Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 605
Driver å setter opp den nye dataen min, men har møtt et problem.
Kan starte med å skrive specs.

Intel i7 CPU 3770k
2x8GB Patriot Intel Extreme Masters 1866MHz
Asus Maximus V Formula
Asus Geforce GTX 680
Samsung HD502IJ 500GB
Corsair VX550W

Det som skjer er at når jeg kommer på windows 7 sin loading screen (der de fargede kulene snurrer rundt) så crasher den og en BSOD flasher. Så restarter dataen seg. Har slått på at den skal bli stående på BSOD så jeg kan lese feilkode, men det vil den ikke høre på.

Har og prøvd å feilsøke litt. Prøvde kjøre med kun CPU,GPU,PSU,HK og CPU vifte. Da fikk jeg kun feilkode for at det manglet ram. Jeg testet så en og en RAM-brikke, begge ser ut til å være OK. Har og testet med en annen HDD og en SSD, men det gjorde ingen forskjell.

Håper dere har noen tips til hva jeg kan prøve videre.
Prøv å gå inn i BIOS og sjekk at det står riktig MHz på rammen.
Var værtfall et problem på min nye PC som gjorde at jeg fikk bluescreen...
Testet, ingen effekt...
Post alle .dmp filene i C:\windows\Minidump,så kan jeg/vi se på dem.
Sist endret av snippsat; 14. desember 2012 kl. 20:31.
How to? Jeg kommer ikke inn på Windows.
Koblet feil? Sjekket at det er ingen kabler som står feil eller eventuelt som ikke står i?
Alt skal være riktig koblet, det er jeg temmelig sikker på
Kommer du inn i sikkerhetsmodus?,trykke F8 mange ganger under oppstart.
Nei, bsod blinker raskt etter den har scrolla gjennom den siden med filer som lastes.
prøvd å resette biosen? Du kan jo alltids koble harddisken til ein anna pc også hente ut .dmp filene derifrå...
Yes, jeg fikk fikset problemet. Jeg måtte boote med IDE og ikke AHCI, deretter måtte jeg endre til AHCI drivere inne på windows. Tror det kan ha noe med at jeg har brukt HDD'en på et annet oppsett med forskjellige drivere osv. Uansett, takk for at dere prøvde å hjelpe