Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 790
Hey!

Skal ha meg nytt headset, da mitt G930 bruker USB og skrur seg av og på hvert 5. minutt..

Har sett på CM Sirus, men usikker på om det dekker mine behov..

Vil ha et headset som jeg kan koble i et lydkort for å få beste kvaliteten som går. Kan ingenting om lydkort ogsånt - derfor jeg spør her. Har ikke klart å finne noe spesifikk informasjon om dette..

Headsetet kan ikke bruke USB, da jeg har et M-Audio Fast Track til min Røde NT1-A mikrofon. Vil gjerne kunne koble headsetet i det for feedback.
Vil Fast Tracken jeg ha fungere som et eksternt lydkort for optimal kvalitet i et headset?

http://www.dv247.com/computer-hardwa...t-track--68396

Pris:
800,-
Razer Tiamat 7.1?
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Razer Tiamat 7.1?
Vis hele sitatet...
Litt utenfor min prisklasse.. Typ dobbelt så mye..
ser du etter surround så nokk det prisen å betale.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
ser du etter surround så nokk det prisen å betale.
Vis hele sitatet...
Jeg nevnte aldri surround, men ja, skal ha et headset med minst 5.1 surround. Kan være digital surround. Tror ikke jeg hører forskjellen.
okay, så du ser rett og slett berre etter eit heilt vanlig sterio headsett? då er eg nokk ikkje mannen til å svare på det
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
okay, så du ser rett og slett berre etter eit heilt vanlig sterio headsett? då er eg nokk ikkje mannen til å svare på det
Vis hele sitatet...
Nei, jeg ser etter et surround headset som ikke koster noe mere enn 800 kroner, og som kan kobles i det eksterne lydkortet jeg har.
Noen hvilken som helst normale stereo hodetelefoner + 1/4 inch adapter så er det problemet ditt løst, du vil ikke legge merke til lydforskjell på det lydkortet ditt og integrert lyd hvis du ikke har et veldig gammelt hovedkort.

Det er ikke så veldig HiFi du kan få for >800 for å si det sånn så bare gå på elkjøp el.
Invester i et CM Sirus og når du har penga, kjøp et ordentlig lydkort og kast ut USB podden som kommer med headsettet. Gå over til vanlige phonos som også kommer med
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Invester i et CM Sirus og når du har penga, kjøp et ordentlig lydkort og kast ut USB podden som kommer med headsettet. Gå over til vanlige phonos som også kommer med
Vis hele sitatet...
Så jeg får ikke brukt det eksterne lydkortet jeg har til mikrofonen min for bedre kvalitet?

Hvordan er det egentlig tilkoblingen fungerer?
Det er en jack som kobles i volume-kontrolleren som går videre til USB?

Hvordan ville det blitt om jeg konstant koblet headsetet i det eksterne lydkortet med jack, og sendte lyden fra maskinen gjennom lydkortet før det gikk ut i headsetet?
Headsettet har en spesiell kontakt av metall med masse pins, den plugger du enten i medfløgende lydpodd eller i medfølgene grenuttak (6 plugger, 3.5).

Du kan sikkert kjøre lydkortsaken du har samtidig.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Headsettet har en spesiell kontakt av metall med masse pins, den plugger du enten i medfløgende lydpodd eller i medfølgene grenuttak (6 plugger, 3.5).

Du kan sikkert kjøre lydkortsaken du har samtidig.
Vis hele sitatet...
Fett!

Takk for hjelpen