Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 643
HEI
Får ny harddisk (tror jeg) fordi det er noe feil med pc´en.(går på garanti) Den går i bluescreen nesten hele tiden. Er det noen måte og få flyttet alt fra den gamle harddisken til den nye. Det er en bærbar og jeg har ikke begge harddiskene samtidig fordi det er elkjøp som skifter.
Datanerden strikes again.

om du kommer inn på windows så er det jo bare å legge dem på usb, ekstern harddisk eller dropbox evnt skydrive

om du ikke rekker å komme inn i windows før den får bluscreen så blir det verre.
Om du enda har laptopen med harddisk, kan du skru ut harddisken, koble den til en stasjonær PC med S-ATA eller evt. en dockingstasjon for 2.5" harddisk og kopiere filene på den måten.

Er laptopen levert inn til Elkjøp er nok filene tapt.
Sist endret av Dimergon; 23. november 2012 kl. 15:48.
Går det ikke an å spørre elkjøp om kan være så greie å kopiere de gamle filene fra "bluescreen hardisken" til den nye? Eventuelt betale dem noen kroner?
Backupp er ALLTID en fin ting. burde ta backup av alt du er redd for å miste...
Nerden5's Avatar
Trådstarter
93 3
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Om du enda har laptopen med harddisk, kan du skru ut harddisken, koble den til en stasjonær PC med S-ATA eller evt. en dockingstasjon for 2.5" harddisk og kopiere filene på den måten.

Er laptopen levert inn til Elkjøp er nok filene tapt.
Vis hele sitatet...
Har ingen stasjonær pc med SATA. Har bare to gamle med IDE. Har ikke levert den ennå men leverer den kanskje i løpet av neste uke. Det kommer an på når jeg vil levere den.
Boot opp et live-system med din favoritt distro og prøv å redd filene derifra og ut på en ekstern disk.