Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4944
Noen som veit om jeg kan bruke Amf, Kola og sopp når jeg går på denne medisinen? Er det kun cannabis som går fint mens man går på denne kvisekuren?
Vil ikke anbefale å kombinere med noenting. Dette alene er et helvete for kroppen, men cannabis går bra i moderate doser.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er du fortsatt på roaccutan kur? Hvordan går det? Har du merket en annen sinnstilstand? Jeg kødda ikke når jeg sa det var en helvetes påkjenning på kroppen fysisk som psykisk. Flere i USA har saksøkt firmaet pga ungdom som har tatt selvmord etter en eller flere kurer på isotretinoin.

Det står også på pakningsvedlegget at selvmordstanker, og depressive episoder er bivirkninger.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Tuller du? selvmord og annen sinnstilstand??? Er det sant, bare spoer, jeg har hoert at det fucker opp leveren ved langvarig bruk, og spes i kombo med alko, men annet drugs har ingen spes daarlig kombo med roacutane. Tror jeg da, interesant hvis flere som har brukt det kommer med fakta og innspill. Har forhoert meg med "naermeste paaroerende", som er leger, og de sier at dette ikke stemmer, men de er ikke hud spesialister da, saa.......
SWIM hadde aggresjonsproblemer og konsentrasjonssvikt ved bruk av roaccutane. SWIM har også relativt store hull i hukommelsen fra den tiden og i en periode etterpå. Til og med ting som familieferie er helt borte. Regner altså med at det er fornuftig å ikke utfordre isotretinoin på noen måte.
Sitat av kongemann Vis innlegg
Tuller du? selvmord og annen sinnstilstand??? Er det sant, bare spoer
Vis hele sitatet...
Mulig, men ganske sjeldent;

http://en.wikipedia.org/wiki/Isotret...dverse_effects

Mange medisiner kan gi slike bivirkninger, særlig de psykoaktive.
har selv brukt den medisinen... Alt av slimhinner tørket ut. Ekstremt tørre øyne, rasshølet mitt sprakk alltid opp, munn og nese var tørr og sprakk hele tiden. Armhulene mine var såre, og jeg flasset fra snabelhodet.

Jeg tok på det meste 100mg ED, kombinert med kortison i enkelte perioder. Hodet fungerer, men du blir deprimert av konstant smertehelvete. Måtte bryte etter ca 300 av 400 tabs, da jeg var så øddelagt at jeg vurderte sykmelde meg.

Husk å be om hyppige blodprøver. Jeg måtte ta hver 7-10ende dag.
Sitat av hybris Vis innlegg
SWIM hadde aggresjonsproblemer og konsentrasjonssvikt ved bruk av roaccutane. SWIM har også relativt store hull i hukommelsen fra den tiden og i en periode etterpå. Til og med ting som familieferie er helt borte. Regner altså med at det er fornuftig å ikke utfordre isotretinoin på noen måte.
Vis hele sitatet...
Sitat av Muradi Vis innlegg
Mulig, men ganske sjeldent;

http://en.wikipedia.org/wiki/Isotret...dverse_effects

Mange medisiner kan gi slike bivirkninger, særlig de psykoaktive.
Vis hele sitatet...
WOW, sjekka nettopp den wikipedia linken, og saa at det er(kan) vaere tilfelle.
Mener ikke og kverulere, men felleskatalogen ihvertfall SKAL ha med ALLE bivirkninger om de bare er nevnt saavidt i en bisetning til en lege, saa det er oftemye rart som hoerer med i "bi-effekter". I tilegg saa jeg at det psykiske stod paa "rare", som igjen var en promille, og veldig "rare" 1/10 promille, eller regner jeg feil, haha. Saa at hepatitt stod der ogsaa, saa det faktisk sant at regelen om at det maa staa der bare legen eller liknende har "hoert"det, saa maa det taes med en klype salt.
Jeg fikk inntrykket av at det var vanlige bivirkninger jeg, men regner med at sjansen for og faa et fly kraesjende i hue er stoerre enn de psykiske bivirkningene.
Nevnt paa wiki er jo ogsaa quote:
"There is little evidence in the medical literature linking isotretinoin use with depression and suicide. Despite this, there exists a popular misconception amongst the public that isotretinoin use commonly causes depression.'
Sitat av feltrasjon Vis innlegg
har selv brukt den medisinen... Alt av slimhinner tørket ut. Ekstremt tørre øyne, rasshølet mitt sprakk alltid opp, munn og nese var tørr og sprakk hele tiden. Armhulene mine var såre, og jeg flasset fra snabelhodet.

Jeg tok på det meste 100mg ED, kombinert med kortison i enkelte perioder. Hodet fungerer, men du blir deprimert av konstant smertehelvete. Måtte bryte etter ca 300 av 400 tabs, da jeg var så øddelagt at jeg vurderte sykmelde meg.

Husk å be om hyppige blodprøver. Jeg måtte ta hver 7-10ende dag.
Vis hele sitatet...
OK, holder for meg, drit i det greiene der, gir jo ikke noe rus engang, ikke noe poeng og ta det i det hele tatt, hvis det bare foerer til selvmord, hodepine, anus-smerter, uttoerkede slimhinner, og i det det hele tatt, hva faen er dette for no driit. Fysj, hold seg unna...
Som mange som leser denne delen av forumet vet, er listen av mulige bivirkninger på div. legemidler ekstreme, både i lengde og innhold. Det betyr ikke at den jevne bruker av et visst medikament vil oppleve mange, eller noen av de mest alvorlige.

Ofte kan man se på veggen med tekst i felleskatalogen som en slags "disclaimer" fra produsenten. Dvs. at om du har en svak nyre (uten at det er sjekket/oppdaget på forhånd) og får akutt nyresvikt av lyrica f.eks så kan du ikke klage på at du ikke ble advart i listen over mulige bivirkninger.

Det sagt så er jo de vanligste bivirkningene, vel, de man opplever at forekommer oftest. Sjeldne bivirkninger er sjeldne og ekstremt sjeldne bivirkninger burde man ikke bry seg med om man ikke har indikasjoner på at det er noe galt i den retning på forhånd. Å bekymre seg for mye over ting man ikke rår over er bare tull, i mine øyne.

Det sagt så kan jeg ikke anbefale noen å blande amf eller kvisemiddel med noe som helst. Akkurat i denne sammenheng tenker jeg at du tilfører kroppen søppel (amf/cola med dritt i) samtidig som du går på et middel som skal hindre dritt i å sprette ut av huden din (fjeset?)

Soppen vil jeg egentlig ikke kommentere, men spiser du pizza mens du er på denne kvisekuren så er det jo sopp på den, ofte.. Ville spurt legen om det er greit med kantareller til middag jeg. Psilocin i seg selv er hverken giftig eller avhengighetskapende.
Sist endret av pidget; 27. januar 2014 kl. 22:24. Grunn: stave
Sitat av kongemann Vis innlegg
OK, holder for meg, drit i det greiene der, gir jo ikke noe rus engang, ikke noe poeng og ta det i det hele tatt, hvis det bare foerer til selvmord, hodepine, anus-smerter, uttoerkede slimhinner, og i det det hele tatt, hva faen er dette for no driit. Fysj, hold seg unna...
Vis hele sitatet...
Dette er en medisin man tar for å "kryme" kjertelen som produserer talg som igjen gir deg kviser. I mitt tilfelle var HELE ryggen min ett stort sår, og jeg sprakk og blødde dagen lang. om natta sprakk ryggen og grodde fast i sengetøyet. I mitt tilfelle var denne medisinen veldig viktig.

OBS, du er hypersensitiv for UV-stråler når du går på medisinen, så smør deg alltid med faktor 50!
Gikk på denne kuren i 4 mnd, opplevde bare tørr hud i ansiktet.
Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Dette er en medisin man tar for å "kryme" kjertelen som produserer talg som igjen gir deg kviser. I mitt tilfelle var HELE ryggen min ett stort sår, og jeg sprakk og blødde dagen lang. om natta sprakk ryggen og grodde fast i sengetøyet. I mitt tilfelle var denne medisinen veldig viktig.

OBS, du er hypersensitiv for UV-stråler når du går på medisinen, så smør deg alltid med faktor 50!
Vis hele sitatet...
SKjoenner, det hoertes IKKE bra ut det med ryggen din, hva var aarsaken til dette??? Extremt tilfelle, for og si det mildt. Det med faktor 50 er vel kanskje noe vi slipper 15 maaneder i aaret her til lands da, heldigvis,----)
Men naa har jeg spurt rett ut en saakaldt dermo lege(hudlege), ettersom jeg har lett tilgang til ordentlige leger, ikke bare google som er umulig og hvite hva som er sant/ikke sant og soeppel og ikke soeppel. Denne kvinnen er spesialist i dermotalogi (het det?), og hun sa naar jeg spurte: quote:
"alkohol maa du holde deg unna mens du tar denne medisinen, veldig skadelig for leveren, narkotika(uten unntak, snakker da om de vi vanligvis bruker), kan brukes uten nevnverdige problemer sammen med Roaccutane, det vil ikke ha noen spesiel effekt paa leveren.
men all faar tro paa det de leser eller hvem de spoer, jeg forholder meg skeptisk fremdeles, av naturlige grunner.
Det eneste bivirkning jeg merket var tørre hender og ekstremt tørre lepper.
Røyka cannabis hver dag.
Dette er et legemiddel mot acne, et veldig sterkt legemiddel med mange rapporterte selvmord og søksmål både i Europa og USA. (Psykiske lidelser kommer før selvmord) Jeg har gått på det, og det er helt forferdelig sterkt på kroppen, derav mange blodprøver for å se at kroppen ikke bryter sammen under kuren. Jeg vil på det sterkeste anbefale å holde meg unna alt av rusmidler under en roaccutan kur, kansje du ikke dør pga leversvikt med komboen. Men psyken din blir utrolig sensitiv. Det med ryggen til feltrasjon er noe mange kjenner seg igjen i, og derfor tyr til medisiner som roaccutan. Det er ikke et ekstremt tilfelle. Faktisk ganske vanlig når du først har acne. Brukte ikke solkrem (men fuktighetskrem og lipsyl) og gikk i solarium under kuren min, men ikke ofte og ikke lenge. Hele kroppen tørker veldig fort ut, leddene dine knirker og knekker (Noe de fremdeles gjør 3 år etter kuren.) Hvis du skal ta noe med roaccutan så er det omega3 og andre sunne fettsyrer. (Som noen over meg, måtte jeg også bryte kuren etter for mange bivirkninger etter noen mnd på, selv med bra doseringer og oppjustering.)

Også opplevd aggresjon, hukommelseproblemer, konsentrasjonsproblemer og div engstelige perioder etter denne kuren.
Min første bekymring er ikke leversvikt, men at du får psykiske konsekvenser etter en kur er lite usannsynlig.

Ikke ta roaccutan med mindre din acne ødelegger din livskvalitet, da snakker jeg om "alvorlig" acne. Dette er et sterkt legemiddel. Jeg er veldig pro - stoff, altså jeg har et veldig løst syn på folks vaner og uvaner mtp stoffer. Jeg bruker selv cannabis og div piller avogtil. Har prøvd mye forskjellig, men roaccutan har gitt meg mer helvete enn alt stoff tilsammens. Så hør med "dermo legen" din du kongemann. Du dør nok ikke av å ta amf sammen med roaccutan, men om jeg hadde fått amfen gratis og den var dritbra hadde jeg ikke tatt det sammen. Det sier vell litt?? eller? Hvis din acne plager deg så mye at det går utover din livskvalitet så ville jeg ikke brukt rusmidler i det hele tatt, men brukt tiden til å gå igjennom en kur for å få mest mulig utav den, for du vil helst ikke begynne igjen.

Folk med US tastatur burde ikke faa lov til aa skrive haer.
Sist endret av Dodecha; 30. januar 2014 kl. 17:08. Grunn: ...
Nå beklager jeg om dette blir litt off topic men kan jo nevne min opplevelse av å gå på isotretinoin. Var lenge plaget av kviser i ansiktet og startet til slutt på en kur, ble drittørr i fjes, spesielt lepper, så anbefaler å finne en god ansiktskrem som er mild mot huden (spør på apotek eller enda bedre fastlege/hudlege), i tillegg til dette fikk jeg veldig kraftige neseblødninger inne i mellom - for eksempel kunne jeg våkne midt på natta av at jeg blødde skikkelig med blod sølt over dyna og puta. Om jeg ble deppa er litt vanskelig å svare på, jeg vil si litt, men det kan ha vært andre utenforliggende faktorer til dette også, uansett ikke snakk om noen alvorlig depresjon. Allikevel er jeg glad jeg tok kuren, ble kvitt så og si alt av kviser unntatt litt arr (som visstnok kan fjernes mer eller mindre med laser), og er nesten ikke plaget av kviser i dag, hvis jeg får noen pleier de å gå bort av seg selv etter et par dager.

Drakk noen øl en gang i blant under kuren når jeg var ute med folk og ikke klarte å motstå drikkepresset, men utenom det unngikk jeg alkohol så godt som mulig, 0 sprit i hvert fall.

Kjenner en som avbrøt kuren midt i og han fikk et tilbakefall med kviser, så ta kuren fullt ut. Uansett vil jeg si at de fleste sikkert overlever kuren fint, det er bedre med noen litt kjipe måneder enn å fortsette å bli plaget av kviser som kan være ganske kjipt for mange som kanskje i utgangspunktet har problemer med selvtillit og selvbilde. Bare vær bevisst på bivirkninger og ta blodprøver en gang i blant, som en annen skrev her.

Forhåpentligvis skriver noen andre om flein og isotretinoin, antageligvis ingen fysiske farer ved å ta det, men hvis man er deppa er det vel kanskje ikke en fantastisk god ide å trippe vil jeg tro.
Sist endret av Fatass Skinny; 28. januar 2014 kl. 00:02.
Jeg har selv gått på den kuren, og det eneste hælvete jeg opplevde er knusktørr hud overalt! leppevikene ble så tørre at jeg begynnte å blø fra munnviken.
Maa nesten legge til at det er jo tydelig gjennom postene mine at jeg er SKEPTISK til bruken av Roacutane, GRUNNET DISSE BIVIRKNINGENE, men selvfoelgelig skjoenner jeg disse med alle bivirkningene som er beskrevet.
Eneste som er uklart for meg er hvordan dusten klarte og kverulere seg til at jeg sa eller mente noe annet....
men d er d typiske loesmiddel huer det....
Jeg gikk på dette selv, men var akdri klar over disse bivirkningene?
Endte opp med tørre lepper, jeg.
ArbeidsledigProletar
Alt som gjør deg skjør/skral til sinns burde ikke kombineres med psykoaktive stoffer, det sier seg selv.

Amfetamin vil jeg se på som ekstra ille da folk også tørker ut på dette og tar mindre vare på seg selv under rusen... Som i verste fall kan vare dagesvis. (som også er en stor påkjenning for psyken)

Hvorfor ikke bare vente til etter kuren?

OG HVORDAN klarer disse tullingene å komme unna med all drittpraten? Jeg blir utestengt så for jeg ser stygt på et annet medlem av forumet.
Sist endret av Batabusa; 28. januar 2014 kl. 02:04. Grunn: TYPO