Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1644
Da er det ikke lenge igjen før modden mange har ventet på kommer ut til Arma 3! Zoombies vil det hete, det er akkurat som DayZ, bare med mye bedre textures, animasjoner og så videre. Akkurat nå er det ganske buggy, men det er fortsatt et work in prosess projekt, så det bekjymrer meg lite.

Lirik, en ganske kjent person fra DayZ på Twitch.tv har fått prøvd dette sammen med en av utviklerene, og lagt ut en video fra dette:

http://www.twitch.tv/lirik/c/2226093

Dem håper på å få gitt ut modden i morgen, og ihvertfall senest i slutten av denne uken! Spennende, hva tror dere?
Ser ikke vitsen? Ser jo helt likt ut som arma 2 dayz, bare forskjellig inventory
Sitat av Masterpiece Vis innlegg
Ser ikke vitsen? Ser jo helt likt ut som arma 2 dayz, bare forskjellig inventory
Vis hele sitatet...
Det ser mye bedre ut! Du må være passe blind for og ikke se det.

Uansett velger jeg nok og vente til standalonen kommer ut.
Selv om det er portet fra A2 til A3, vil de samme store problemene
enda eksistere mtp. hacking og Dsync, fordi arma 3 også kjører omtrent
alt clientside, istedet for serverside.
Sitat av RagebunnY Vis innlegg
Det ser mye bedre ut! Du må være passe blind for og ikke se det.

Uansett velger jeg nok og vente til standalonen kommer ut.
Selv om det er portet fra A2 til A3, vil de samme store problemene
enda eksistere mtp. hacking og Dsync, fordi arma 3 også kjører omtrent
alt clientside, istedet for serverside.
Vis hele sitatet...
Du har et poeng der ang. scripting og dsync. Men jeg må nok få testet det uansett, bare det at det ser så mye bedre ut, og ikke minst at animasjonene er så ekstremt mye bedre gjør det verdt det for min del Også koster det jo ingenting
Sitat av RagebunnY Vis innlegg
Det ser mye bedre ut! Du må være passe blind for og ikke se det.
Vis hele sitatet...
Akkurat det er en overdrivelse. Det ser jaggu ikke MYE bedre ut. Det var teksturer med høyere oppløsning (som man må myse for å legge merke til). Bittelitt bedre animasjoner, men ser mer ut som de løper i melange nå enn det gjør i Arma2. Blir sikkert fiksa, men likevel. Ellers ser og virker det meste helt likt ut. Kjøretøyene er fremdeles sementklosser med hjul, karakteren ser fremdeles ut som et stativ når man går utfor et platå eller lignende. Zombiene driter fremdeles i møbler innendørs og går gjennom det de kan gå gjennom. Like ræva pathfinding. Eneste var lyseffektene og denslags som var tydelig forbedret.

Sikkert en artig mod å leke med, men for min egen del så gidder jeg ikke bry meg nevneverdig. At det skulle være så likt (tilsynelatende) var skuffende.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Ser ikke poenget hvis standalone kommer snart?
Det er jo noe slikt standalone kommer til og se ut. de tar ting fra arma 3 sin engine så.
Når du har ein mod som kjører med modellar og tekstura frå eit tidligare spel på ein nyare motor så er det lite forskjell... men som sagt har dei laga til Stratis, og kjem nokk til å legge til Limnos, der grafikken på omgivelsane blir ganske mykje betre enn Chernarus. Samt at våpna i videoen også er frå arma 2.

Fordelen med arma 3 er animasjonane, stances, ragdoll, og all optimaliseringa ++++. DayZ skal vell kjøre på arma2 sin motor, og dermed mangle mykje av det gode i arma 3, som zoombies kan tilby.
Jaja, nå må man bare starte å spare inn penger til en maskin som kan kjøre Arma 3 skikkelig først, så skal eg komme tilbake til deg med min mening om det. Men er et stort fan av DayZ så kommer nok til å skaffe Arma 3 og Standalonen uansett.
Sitat av Limptobe Vis innlegg
Jaja, nå må man bare starte å spare inn penger til en maskin som kan kjøre Arma 3 skikkelig først, så skal eg komme tilbake til deg med min mening om det. Men er et stort fan av DayZ så kommer nok til å skaffe Arma 3 og Standalonen uansett.
Vis hele sitatet...
Visst maskina di kan kjøre arma 2 kan den kjøre arma 3. Er litt varierande frå mission til mission, og sp/mp.

Kjører arma 3 mp på standard/low med 40-50 fps, og 4x aa i full hd.
DayZ skal vell kjøre på arma2 sin motor, og dermed mangle mykje av det gode i arma 3, som zoombies kan tilby.
Vis hele sitatet...
Developerne til DayZ har så og si revet og bygget hele motoren på nytt.
Du kan gjerne kalle det en arma 2.5, og så godt som alt i arma 3 skal være komatibelt.
Det komme bare an på hva Dean Hall vil ha med og ikke.

Animasjonene i Standalonen er også endret fordi de bruker et helt nytt "skjellet"