Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 696
Jeg har to harddisker på pc'en min, en 40 gb og en 120 gb IBM deskstar. Men nå har 120 gb'en begynt å fuske, kommer ulyder fra den, og jeg sleit litt med å få den på nett igjen.

Disk management(i windows) viste den som "at risk", men etter å ha satt den til å fixe er den nå "healthy", dog ulydene og responsen fra den er minimal.

Den er satt opp som dynamisk, NTFS, en partisjon og jeg lurer på om dere vet noen gode "diskanalyse" programmer eller noe i den duren som kan hjelpe meg til å finne kilden til problemet...den kunne forresten visstnok ikke defragmenteres sier windows, pga. disktypen(?)

jeg formaterte 40 gb'en(der ligger OS osv.) og XP klarte faktisk ikke å finne partisjonen på disken(fant selve disken dog)...men når jeg satte den i en w2k maskin fant jeg ut av de overstående opplysninger

any hints??

-TJ

//edit// vil jeg forresten mista all data på disken, hvis jeg trykker "revert to basic disk" ?? //edit//
Sist endret av cule; 28. november 2003 kl. 16:35.
På seagate sine nettsider finner du et test program (boot fra floppy) som kan sjekke alle typer disker.
Trådstarter
takk

fant nå ut at det er et par bad sectors på disken, og jeg vil prøve recovere den, har satt et (gammelt) Ontrack program til jobben nå, så vi får se om det funker...kan dere anbefale noen andre recovery tools for meg?
Hvis du vil ungå sånt holder du deg langt unna IBM/Deskstar-disker. (de er nå Hitachi)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Prøv å bruke Ultimate Boot CD. søk på google
partition magic 7 (dos) den fikser ALT, tilogmed linux partisjoner :>
Fikset nettopp en pc med lignende problem. Mange ulyder og ustabil, man kom for eksempel ikke inn i win. Formaterte hardsiken med fdsik. Da fant den bad disk sectors og gjennopprettet dem, nå er det ikke lenger noen ulyder. Det er verd å prøve det!
'chkdsk /F' fikser DET MESTE av slike feil uten å skade noe data.