Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 6513
Noen som har testa khat? Jeg har hørt av noen at det er omtrent som å tygge kokablader? stemmer dette? En kamerat sa at det bare var som å ta en kopp sterk kaffe.

Lurer også veldig på om det går ann å røyke khat?
Mener du må tygge flere hundre gram for å få effekt, så da er røyking selfølgelig utelukket. Kaht kan gi oppstemthet, velbehgag og stimulans.

http://www.erowid.org/plants/khat/khat_info1.shtml
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Noen som vet om man kan lage ekstrakt eller konsentrat av kaht? og hvordan?
Har kansket litt kaht for mange år siden og det var helt digg det. Fikk en liten opptur og hadde litt ekstra energi. Gikk og snåknaket litt på dagen og dagene ble ganske bra. Funker også fint hvis du blir litt sløy etter en mornings og trenger en liten boost.
▼ ... over et år senere ... ▼
hvor får jeg tak i dette da?
lovlig i norge?
fortell mer!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Illegalt i Norge. Florerer i diverse afrikanske miljøer.
Jeg kjenner et par stykker som tygger khat, og de sier at du tygger på stilkene og bladene, som du har i munnen i et par timer så blir du speeda. 100 kr. koster det for et ball med khat på størrelse med et garnøste.
Jeg testa khat en gang for noen år siden, var en afrikaner på en fest jeg var. Han hadde en stor pose med khat. Tygget en god del i lengre tider. Kjente ikke så mye, men det kan ha noe med saken å gjøre at jeg var speedet at the time
har hørt man skal bli litt mer våken av det, men ikke akkurat speedet som kriss antyder.
hvor får jeg tak i det da?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Vist du bor i oslo foreslår jeg en tur til grønland ,ser du noen somaler steder, barer og slikt, så bare spør du etter Chaat som de kaller det .
blir barre sliten i kjeven av og tygge chat
Gesundheit!
felix_poker's Avatar
Trådstarter
Hmmm.. God trening for å få et kraftig og mandig kjeveparti i Brad Pitt-style
Eller bare tygge tyggis
Sist endret av Bomber; 15. november 2005 kl. 20:20.
Khat smaker vondt, og funker mye dårligere enn speed og andre lignende stoffer.. Snort deg heller den minste linja du noen gang har snortet.. Da får du virkningen omtrent.
kaht hørtes intresangt ut kansje effekten er dårligere en speed, men det må da være mye sunnere? og hvis man får en effekt av det (trenger da ikke være så stor, bare man får litt energi)... og det er sunnere... hvorfor ikke teste det? kaht here i come... må bare finne noen som selger det >_<
Ja, det var det jeg tenkte også, og jeg angrer ikke på at jeg prøvde det. Men det smakte så kjipt at jeg ikke tror jeg gidder det igjen. Ikke så kjipt at man brekker seg eller noe, men det smaker omtrent som den greina du brakk av et tre og smakte på som liten.. Og ikke gjorde igjen.
Se etter somailere med hvite poser
Sitat av Benji
kaht hørtes intresangt ut kansje effekten er dårligere en speed, men det må da være mye sunnere? og hvis man får en effekt av det (trenger da ikke være så stor, bare man får litt energi)... og det er sunnere... hvorfor ikke teste det? kaht here i come... må bare finne noen som selger det >_<
Vis hele sitatet...
Sunnere? SUNNERE??

G.
uff nei, kaht. Har aldrig testa det og kommer heller aldrig til å teste det. Har lukta hvordan det lukter, og etter det å bedømme så smaker det sikkert dritt og.
Hva mener du Stealth? For å være ærlig skjønner jeg ikke noe av det du skrev i posten over. Gidder du å forklare?
Gesundheit!
felix_poker's Avatar
Trådstarter
Jeg må henge meg på fittnub her. Hva mener du steath?
Khat er da høyst sannsynelig mindre skadelig enn amfetamin.
Sitat av stealth
Sunnere? SUNNERE??

G.
Vis hele sitatet...
han mener sikkert at det ikke er sunt... men det er sunnere en amf... det håper jeg da... sa aldri at det var som C vitaminer :P
er jo masser av C vitamin i khat da.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Cathinone er påfallende likt amf i struktur. Bare legg til en karbonylgruppe (derav -one) ved siden av benzen-ringen, så har du cathinone.

Det hjelper nok at det er i litt mer moderate mengder og at det ikke kommer fra noen skummel meth lab.

Og ja, du får i deg masse C-vitaminer
he he ja jeg så brennpunkt om khat, det er somregel somaliere som hiver i seg khat. Det var jo en plass i oslo tror jeg der de fikk henge og tygge khat dagen lang. En av de som deltok var somalier, de spurte om hva han hadde gjort de siste fire årene. Det var utelokkende khat tygging. han sa han sto opp klokken fire, tygget khat og la seg klokken fire. Det er slike invandrere vi trenger i norge, som tygger khat dagen lang og går på trygd.
Jeg og en kamerat delte en bærepose khat en gang... Mine erfaringer:

- Smaker dritt (smaker som et uspiselig blad fra et vanlig tre)
- Man må spise masse for at det skal virke
- Virkningen er bare skuffende for oss som har prøvd ordentlig amfetamin. Man blir litt snakkesalig osv., men nei.. Dette var bare kjedelig.

Gidder ikke gjøre det igjen. Det er gøy å ha prøvd det, men det er alt.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Noen som har testa khat? Jeg har hørt av noen at det er omtrent som å tygge kokablader? stemmer dette? En kamerat sa at det bare var som å ta en kopp sterk kaffe.

Lurer også veldig på om det går ann å røyke khat?
Vis hele sitatet...
Felix poker : Ja du kan godt sammenligne khat med koka blader, jeg har selv tygd begge deler men jeg må si at forskjellen på khat og kokablader er at khat har en litt mere speeda følelse en kokablader. Og det kan virke som en litt lavere dose kokain eller amfetamin men det avhenger av hvor mye du tygger og hva slags khat du får.
Sitat av MrXtc Vis innlegg
Felix poker : Ja du kan godt sammenligne khat med koka blader, jeg har selv tygd begge deler men jeg må si at forskjellen på khat og kokablader er at khat har en litt mere speeda følelse en kokablader. Og det kan virke som en litt lavere dose kokain eller amfetamin men det avhenger av hvor mye du tygger og hva slags khat du får.
Vis hele sitatet...
Herregud, det er en tre år gammel tråd du åpner her, og jeg er helt sikker på at felix_poker vet svaret på det han spurte om da.
Gesundheit!
felix_poker's Avatar
Trådstarter
Hehe, ja, jeg sitter jo inne med en del mer kunnskaper enn da

Når det er sagt har jeg hverken tygget khat eller kokablader, og det er dermed ikke helt på jordet med sammenlikning fra en som har prøvd begge deler.