Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 21806
Hei, jeg har en vennine her som har en sang hun gjerne ville hatt på spotify, dere kan høre sangen her men hvordan får man sanger inn på spotify uten å være del av et plateselskap? leste noe på spotify sine sider om aggregators og greier, men skjønte ikke stort ut av det, så om noen har lyst å gi oss en hjelpende hånd så er vi med enn takknemlig!
sangen var faktisk bra! sikkelig jule stemning.

Aner desverre ikke hvordan man får en sang på spotify
Sitat av Rosapanter Vis innlegg
sangen var faktisk bra! sikkelig jule stemning.

Aner desverre ikke hvordan man får en sang på spotify
Vis hele sitatet...
Bra du likte den alltid takknemlig for sånt!
Ville gjort det via et firma som f.eks Ditto Music. Det er ikke dyrt, og da legger de den ut på Spotify, iTunes mm. for deg.
http://www.spotmeup.com/


[COLOR="DimGray"]Signup, its free and painless![/COLOR]
Sist endret av piGGtraadX; 24. november 2012 kl. 14:01.
Sitat av piGGtraadX Vis innlegg
http://www.spotmeup.com/


[COLOR="DimGray"]Signup, its free and painless![/COLOR]
Vis hele sitatet...
Bare sånn FYI så får man ikke betalt for streams der
Så, spotmeup er gratis, men du får ikke noe betalt? mens ditto music koster en liten sum, men du får betalt eller?

jeg søkte litt rundt på ditto music blant annet og kom fram til dette ..
Sist endret av thewhitenigga; 24. november 2012 kl. 14:12.
ja, det stemmer..

Copy\paste:
For Spotify, the artist earns 0.02p per play. That means you’ll need 50 plays to earn 1p, 5,000 plays to earn £1, or half a million plays to earn £100.

Du tjener altså (etter dagens kurs) 18øre pr stream, og 904,7 kr når folk har hørt sangen en halv million ganger!
Og hvis vi er realistiske så er ikke betalingen her noe å tenke så mye på..
Finnes det noen måte å få sanger på WiMP? Da må man kanskje ha en platekontrakt?
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Finnes det noen måte å få sanger på WiMP? Da må man kanskje ha en platekontrakt?
Vis hele sitatet...
Ditto Music, som nevnt her i tråden, får sanger på WiMP.
Jeg ville gått for www.cdbaby.com. Jeg har brukt de selv, og er meget fornøyd med hvordan de gjør ting.
Drit bra sang !!
Brukte www.recordunion.com til dette med mitt tidligere band. Da havner det også på iTunes, Amazon osv om jeg ikke husker feil. Var en veldig knirkefri prosess for oss hvertfall.
takk for tipsene her, skal høre litt med henne og tusen takk til dere som likte sangen og!
www.routenote.com
Der kan du legge ut musikk gratis eller betale. Hvis du vil legge ut gratis får 85% av det du tjener på salg/stream. Og 100% hvis du betaler!
Jeg kan hjelpe med å få musikken ut på spotify,wimp,itunes osv. Vi blir enig om en pris for låt/album som du betaler 1 gang og låta/skiva er tilgjengelig i evig tid:-) Det eneste du trenger å gjøre er å gi meg låta i WAV format og ha et cover i riktig oppløsning som er 1400x1400 hvis jeg ikke husker feil:-) Låta må også være DIN låt og ikke en annen sin låt som du synger:-)

Send en mail til meg på : Hvis det er interessant!
Sist endret av slobby; 24. november 2012 kl. 18:29.