Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1530
vil teste irc-stats, men må bruke shellet til det? eller kan jeg prøve det på en windows-server?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
det kommer selvfølgelig helt ann på hvilket statsscript du har valgt
pisg, fungerer det på windows?

hvis ikke, vet du om noen?
kan jeg spørre hva mirc-stats er?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
den skal kunen fungere fint ja hvis du har insntallert apache med perlstøtte og slikt på windowsburken
Opprinnelig postet av fragz0r!
kan jeg spørre hva mirc-stats er?
Vis hele sitatet...
ja, wtf er mirc-stats?
det er statistikk for en kanal.

men nso, må det ikke være en bot inne for å skaffe loggene?
Opprinnelig postet av frekkmann
det er statistikk for en kanal.

men nso, må det ikke være en bot inne for å skaffe loggene?
Vis hele sitatet...
ja
Jeg trodde det gikk an å bruke sine egne logger.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hva i hengende huleste skal man med Apache?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Værsåsnill. Prøv litt på egen hånd.
http://pisg.sourcerforge.net
Chapter 1. What is pisg?

pisg is an IRC statistics generator. It takes IRC logfiles and turns them into nice looking stats.

In general, you would do something like this to get it running:

*

Enable logging in an IRC bot, or in your IRC client. The log will be outputted into a file.
*

You set up pisg, you define the channel name, and the path to the logfile you created.
*

You run pisg, pisg runs the log through and create statistics, it then creates an HTML page which you can upload to a server.

1.1. What are the requirements to run pisg?

*

An IRC client or bot where pisg supports the output logfile.
*

Any operating system which Perl runs on, this includes popular OS'es such as Linux, FreeBSD, Windows and Mac. You will have a hard time finding an OS where Perl isn't supported. For Windows this means that you need to download Active State Perl (ASPN Perl).
*

Optional - a system to host the statistics page 24 hours a day, 7 days a week.
*

Optional - a system to log the channel, 24 hours a day, 7 days a week.
Vis hele sitatet...
jonepet: takk for en god latter
hum.. kom på noe... Men man kan jo laste det opp til en ekstern server med FTP, mener det er det de fleste som genererer stats fra mIRC-loggs gjør :P
jonepet: hø? man må vell ha en bot/shell uansett, må man ikke det?
Hvorfor det?
Ministry of Love
sptz's Avatar
nei man trenger ikke shell vis man selv er online 24 timer i døgnet.. Hele poenget med et shell er jo akkurat det. Å bruke boten's logg er jo heller ikke en dum ide vis du først har en bot på kanalen..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hater selv at folk drar opp gamle tråder, men har litt å tilføre. Man kan fint klare seg uten apache ja, ved å uploade til en ekstern webserver.

Tidligere kjørte jeg Winbot på windowsmaskinen min og brukte pisg via en bat-fil som ble startet gjennom scheduled tasks i windows og uploada ved å skrive en liten batch-fil for ftp.exe. Fungerte som bare det.

Dessverre har jeg ikke bat-fila lengre, nå bruker jeg eggdrop og pisg på linuxboksen min, men uploader fortsatt html-fila fremfor å hoste den selv.