Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1031
Noen som har fått med seg de siste nyhetene på mobilfronten?? EU fjerner alle avgifter på roaming fra juli 2014.
Siden Norge blir mest sannsynlig pålagt å implementere dette direktivet pga EØS avtalen så vil det i praksis si at du som forbruker kan velge og vrake i tilbud på abonnement i hele Europa( hvis du er villig til til å ha en utenlandsk nummer da)
Selv hvis det blir innført i Norge, og det er et jævlig stort hvis siden EU-direktiv ikke automatisk betyr innført i Norge selv pga EØS, så kommer nok jeg til å holde abonnementet hos en norsk leverandør av den enkle årsaken at norske lover og regler har kommet mye lengre når det kommer til brukerrettigheter. Norske leverandører vil iallefall måtte følge norske lover og regler, samt følge pålegg fra Forbrukerråd, Markedsråd etc..
Sitat av JohnMichael Vis innlegg
Selv hvis det blir innført i Norge, og det er et jævlig stort hvis siden EU-direktiv ikke automatisk betyr innført i Norge selv pga EØS, så kommer nok jeg til å holde abonnementet hos en norsk leverandør av den enkle årsaken at norske lover og regler har kommet mye lengre når det kommer til brukerrettigheter. Norske leverandører vil iallefall måtte følge norske lover og regler, samt følge pålegg fra Forbrukerråd, Markedsråd etc..
Vis hele sitatet...
Du er litt vanskelig å forstå. Men, EU sinde vedtakt og direktiver må også innføres i Norge. Uansett, eneste unntak er om norge bruker vetoretten, det har skjedd en gang bare.

Men som du sier forbrukerbeskyttelsen og slikt gjør at jeg heller tar et norskt selskap heller enn et rumensk.
mickeyy's Avatar
Trådstarter
Sitat av JohnMichael Vis innlegg
Selv hvis det blir innført i Norge, og det er et jævlig stort hvis siden EU-direktiv ikke automatisk betyr innført i Norge selv pga EØS, så kommer nok jeg til å holde abonnementet hos en norsk leverandør av den enkle årsaken at norske lover og regler har kommet mye lengre når det kommer til brukerrettigheter. Norske leverandører vil iallefall måtte følge norske lover og regler, samt følge pålegg fra Forbrukerråd, Markedsråd etc..
Vis hele sitatet...
Sier du det altså? Kan du nevne noen områder hvor mobiloperatører i EU ligger bak på brukerrettigheter i forhold til de norske? Dessuten så kommer Norge mest sannsynlig til å bli nødt til å implementere dette direktivet. Eneste grunn til å beholde et norsk operatør slik jeg ser det er +47 nummeret.
Sist endret av mickeyy; 15. juni 2013 kl. 09:45.
Gratis roaming kommer uten tvil forbrukere som ofte reiser mellom land i Europa til gode, men ganske imponerende de andre tingene som står i den artikkele at EU ønsker å fjerne konkurranse fra, i EUs øyne, for mange tilbydere og storkonsolidering av hele telekombransjen. Her er det nok mye lobbyvirksomhet i spill fra de største operatørene. De ønsker vel å få bort de små operatørene så de mister konkurranse fra dem og kan fortsette å holde telepriser urealistisk høye.