Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1672
Hei! ser etter en laptop til skolestart og klarer ikke helt å finne en som passer..

Mellom 12 og 15'' skjerm, SSD og god batteritid er egentlig det jeg er ute etter. Helst også noe som ikke ser alt for dumt ut

Tenkte å holde meg rundt 5k. Takk!
http://www.dustinhome.no/product/501...Provider_dacsa

Perfekt, ser ut som en drøm, lett, jeg sikler etter den. En tommer unna ditt krav, men det er verdt det. Ikke 1 tommer engang.

Denne om det eventuelt blir for ille med 11 tommer. Den er også til å sikle etter.
Sist endret av Pumper; 12. august 2012 kl. 20:30.
Ja ASUS ZENBOOK maskinene er kjempeflotte ... vurderer å selge iPadèn å heller kjøpe meg en Zenbook ...
luulz's Avatar
Trådstarter
Den så egentlig veldig bra ut! Takk :-)

Ser den første har i5 og den andre i3, er det store forskjeller på disse? Når jeg så litt rundt i stad var det flere som absolutt skulle ha 3. gen.., hva er poenget?
Go for it, jeg sikler. Har en ASUS k53sm.

Altså, kommer ann på hva du skal bruke den til.

Men gå for den hos dustinhome. Er tryggere på den actually. Eller på en annen måte, har mere troa på den. Men er ikke noe ekspert heller. Kan ikke alt.
Sist endret av Pumper; 12. august 2012 kl. 20:53.
luulz's Avatar
Trådstarter
Kommer til å bruke den til skolearbeid, multitasking og enklere spill..

På den første du linket til, sto det 128gb ssd. Er det 128gb harddisk og en liten ssd eller kun ssd på 128gb?
Dustinhome:

ASUS ZENBOOK har et skall helt i aluminium der alle overflater er børstede utenom lokket som har et konsentrisk sirkeldesign som bryter av og reflekterer lyset på en fortrollende måte. Distinkte linjer og en tynnhet på bare 3 til 17 mm gjør at ZENBOOK nesten forsvinner i profil. Med en ny teknologi som heter Instant-on startes maskinen på rundt 2 sekunder fra hvilemodus med én ukes standbytid. Batteritiden under bruk er på hele 5 timer.

Som markedsledende innen lyd for bærbare datamaskiner lar ikke ASUS lyden begrenses av den fysiske størrelsen. Med en kombinasjon av Bang & Olufsen ICEpower og ASUS egenutviklede SonicMaster-teknologi lykkes ASUS ZENBOOK å presentere stor og ren lyd med bredt frekvensomfang for en utrolig lydopplevelse.
ASUS bærbare datamaskiner kommer med 2 års henteservice.

· Andregenerasjons Intel Core i5-2467M (1.6GHz , Turbo frequency 2.1GHz)
· Ekte Windows 7 Home Premium 64bit
· 11.6" LED-skjerm med HD oppløsning 1366*768 og ekstrem lysstyrke (400+ nits)
· Starter på rundt 2 sekunder fra standby-modus som varer i opp til 1 uke
· Robust og superrask lagring med 128GB SSD (SATA 3.0)
· 4GB DDR3 1333Mhz minne
· USB 3.0 med opp til 10 gånger raskere overføring enn USB 2.0
· USB Charger+ teknologi for rask lading av mobiltelefon (selv når maskinen er avslått)
· Raskt nettverk WLAN 802.11 b/g/n og siste Bluetooth V4.0
· Intel HD Graphics 3000-grafikk
· Webkamera med Digital Array Mik for mindre lydforstyrrelser
· Utrolig lyd med Bang & Olufsen ICEpower og ASUS SonicMaster
· Slank og lett strømforsyning
· Eksklusivt etui følger med
· Ekstremt stabil og tynn aluminium-design, bare 17 mm med en vekt på 1.1kg
· Opp til hele 5 timers batteritid
· 2 års Global Garanti

Komplett:

Har ikke noe info. Bortsett fra spesifikasjonene da såklart.

Sitat av luulz Vis innlegg
Kommer til å bruke den til skolearbeid, multitasking og enklere spill..

På den første du linket til, sto det 128gb ssd. Er det 128gb harddisk og en liten ssd eller kun ssd på 128gb?
Vis hele sitatet...
Vent på svar av noen andre som f.eks Frufsa, Freddy, 83leo og flere.

Men jeg ville kjøpt den fra dustinhome.
Sitat av luulz Vis innlegg
Kommer til å bruke den til skolearbeid, multitasking og enklere spill..

På den første du linket til, sto det 128gb ssd. Er det 128gb harddisk og en liten ssd eller kun ssd på 128gb?
Vis hele sitatet...
Er kun SSD på 128GB.
luulz's Avatar
Trådstarter
Yess, klarte å trykke meg frem til all infoen på dustin rett etter jeg posta

Ingen andre som har noen forslag utenom Zenbook?
Hijacker tråden litt, da jeg er på utkikk etter nøyaktig det samme som TS.
Noen som vet om tastaturene på Zenbook 11.6" og 13.3" er i samme størrelse?
Nei, ettersomtommeren er forskjellig.

Sitat av luulz Vis innlegg
Yess, klarte å trykke meg frem til all infoen på dustin rett etter jeg posta

Ingen andre som har noen forslag utenom Zenbook?
Vis hele sitatet...
Det er jo fler, men det er ikke noen bedre.
Jeg ble helt forelsket i 11" Zenbook'en, så jeg bestillte liksågodt en!
Nå? Haha, du vil ikke angre!
Har kikket på denne en stund nå, men syns det blir litt overkill på prisen når den skal brukes til surfing og skole arbeid.
Har sansen for Samsung. Liker ikke helt Asus, vet ikke hvorfor.
luulz's Avatar
Trådstarter
Vel, siden jeg måtte opp til 6k uansett, har jeg sett litt rundt og kommet frem til 2.

Siden jeg ikke klarer å bestemme meg, kanskje dere har noen innvendinger?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=752407
eller
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=749612

Hvem ville du valgt, og hvorfor?
Asus Zenbook, fordi HP er 10 ganger så dårlig. Du får en bedre pc om du kjøper zenbook, penere look, mer for pengene. Funker til en del ting, er ikke så tykk som den stygge HP'en du kom med. Bedre kvalitet, lenger levetid. Jauda, kjøp Zenbook, om du ikke gjør det, vil du angre om du prøver en zenbook senere.
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Nå har faktisk HP en del bra pc'er, bare ikke i dette prissjiktet.
Joa, men de ser stygge ut etter min smak.
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Er denne stygg?
Oida, den var jo sexy. Uening i Pumper der. Men også litt enig i at noen av HP'ene er litt svære og litt for mye hvis dere forstår.

OT: Zenbooken er jo fantastisk, du finner ikke en bedre skole pc, som du kan drasse med deg uten å legge merke til det.
Den er jo ekstremt deilig å se på. Hastigheten og ytelsen er jo ikke ille heller, så det er vel ikke tvil om hvem du skal velge.

Jeg ville garantert valgt Zenbook'en uten å bruke 1 hjernecelle til å vurdere HP'en.

Lykke til!
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Ja, i den prisklassen er det jo klart at man velger Zenbooken, men hvis man skal lenger opp i pris er ikke HP et veldig dumt valg.
Hadde fortsatt gått for en av de dyrere Zenbookene da, men HP'en du linket til var ikke noe ille å se på. Flere merker som etterligner Apple looken litt. Snakker om MacBooken.

Men skjønner jeg veldig godt da, digger utseende!
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Hyggelig at jeg ble nevnt litt over her ja

Zenbooken = Konge, HP maskina som N0RTHERN linka til var også god.*

(*Jeg avskyr dog HP)
De nye små samsungene er heller ikke noe dårlig valg. Vet ikke helt ytelsen, men de ser jo digg ut. Samsung forbedrer seg med mobil og pc nå. Samsung Galaxy S3 er jo super, samme med de nye Samsung laptopene.

Off topic: Har hatt 2-3 hp'er. Alle ble ødelagte etter 2 år, dårlig ytelse og kvalitet på de og. Men dette er 2 år siden. De har forbedret seg. Men hva mener dere om de nye små samsung pcene?

Edit: Er selv STOR fan av asus. Sitter med en asus nå. Skal kjøpe ordentlig gaming pc om et år. 10k inkl. skjerm og tastatur. Regner med at jeg får en relativt god maskin med god ytelse på de fleste spill i den tid. Gleder meg som en unge som skal på stranda.