Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2377
Hei, jeg har rundt 200 pantelapper med alt fra 1 krone til 200 kroner verdi. Disse har allerede blitt brukt, og jeg har ikke spesielt lyst til å bruke de i butikken jeg, skal vi si, fikk de fra. Så derfor lurer jeg på om det er mulig å bruke disse i en annen butikk.

Eks. Får de fra Bunnpris, sjekker de inn hos Kiwi.
prøv? Pant noen flasker få ny lapp. Gi den gamle i kassa, funker ikke den sier du: "oops, feil lapp. Her var den du skulle ha."
Nei, det er ikke mulig
Har du knabbet av butikken du jobber i f.eks?
Naturligvis. De forskjellige butikkene har selvsagt ikke ordnet et system som sørger for at dette ikke skal være mulig å utnytte.
Kugel's Avatar
Trådstarter
Fikk tak i de på en helt annen måte, men ønsker ikke å nevne den.
Sitat av Kugel Vis innlegg
Fikk tak i de på en helt annen måte, men ønsker ikke å nevne den.
Vis hele sitatet...
Har du slått ned gamle damer som skal pante ting og løpt?

On topic; Med mindre det er et nasjonalt system så tror jeg det bør gå, men igjen så er jo dette åpentbart noe som kan misbrukes, så er nok mulig det er noe system. Test så finner du ut
ja det er fullt mulig..!
Sitat av Kugel Vis innlegg
Hei, jeg har rundt 200 pantelapper med alt fra 1 krone til 200 kroner verdi. Disse har allerede blitt brukt, og jeg har ikke spesielt lyst til å bruke de i butikken jeg, skal vi si, fikk de fra. Så derfor lurer jeg på om det er mulig å bruke disse i en annen butikk.

Eks. Får de fra Bunnpris, sjekker de inn hos Kiwi.
Vis hele sitatet...
De er allerede brukt skriver du jo selv. Eneste verdien disse har er kanskje i regnskapet til butikken ellers er det papiret de er skrevet på til gjenvinning.
Da jeg jobbet i bunnpris kunne vi lett jukse med dette. Sjefen brydde seg ikke om pantelapper i oppgjøret og vi hadde en "pant"-knapp på tastaturet. Vi kunne lett ha tatt i mot pantelapper, brukt pant-knappen og tatt vare på lappen til senere. For så å la en kompis hente ut penga ved senere anledning.(Sagt noe ala: funker denne fortsatt? har helt glemt av denne)

Sjefen viste meg til og med hvordan han kontrollerte dette. Han sjekket med kameraet hvorvidt vi hadde en pantelapp når større beløp pant ble hevet.(altså så han om vi mottok en lapp, ikke om den ble registrert). Hvordan din sjef gjør det må du finne ut av selv.

Skal sies at dette ikke var noe jeg hadde behov for og dermed ikke gjennomførte.
Sist endret av Katalysator; 30. januar 2013 kl. 17:50.
Ikke Værst På PC
En gang tok jeg en gammel pantelapp fra søppla(Ja, jeg veit jeg høres ut som en uteligger ) og gikk inn i butikken. Jeg sa noe sånt som: "Jeg panta jo flasker her rett istad, også funker ikke lappen!? Svindlerdrit!". Da fikk jeg 76,50,-
Sitat av Skrivebordet Vis innlegg
En gang tok jeg en gammel pantelapp fra søppla(Ja, jeg veit jeg høres ut som en uteligger ) og gikk inn i butikken. Jeg sa noe sånt som: "Jeg panta jo flasker her rett istad, også funker ikke lappen!? Svindlerdrit!". Da fikk jeg 76,50,-
Vis hele sitatet...
Gjorde du _virkelig_ det?
Sist endret av m0nte; 30. januar 2013 kl. 19:03.
Ikke Værst På PC
Sitat av m0nte Vis innlegg
Gjorde du _virkelig_ det?
Vis hele sitatet...
Jepp Det er utrolig, jeg veit, men du trenger ikke være overtroisk for å tro på det. Du kan selvfølgelig velge å ikke tro på det. Det er opp til deg.