Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  109 20827
Oversatte en oppskrift på absint som ikke trenger å destilleres... skal teste blandingen så fort jeg får urtene...

Testa kjøpe Absint i helga og det funka fett....

comments?
Hmmm... Kjøpe-absinth? Hvor fikk du den fra da? Den på polet er vel uten hallusinogene bivirkninger...
Han eller noen bekjente har vel vært i czeck republic da?

Er det mulig å få i selve planten* som man brygger drikken på da?
Går ut ifra at den også er ulovlig, er det mulig å bestille den på en av de plante webshoppene rundtomkring?

*edit: Malurt ja
Sist endret av nidaroz; 7. januar 2004 kl. 11:29.
Malurt er ikke ulovlig. Har hagen full!

"calamis" heter calamus eller sweet flag og er kreftfremmkallende. Så jeg tror jeg ville droppe den. Jeg har lest et annet sted at du enkelt og greit kan legge malurt i sprit noen dager og resultatet skal bli absint.
Blir jo ikke absinth da. Man kan ikke legge ett par cola blader oppi ett glass vann noen dager og kalle det for coca cola.
Hvor får man tak i malurt?
man kan få tak i malurt på internett......ved å skaffe frø da

Absinthe kan man få i London, Berlin, Christiania, Tjekkia, Australia(flere byer) og andre steder(selvfølgelig Amsterdam). Man får det ikke lovlig over disk alle stedene, men man kan gå inn på litt sånn spesielle steder hvor man ser at de selger alkoholdrikker. I Tjekkia kan man få det nesten overallt.
Skal du kjøpe må du si at du skal ha EKTE Absinthe. Med urt. Ellers får du den uten, og den smaker dritt.
Du pisser grønt ei lita stund etter å ha drukket mye Absinthe.

Absinthe er den feteste alkoholdrikken jeg har drukket.
man får kjøpt malurt frø i norge, men man må nok lete litt. Malurt i seg selv er ikke ulovlig i norge.

offtopic: coca cola
Kan noen gi meg en kort innføring i hva Absint er bortsett fra at det er noe drikkbart?
hørt om kunsterdrikken som fikk van gogh til å skjære øyet av seg, det var vel absinth. Men da hadde han drukket masse av det over lengre tid.
Absinthe er en drikk som består av sprit og flere forskjellige urter. Opprinnelig var disse urtene tilsatt for smak, men man oppdaget raskt at urten malurt (artmesia absinthium) hadde psykoaktive egenskaper. Malurt er skadelig for nervesystemet. Serlig etter langtidsbruk. Malurt inneholder blant annet bitterstoffet thujon.
Absinthe ble drukket mye i kunstnermiljøer og resulterte etterhvert i mange gale kunstnere. Absinthe er forbudt i Norge nå, men jeg har hørt rykter om at de skal begynne å selge en Absinthe uten (eller med veldig lite) malurt.
Sist endret av felix_poker; 1. desember 2003 kl. 13:20.
HanZen det var vel øret og ikke øyet han skjærte av...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Selges allerede en absinthe type i Norge medl lite eller ingen malurt. Sjekk forøvrig denne tråden om samme emnet og Erowid.
oh, skrev jeg øyet, hehe. Mente da selvsagt øret.
absint har blitt drukket "aktivt" av mange kunstnere... Van gogh fikk den "gule-ish" fargen på maleriene sine fordi han var "skev" på absinth... men han hadde drukket så og si rett fra flaska i en del år jah..

kjøpe absint, hehe Pernod, det samme som absint, men uten malurt...
Pris på pernod er 276kr for 76cl... så å lage selv er nok billigere.. så er det jo litt gøy å eksperimentere litt og dah.. skal sjekke etter urter imorgen...
weee
Man kan kjøpe malurt på droger.nu
Vær forsiktig med absinth. Det er skadelig.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Opprinnelig postet av felix_poker
Absinthe er en drikk som består av sprit og flere forskjellige urter. Opprinnelig var disse urtene tilsatt for smak, men man oppdaget raskt at urten malurt (artmesia absinthium) hadde psykoaktive egenskaper. Malurt er skadelig for nervesystemet. Serlig etter langtidsbruk. Malurt inneholder blant annet bitterstoffet thujon.
Absinthe ble drukket mye i kunstnermiljøer og resulterte etterhvert i mange gale kunstnere. Absinthe er forbudt i Norge nå, men jeg har hørt rykter om at de skal begynne å selge en Absinthe uten (eller med veldig lite) malurt.
Vis hele sitatet...
Van Gogh ble vel slik fordi at Absinthen har en negativ virkning på nervene. Et annet eksempel på dette (bortsett fra stakkars Van "Earless" Gogh) er de franske soldatene som fikk utlevert små absinthflasker under krigen. Mange kom hjem med store problem, men det er vel slik det går når man skal drikke ting som er nesten "magiske".

En ting jeg har lurt på er om man skal drikke skiten når man forsatt har den flammen på? Noen velger jo å sette fyr på absinthen for å få fart i stoffene og for å gjøre dette fyrer man på? Tenker jeg feil?
Opprinnelig postet av felix_poker
Man kan kjøpe malurt på droger.nu
Vær forsiktig med absinth. Det er skadelig.
Vis hele sitatet...
Evt. kan man gå på apoteket og si: "Hei! Jeg skulle gjerna ha X gram malurt", hvorpå du får som svar, "Javel, det blir Y kr."

Btw så er det latinske navnet på malurt "Absinthii Herba", derfor kan det være lurt å be om dette når du er på apoteket. På den måten ungår man misforståelser. Urtene kommer i plastbokser som inneholder 30gram malurt (tørket og kuttet i 4mm store biter).
Når bartenderen viste oss hvordan man drakk absinth i tsjekkia, tok han en teskjei toppet med sukker, holdt absinthglasset på skrått og dyppet skjeia ned i absinthen, slik at sukkeret tok til seg spriten. Deretter tente han på skjeia slik at sukkeret+absinth tok fyr, lot det brenne et lite sekund, før han tok skjeia ned i hele glasset, slik at alt ble 'antent', og en liten vakker blåaktig flamme oppstod. Dette skulle bare brenne i 2-3 sekunder. Så tar man opp glasset mot munnen, blåser ut flammene og drikker alt rett ned.

Beste spriten jeg noensinne har drukket. Både på effekt og smak (faktisk! Selv om det var sterkt som fy, 70%, så gjorde sukkeret og antennelses-'ritualet' underverker)
Opprinnelig postet av shadow
Evt. kan man gå på apoteket og si: "Hei! Jeg skulle gjerna ha X gram malurt", hvorpå du får som svar, "Javel, det blir Y kr."
Vis hele sitatet...
Skal utprøves
Det med påtenningen er mer for show enn for noen hensikt. Er det noen som har sett "From Hell"? Jeg tror påtennings greiene stammer fra når man kombinerte absinth med opium.

Mener bestemt at det latinske navnet på malurt er Arthmesia Absinthium.
Opprinnelig postet av fr0zty

kjøpe absint, hehe Pernod, det samme som absint, men uten malurt...
Pris på pernod er 276kr for 76cl... så å lage selv er nok billigere.. så er det jo litt gøy å eksperimentere litt og dah.. skal sjekke etter urter imorgen...
weee
Vis hele sitatet...
Pernod er vel ikke akkurat absinth uten malurt..
Det er en pastis av samme familie som Ricard o.l. og er en anis basert sprit. Brukes mye som apretif og er veldig vanlig i frankrike. Har ingen forbindelse med Absinth, foruten en tanke lik på smak, men jeg vil si den ikke er det engang.
Opprinnelig postet av felix_poker
Det med påtenningen er mer for show enn for noen hensikt. Er det noen som har sett "From Hell"? Jeg tror påtennings greiene stammer fra når man kombinerte absinth med opium.

Mener bestemt at det latinske navnet på malurt er Arthmesia Absinthium.
Vis hele sitatet...
Det er ikke Opium han blander det med i From Hell. Det er rottegift

Påtenningen i den filmen er for å smelte sukkerbiten som dråpene med rottegift dryppes på.

Tror jeg i hvertfall
Opprinnelig postet av Bizarro
Det er ikke Opium han blander det med i From Hell. Det er rottegift

Påtenningen i den filmen er for å smelte sukkerbiten som dråpene med rottegift dryppes på.

Tror jeg i hvertfall
Vis hele sitatet...
Den godeste Johnny Depp ville vært 6 fot under hvis han hadde drukket rottegift. Det er opium som er i flasken. Er rimli sikker.
Opprinnelig postet av felix_poker Mener bestemt at det latinske navnet på malurt er Arthmesia Absinthium. [/b]
Vis hele sitatet...
as good as correct

Artemisia absinthium
Opprinnelig postet av DrixXx
Pernod er vel ikke akkurat absinth uten malurt..
Det er en pastis av samme familie som Ricard o.l. og er en anis basert sprit. Brukes mye som apretif og er veldig vanlig i frankrike. Har ingen forbindelse med Absinth, foruten en tanke lik på smak, men jeg vil si den ikke er det engang.
Vis hele sitatet...
hehe, kan hende, men ifølge goe gamle google.com så er pernod i samme "familie" som absint... jeg dum og naiv som stoler på google...
Sist endret av fr0zty; 2. desember 2003 kl. 13:59.
Hvor får man tak i alt det andre skvipet som skal oppi da?

8,5 gram Isop
1.8 gram "calamis" <-tror denne kan skippes...
6 gram sitronmelisse
30 gram Anis frø
25 gram fennikel frø
10 gram stjerne anis
3.2 gram koriander frø

og er det strengt tatt nødvendig hvis det er absinthens halusinogene effekt man er ute etter? det er vel bare malurt som er halusinerende?
Opprinnelig postet av shadow
Evt. kan man gå på apoteket og si: "Hei! Jeg skulle gjerna ha X gram malurt", hvorpå du får som svar, "Javel, det blir Y kr."

Btw så er det latinske navnet på malurt "Absinthii Herba", derfor kan det være lurt å be om dette når du er på apoteket. På den måten ungår man misforståelser. Urtene kommer i plastbokser som inneholder 30gram malurt (tørket og kuttet i 4mm store biter).
Vis hele sitatet...
Vel, har vert på tre apoteker i dag og ingen av dem hadde det. Snakker du bare piss eller er det veeeeldig lenge siden du kjøpte det selv?
Alle de urtene er for smak, ikke effekt. Men calamus er stimulerende, men kreftrfremmkallende og ikke å anbefale! Du får kjøpt alle de andre urtene på helsekost butikker. F eks Helios (Steiner butikken!)
Kan noen fortelle meg hva Isop er?
registrerte meg for å kommentere denne posten

For det første hadde det vært jævli kult å lage Absinth sjøl, men hva slags sprit annbefales å bruke? Ren 96% tynnet ut?

Absinth'en som selges i Tsjekkia nå er ikke i nærheten av hva den var rundt århundreskiftet. Den gang var de narkotiske effektene mye sterkere og ingen "normale" folk som ikke hadde vært borti narkotiske stoffer ville drukket den. Den er riktignok redusert nå og selges over disk

Grunnen til at Absinth ikke er lov i Norge er at den regnes som et narkotisk stoff, så hvis du blir tatt for å smugle det blir du faktisk dømt etter narkotikalovgivingen.
Isop er en ganske vanlig urt som brukes blant annet i urteteer mot forkjølelse.
aquilera: det blir du hvis du tar med sprit over 60 prosent også
▼ ... noen uker senere ... ▼
Absinthe selges på polet her i Norge. Jeg så det idag. Den koster 60kr for en liten flaske (10cl) og 440kr eller no for en helflaske (70cl).
Opprinnelig postet av felix_poker
Absinthe selges på polet her i Norge. Jeg så det idag. Den koster 60kr for en liten flaske (10cl) og 440kr eller no for en helflaske (70cl).
Vis hele sitatet...
Men dette er Absinth uten thujone, som skal til for å få psykedelisk rus.
Noup. Den inneholder thjon. Ikke veldig mye da men.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hmmm...dette hørtes jo litt spennende ut.
Hvor har du fått denne oppskrifta fra fr0zty?

Hvorfor ikke destillere det? Å hvilken effekt vil destillering gi? Fant noe på erowid om dette.
Det står:
"........It must then be distilled. Inferior recipes skip this step, but what they produce is not worthy to be called absinthe.
In the distillation, change the receiver when the distillate turns yellow: those ar the faints.........."

Vil "....but what they produce is not worthy to be called absinthe.
......" si at virkningene (dvs hallisene) ikke vil være like framtredende, eller går det på smak?

er ikke malurt og canabis nesten identisk?

røyke malurt har jeg lyst til og teste!!
malurt og canabis er ikke identiske. Jeg har røyket malurt og det funket ikke i det hele tatt.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Like og like, thujone (virkestoffet i malurt*) har formelen "C10H16O) mens thc (virkestoffet i cannabis*) har formelen C21H30O2.

* Når jeg skriver virkestoffet mener jeg ikke at det er det eneste virkestoffet men heller at det er det viktigste.
hva med å kjøpe en helflaske på polet i norge/sverige, vet de selger en i strømstad. Bilde av en dansende kar med langt hvitt skjegg på den. Også fyller man bare flaska med malurt og rister -> scwhips så har man egen lekker absinth.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Morfarn min hadde lagd juleschnaps som var basicly malurt i sprit jeg fikk litt sjokk egentlig særlig når jeg fikk vite at malurten kom fra min egne hage, jeg visst ikke at muttern dyrket det der.

Jeg og felix_poker holder på å lage absinth, men vi har ikke sånn alt for stor forventninger. Vi lager det mest for smakens skyld og det at det er litt classy å drikke
Sist endret av SilverKhan; 3. januar 2004 kl. 16:11.
Jeg og SilverKahn har laget ferdig Absinthen vår nå. Pappa har smakt på den og han likte den godt.

Her er oppskriften vi brukte:

Anis, fenikkel, malurt, stjerneanis, sitronmelisse og litt peppermynte. (ingrediensene er skrevet etter mengde. Vi brukte ca. mål).

Vi lot disse urtene ligge i 60% i noen dager. Deretter silte jeg dem gjennom en stoffbit.

Man blander dene blandingen (før den drikkes) med sprite eller sprit, etter behag.

drikk med måte.
Ett enkelt søk på vinmonopolet.no virker det som om at de kan skaffe og selge tre typer absinth i norge: Tjekkisk, Sveitsisk og Fransk. Leste ikke på alle men det står tydelig på den Tjekkiske "Karakteristikk: Lys grønn farge, smakssatt med anis, fennikel, koriander og _malurt_.".. Og at "Råstoff: BRENNEVIN OG MALURT-OLJE."

Er mulig de bare viser info om forskjellige typer brennevin selv om den ikke er lovlig i Norge, men det står "kan skaffes". O_o Alle disse virker å være ekte hvis en leser info om dem, at de inneholder malurt og alt det, pris pr. liter er 600-950kr

Virker som om de linkene til de forskjellige typene ble litt fux0r3d men bare gå på vinmonopolet.no og søk "absint" så får dere opp de tre..
Sist endret av vipr; 7. januar 2004 kl. 11:57.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Bump. Er det der ordentlig absint de kan skaffe?
Re-member
Drix's Avatar
Hva skjer hvis man tar dobbelt eller mer av malurten, og lar det ligg enda lenger, blir man dobbelt så fucka da.. Håper det, for da skal jeg teste dette jeg også!
▼ ... over en uke senere ... ▼
DrixXx: Det er ikke verdt bryet, tiden eller pengene.
Absint (thujon) er et av de mest oppskrytte "rusmidler" som finnes.

Kjøp heller et par pils. Alkohol og humle er en god kombinasjon. Mye bedre enn alkohol og gmalurt.
Som nevnt tidligere inneholder Absinten på polet malurt, men kun i mikroskopiske mengder.
Kjøpte en flaske med 80% absinthe i spania.. tviler på om det er særlig mer malurt enn i norge, men fytti hælvete for en drikk.. funker bra for å si det mildt