Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hva synes du om Opeth?
de er bare "simply the best"! 18 20,45%
De er bra de... 34 38,64%
Kunne ha vært bedre. 10 11,36%
Burde ha blitt kastrerte, kjørt over og brent 26 29,55%
Stemmegivere: 88. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  53 2396
Hehe, nok en liten poll...
Men jeg lurer på vor mange Opeth fans det finnes inne på forumet?



Vil du legge til ett eller annet om opeth, så gjør det her..

****************************************************
ALLE SOM KOMMER INN HER, PLEASE SVAR PÅ POLL'EN?
PÅ FORHÅND, TAKK!
****************************************************
Sist endret av Shibbster; 31. oktober 2003 kl. 15:16.
:thumbsup:

hvis du liker metal, kan jeg anbefale #metal.no på EFnet. mange nFF'ere henger der
takker for infoen... ska sjekke det ut...
Opeth har vært favorittbandet mitt de siste par åra. Musikken deres fungerte som en døråpner for meg. Oppdaga utrolig mye fantastisk musikk etter å ha fordøyd den brutalt sare miksen av dødsmetall med kjellervokal (uuuuurrrrrrrrgh) og akustisk klimpring.

Diskografien (7 skiver) er så og si plettfri. Ingen svake utgivelser. Opeth høster nesten utelukkende voldsomt flott kritikk av musikkpresse verden over. Kerrang kaller Opeth for "universets mest unike band".

Skal jeg sjangerplassere Opeth vil jeg kalle musikken folkinspirert progressiv dødsmetall. For interesserte vil jeg anbefale "Blackwater Park" som en fin inngangsport. Blir vel rein misjonering dette her, men jeg kan ikke få sagt nok godord om mine svenske venner.
Helt enig med at det er progresiv dødsmetall...

De sangene jeg liker best er: Advent, In time of my need og selvfølgelig Deamon of teh fall...

Alle bør høre på en av disse sangene...
Helt eing me deg Shibbster Opeth ruler sterkt =)
Giljamesj, var ikke du på konserten til Opeth nå i Oslo???
kjellervokal? vil heller kalle det grimvokal jeg
Har bare hørt noen få skiver av Opeth(Orchid, Blackwater Park, Deliverance og Damnation), og må si at Blackwater Park utmerker seg noe utrolig. Det er rett og slett ei kanonskive!
Opeth er rå bra, jeg begynte og høre på de for 1 eller 2 uker siden, hva annet kan jeg si enn at jeg ble frelst.
Mine favoritter :
CD : Blackwater Park, med : 03 - Harvest og 04 - The Drapery Falls og CD : My Arms, Your Hearse (1998) med 06-Demon of the Fall, men aller helst The drapery falls.

/Opeth rules!!!!!
Opprinnelig postet av Shibbster
Giljamesj, var ikke du på konserten til Opeth nå i Oslo???
Vis hele sitatet...
Joda. Kjempebra var det!
de er phete, men i mitt hjerte hviler Turbonegro.... sorry folx
Turboneger her og, ellers liker jeg ikke rock noe særlig.
Opeth er ganske bra, liker å høre på det når jeg kommer hjem fra skolen.

Liker vel best Lumsk, Symphony X og Paradise Lost...(Iron Maiden er jo også litt digg...)
Opeth er skummelt bra, beste sangen og skive er desidert The Drapery Falls og Blackwater Park.
Vokalisten er så flink til det han gjør at jeg får tårer i øynene.

Anbefaller Opeth til alle Metal fans.
Opeth er digg.
Vokalisten har den nest beste death-vokalen i verden(etter Nergal)
Opeth er ganske bra, men det er de eldre skivene til In Flames som ligger mitt hjerte nærmest.
Sorry for å si dette da,men vokalisten i In Flames passer bedre i et punk band.
Med mindre det er Dark Tranquillity-vokalisten som var på de gamle In Flames,han duger
Opprinnelig postet av pinnsvinet
Turboneger her og, ellers liker jeg ikke rock noe særlig.
Vis hele sitatet...
Jeg liker ikke turbonegro så veldi mye....
Opeth er bedre musikk, turbonegro er bare morsomt... hehe
Jeg synes at denne posten kan bli sticky...
Sist endret av Shibbster; 31. oktober 2003 kl. 14:39.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Shibbster: sticky? den er da virkelig ikke det.

Opeth er bra det, men det finnes også de som er mye bedre...
Opprinnelig postet av aybara
Shibbster: sticky? den er da virkelig ikke det.

Opeth er bra det, men det finnes også de som er mye bedre...
Vis hele sitatet...
Jeg vet det, jeg satt i mine egne tanker og sånn, har redigert den nå...
opeth er jævlig bra
nesten like bra som maiden
Opprinnelig postet av Aslevik
opeth er jævlig bra
nesten like bra som maiden
Vis hele sitatet...
Er veldi enig med at maiden er jævli bra, men jeg liker Opeth bedre...

Fear of the dark - Iron maiden er knallbra
Er det ingen som har noe mer å tilføye ang. Opeth her???
Opeth er ganske så bra musikk det ja... Men desverre... Mitt hjerte tillhører Maiden!! Var på konsert der i sommer... Det var noe av det råeste jeg har vert med på! Vorspiel på Tut og kjør og allting... Saker
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Opprinnelig postet av Shibbster
Er det ingen som har noe mer å tilføye ang. Opeth her???
Vis hele sitatet...
Nei.
Opprinnelig postet av Shibbster
Er veldi enig med at maiden er jævli bra, men jeg liker Opeth bedre...

Fear of the dark - Iron maiden er knallbra
Vis hele sitatet...
men gutten min da. Du har ikke hørt de tidligere utgivelsene av Maiden da? album som Piece of Mind og The number of the beast har jo omtrent bare bra sanger, mens fear of the dark har knapt nok 3 (inkl tittelsporet - som ikke er sååå bra da..)

jeg kan føye til noe om Opeth. Hvis ikke alle er klar over det så ligger konserten de gjorde på Inferdno festivalen i år ute på Nrk Media Playern.

Dessuten så jeg Opeth live i Nederland i fjor sommer.. det var fett det!
Har ikke hatt gleden av å ha sett Opeth selv, men har sett et par live sanger på PCen. Det som slår meg er at det ikke er rare scenekunsten de bedriver, og herr Åkerfeldt er vel ikke den mest givende personen å se på. Uansett har de fått knusende kritikker for konsertene i alle anmeldelsene jeg har lest.
ja det er ikke så mye sprell akkurat. de lar musikken tale for seg.
Opeth er sykt bra.
Utrolig bra blanding av folk som faktisk kan synge fint og ekte rå metal. Passer uansett humøret liksom!
Ikke alle band som klarer både rolig og røff vokal!
Opeth er vel og bra, men blir som pusekattmusikk å regne når man sammenigner med band som Deeds of Flesh, Cryptopsy og Nile. Det er dødmetall det!
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Dionysos: Kvalitet måles ikke i hvor høyt vokalisten greier å brøle "die".
Jada,det er dødsmetall,hvorfor sammenligne de med Opeth?
Opeth er noe HELT annet,med en del dødsmetall i seg.

Aybara: Har aldri hørt NOE dødsmetall rope "die",og hvor høyt spiller ingen rolle,det er dypest som teller
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Samma faen, jeg skrev det bare for å vise min avsky mot den sjangeren (det finnes selvsagt visse unntak).
Har lite til overs med den genren også,men noen av de beste bandene som finnes er de som låner litt fra genren,som Opeth,Behemoth og Amon Amarth.
Man kan si mye rart om et band, men dette er et råbra progresivt band, man kan bare ikke si noe imot det altså...

Dessuten er det få band som har gitarister som bytter på å spille lead og rytme gitar. Og Opeth er et av de få der de gjør dette, og det er knallbra!!!
Damnation albumet er fantastisk

og når det gjelder maiden...det er run to the hills som er og blir best...uansett
Opprinnelig postet av moridin
Damnation albumet er fantastisk

og når det gjelder maiden...det er run to the hills som er og blir best...uansett
Vis hele sitatet...
Beklager å si det men faktisk så er Fear of the Dark mye bedre enn Run to the Hills...
"Min mening"
Har egentlig ikke så mye til overs for metall, synes det ofte blir så pompøst og liksomsofistikert. Derfor liker jeg bedre de mer "ærlige" dødmetallbandene hvor de bare går for å lage grym bestialsk musikk av værste sort (høres jeg ut som Baron Blod nå...?)
Nevnte noen i posten ovenfor. Men skal ikke gi meg ut for å ha kjempepeil på denne musikksjangeren... Noen av de gamle låtene til Dimmu Borgir er kjempebra, men de faller jo ikke innenfor dødmetall da.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Opprinnelig postet av Dionysos
Nevnte noen i posten ovenfor. Men skal ikke gi meg ut for å ha kjempepeil på denne musikksjangeren... Noen av de gamle låtene til Dimmu Borgir er kjempebra, men de faller jo ikke innenfor dødmetall da.
Vis hele sitatet...
Opeth er doom metal progressive ikke deathmetal...
\\m// \\m//
▼ ... noen uker senere ... ▼
opeth er doom death progressive
www.metalstorm.ee er kilden på det
Damnation, Blackwater Park og Deliverance er mine favorittalbum!
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
In mist she was standing, også en ufattelig fet Opeth-låt..
Håper seriøst å se Opeth på listen over band til Inferno 2004..
Opeth har noen knallåter (hørte jeg Harvest og Benighted?), men jeg har aldri tatt meg tid til å sette meg noe spes inn i det. Kanskje jula 2003 er en god start ...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hehe! Det er så artig å høre på folk som prøver å definere hvilke sjangre disse gruppene tilhører. Blir så mange sjangre at det virker som om hvert eneste band får tildelt en egen en. Man trenger virkelig ikke være så spesifikk når man skal forklare hvor et band står musikalsk, trenger man???
et av mine favorittband. Sammen med A Perfect Circle og Katatonia scorer de meget høyt hos meg.

Er meget svak for "Damnation," men resten av skivene er minst like gode.

Opeth sier selv på dvden sin; at de et progressivt deathmetal band. Nuff said.
Når du lager en hel tråd om et sugent band(tipper jeg), kan du kanskje presentere bandet, hvis det er en smule anonymt... dessuten mangla "har ikke hørt om det" på pollen, så jeg stemte det nederste alternativet...