og Fransk. Leste ikke på alle men det står tydelig på den Tjekkiske "Karakteristikk: Lys grønn farge, smakssatt med anis, fennikel, koriander og _malurt_.".. Og at "Råstoff: BRENNEVIN OG MALURT-OLJE."

Er mulig de bare viser info om forskjellige typer brennevin selv om den ikke er lovlig i Norge, men det står "kan skaffes". O_o Alle disse virker å være ekte hvis en leser info om dem, at de inneholder malurt og alt det, pris pr. liter er 600-950kr

Virker som om de linkene til de forskjellige typene ble litt fux0r3d men bare gå på vinmonopolet.no og søk "absint" så får dere opp de tre..
Sist endret av vipr; 7. januar 2004 kl. 11:57.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Bump. Er det der ordentlig absint de kan skaffe?
Re-member
Drix's Avatar
Hva skjer hvis man tar dobbelt eller mer av malurten, og lar det ligg enda lenger, blir man dobbelt så fucka da.. Håper det, for da skal jeg teste dette jeg også!
▼ ... over en uke senere ... ▼
DrixXx: Det er ikke verdt bryet, tiden eller pengene.
Absint (thujon) er et av de mest oppskrytte "rusmidler" som finnes.

Kjøp heller et par pils. Alkohol og humle er en god kombinasjon. Mye bedre enn alkohol og gmalurt.
Som nevnt tidligere inneholder Absinten på polet malurt, men kun i mikroskopiske mengder.
Kjøpte en flaske med 80% absinthe i spania.. tviler på om det er særlig mer malurt enn i norge, men fytti hælvete for en drikk.. funker bra for å si det mildt
▼ ... over en uke senere ... ▼
får vel gi dere noen absint sider da

http://www.absinth-info.com/

http://www.eabsinthe.com/index.htm

http://www.newspeakdictionary.com/pf-absinthe.html

har akkurat vert i sjekkia og har med meg en lite halv flaske med denne drikken

men for det meste er absinte bare skryt

den jeg har er 70% og inneholder 35mg per kg som er slik det var i di orginale absint drikkene

for at absinte skal kunne selges i norge må det være under 10mg per kg

jeg har en ide om og blande fleinsopp og 60% der har man alkahol med fraspark
Dette må testes! Høres fett ut!
Men hvis man lager selv, så gjør man litt feil, litt for mye av det, å litt for lite av det, osv.. Kan det være skadelig?
Malurt er skadelig i store mengder og/ eller langtidsbruk.

Malurt er (etter min og mange andres mening) et av de mest oppskrytte "rusmidler" ever.

Rett og slett ikke verdt bryet.
Du får svært liten effekt av malurt.
Mistenker at synene folk snakker om kommer fra store mengder 70% sprit ispedd litt placebo.

Men skikkelig absint smaker nokså godt og er en god drink.

Skikkelig absint lages ikke ved å trekke malurt i sprit.
Spriten skal destilleres igjennom malurten, som ved engelsk gin, gjerne to ganger. Eller la malurten trekke et døgn i det første destillatet, for så og vannes ut og destilleres igjen.
Ellers blir drinken utrolig bitter, og vanskelig å drikke.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Opprinnelig postet av Sigar
Kan noen gi meg en kort innføring i hva Absint er bortsett fra at det er noe drikkbart?
Vis hele sitatet...
Det er en selvlysende drikk, som inneholder malurt(ganske lik effekt som canabis, men er overalt i naturen) div smakstilsetninger og sprit....
Vet ikke helt om den er selvlysende akkurat. Moren til en kompis av meg har en flaske stående. Sterk som faen og grønn, men kan ikke huske at den er selvlysende
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ikke selvlysende nei, og effektene er ikke som cannabis, selv om man tidligere mente nettop det fordi molekylene lignet.

Jeg kjøpte en flaske absinth forige gang jeg var i utlandet, 300kr for en halvliter, mye billigere enn jeg hadde måttet betale for norsk hjemmebrent absinth. Jeg likte det ikke, smaken var helt forjævlig, og jeg fikk følgelig ikke oppleve rusen da Schizoma drakk opp flasken for meg . Han syns til gjengjeld at rusen var meget spesiell, det var alkohol samtidig som det ikke var det, psychedelisk samtidig som det ikke var det og så videre. Men jeg tror ikke han likte det, angret i alle fall som faen dagen etterpå, da han hadde gjort saker og ting, og oppført seg meget annerledes, enn hva man kan forvente av vanlig alkohol.
MÅÅ HAAA.... *gurgle
ponni: For guds skyld ha litt respekt og skift ut den avataren.

Til alle som har tenkt å prøve malurt som "rusmiddel": Det funker ikke. Jeg og mine venner har prøvd så å si alle inntaksmetoder, uten snev av effekt.
Vi har laget absint, røyket malurt jointerog spist malurtkapsler.
I tilleg har en nær venn drukket en helflaske tsjekkia absint nesten alene. Han ble full og bakfull, men det var det.
Malurt er altså ikke verdt det! Det er skadelig for nervesystemet og gir ingen merkbar ruseffekt. Det finnes mye mer interresante urter å bruke tid og penger på.
Opprinnelig postet av felix_poker
ponni: For guds skyld ha litt respekt og skift ut den avataren.

Til alle som har tenkt å prøve malurt som "rusmiddel": Det funker ikke. Jeg og mine venner har prøvd så å si alle inntaksmetoder, uten snev av effekt.
Vi har laget absint, røyket malurt jointerog spist malurtkapsler.
I tilleg har en nær venn drukket en helflaske tsjekkia absint nesten alene. Han ble full og bakfull, men det var det.
Malurt er altså ikke verdt det! Det er skadelig for nervesystemet og gir ingen merkbar ruseffekt. Det finnes mye mer interresante urter å bruke tid og penger på.
Vis hele sitatet...
tenk om det var malurten du fikk tak i som ikke inneholdt nok thujon ? selv om ikke du fikk til noe, betyr ikke det at andre ikke kan få det til.

jeg VET at ekte absinth har svak "psykedelisk" virkning. men det er alkoholrusen som er dominerende.