Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1202
hei er det noe grense på hvor mange penger i sedler man kan ha med seg på flyreiser? er det ulovlig hvis man har får mye og kan tollen beslage om jeg har for mye? skal til nederland og kommer til å ta med meg ca 10.000 i sedler.
og hvis jeg skulle hatt litt for mye blir alt beslaglagt da eller? eller tar de bare det som er over 10.000?
kan du vise til noen kilder også takk
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Grensen er 25.000 og det er helt tilfeldig hvem de sjekker for dette.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Jeg søkte nettopp etter kilder, men fant ikke i farten, en kompis av meg står i sikkerhetsjekken på gardermoen, og jeg stressa han litt med nettopp dette.
25.000,- uten deklalering

Toll.no
Sist endret av Volch0k; 22. desember 2012 kl. 10:42.
Kjøper du bitcoin i norge, kan du gjøre en avtale med en fyr i nederland og ta ut kontanter hos han mot bitcoin.
Veksler du over 5000 NOK til utenlandsk valuta vil du også bli innrapportert til tollvesenet bla. Dette får du beskjed om på kvitteringen dersom det skjer.
Mener du kan ta med maks 20 000,- uten og deklarere inntil Norge, men regner jo med det er andre grenser inn til Nederland, så ville sjekket opp i det hadde jeg vært deg.
Sist endret av Klistermerke123; 24. desember 2012 kl. 07:05.