Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1540
God kveld! Jeg ville prøve å få tittelen så kort som mulig. Jeg lurer altså ikke på hvordan man DDoS-er, men har et annet spørsmål. Jeg vet at hvis en gruppe personer går sammen, og DDoS-er en nettside, så vil den muligens gå ned.

Spiller på en Minecraft-server, der vi har noen "råe" admins. Var en tulling som kom inn og lagde mye bråk, var frekk i kjeften, osv. Tror også han prøvde å DDoS'e serveren. Han så vi ikke igjen på over en time, da en av adminsa hadde DDoS-et hans maskin. Det er dette jeg lurer på. Det var én admin som gjorde dette angrepet. Hvordan kan én person DDoS'e en annen person sin PC, slik at de ikke kommer på nettet på den neste timen?

Trodde faktisk dette var tull, og spurte administratoren om han kunne gjøre dette med min maskin. Vi ble enige om at han kunne få gjøre det i ett minutt. 10 sekunder mister jeg nett, både på PC og mobil. Han hadde DDoS-et hele routeren, og ettersom vi har Altibox, røk også TV-en. Etter ett minutt hadde jeg internett igjen, og alt var som normalt.

Og så tilbake til spørsmålet. Jeg trenger ikke lære meg dette her, men jeg vil bare vite hvordan dette her er mulig. Hvordan kan én person DDoS'e et helt nettverk? Skjønner det rett og slett ikke. Håpte jeg kunne få noen svar her på Freak.

Takker og bukker for svar. Beklager et rotete innlegg, er ganske så trøtt.
Tusen takk!
Èn person kan kontrollere flere andre datamaskiner som kan brukes til et sånt angrep. Les opp om "botnet".
Trafikk < Ruter
Kan være han kjører en shell booter eller lignende, kanskje han har et botnet?

Sånn som jeg ser på det, med mindre han har flere tusen maskiner tilgjengelig, så blir nok det bare et DoS angrep.
Én person (her, admin på Minecraft servern) har muligens spredt rundt virus til andre maskiner som gjør han kan styre maskinene deres slik han vil. Ved å gjøre dette skaper han et såkalt Botnet, altså en rekke med andre maskiner han har kontroll over. Han kan derette bruke et program til å få disse "slavene" (PC-ene i botnetet) til å sende forespørsler i form av data. Du vet når du prøver å logge deg på en side med feil passord, så popper det opp en melding som sier at passordet er feil? Da har du sendt forespørsel til en server, som sender deg data tilbake. Dette er prinsippet det fungerer på, adminen får alle maskinene til å sende forespørsler til ruteren til deg, og da får routern alt for mye data å ta hånd om at den blir treg/kræsjer. Er vell ikke helt 100% korrekt eller lett å forstå, men håper du gjør det likevell.
Kan være han har en DDoSer som bruker shells som andre sier.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Kikker du på hackforums, så ser du mange som selger "slaver" eller en liste med folk som er fanget i et botnet, disse kan brukes til det meste.
Minecraftklient som sender trafikk flere veier? (lol) Men kanskje du får ta en gjennomgang av systemet ditt om du har lastet ned noe kjørbart fra den serveren... Ja, det er fint mulig, og det er mange luringer på interwebs
Du kan godt ta ned en ruter alene. Det spørs bare litt på hardware og hastigheten på nettet ditt. Jeg fikk en bekjent til å teste et php-script jeg fant, mot meg. Han hadde bedre nett enn meg (ca 70/10 eller noe i den duren). Selv har jeg 4/0.5 :P Ved UDP-flooding klarte han å kvele rutern på kort tid.

Den restarta ikke, så vidt jeg vet, men jeg fikk opp feilmeldinger på min maskin om at jeg ikke fikk kontakt med DNS-servern osv. Litt etter han stoppa så ordna det seg igjen. Vi testa senere på en annen bekjent óg, og fikk samtidig testa metoden for å hente IP fra skype (som var latterlig enkel: netstat -nba (krever opphøying))

Edit: og jeg tror dette bare er DoS, ikke DDoS. Kan ta feil, men om han DDoSet deg så har han mest sannsynelig et ulovlig nettverk av slaver. Press han ved å si at du sladrer til politiet om hans botnet mot å bli admin
Sist endret av L33tenGutt; 7. august 2012 kl. 03:37.
Sitat av L33tenGutt Vis innlegg
Du kan godt ta ned en ruter alene. Det spørs bare litt på hardware og hastigheten på nettet ditt. Jeg fikk en bekjent til å teste et php-script jeg fant, mot meg. Han hadde bedre nett enn meg (ca 70/10 eller noe i den duren). Selv har jeg 4/0.5 :P Ved UDP-flooding klarte han å kvele rutern på kort tid.

Den restarta ikke, så vidt jeg vet, men jeg fikk opp feilmeldinger på min maskin om at jeg ikke fikk kontakt med DNS-servern osv. Litt etter han stoppa så ordna det seg igjen. Vi testa senere på en annen bekjent óg, og fikk samtidig testa metoden for å hente IP fra skype (som var latterlig enkel: netstat -nba (krever opphøying))

Edit: og jeg tror dette bare er DoS, ikke DDoS. Kan ta feil, men om han DDoSet deg så har han mest sannsynelig et ulovlig nettverk av slaver. Press han ved å si at du sladrer til politiet om hans botnet mot å bli admin
Vis hele sitatet...
Hahaha, er du skyldig i dette?
Sitat av McLovin Vis innlegg
Hahaha, er du skyldig i dette?
Vis hele sitatet...
haha Nei, jeg er nok ikke det.
En plass der 13 åringer liker å ddose andre medlemer.
Vis hele sitatet...
Høres ut som hackforums, og jeg henger ikke der. Bare småunger som spør om hjelp til RAT'en sin, og andre som sprer trojanere i sine übre RAT's.
Sitat av L33tenGutt Vis innlegg
Du kan godt ta ned en ruter alene. Det spørs bare litt på hardware og hastigheten på nettet ditt. Jeg fikk en bekjent til å teste et php-script jeg fant, mot meg. Han hadde bedre nett enn meg (ca 70/10 eller noe i den duren). Selv har jeg 4/0.5 :P Ved UDP-flooding klarte han å kvele rutern på kort tid.

Den restarta ikke, så vidt jeg vet, men jeg fikk opp feilmeldinger på min maskin om at jeg ikke fikk kontakt med DNS-servern osv. Litt etter han stoppa så ordna det seg igjen. Vi testa senere på en annen bekjent óg, og fikk samtidig testa metoden for å hente IP fra skype (som var latterlig enkel: netstat -nba (krever opphøying))

Edit: og jeg tror dette bare er DoS, ikke DDoS. Kan ta feil, men om han DDoSet deg så har han mest sannsynelig et ulovlig nettverk av slaver. Press han ved å si at du sladrer til politiet om hans botnet mot å bli admin
Vis hele sitatet...


En kompis testa dette på meg også en gang. Han satt med 4/1 linje og jeg satt med 70/10 og han brukte dette mot meg og jeg hadde ikke internett den neste timen. Fant ikke DNS serveren :P
Det er nok ikke så veldig vanskelig hvis man vet hva man driver med. Pleide å administrere en TF2-server sammen med en annen dude. En dag fant jeg ut at noen hadde laget en server med samme mappet som han selv hadde laget. Jeg ga han IP-en og etter under ett minutt fikk jeg ikke koblet til serveren.