Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2566
Hei, jeg er ny på freak, har lyst å diskutere parallelle universer. Jeg har noen tanker jeg vil dele om det. Værsågod

Parallelle universer som er en vel kjent hypotese der det finest andre dimensjoner i vårt fysiske univers, eller våre fysiske lover som vi har i dag tillater muligheten for parallelle universer. Som et eksempel på et parallelt univers kan det være utallige mange forskjeller på vårt egent univers. Det er vanskelig å tenke på et parallellt univers som at det ligger i en annen dimensjon, siden når det er snakk om parallelle universer så hører man ofte at et parallellt univers kan være et univers som ligger rett ved siden av vårt, dette parallelle universet kan være en smule til ganske annerledes fra vårt, en forkjell kan være fra at du tillfeldig døde i går, eller du vant i lotto i dag. Der i mot hvis det er snakk om andre dimensjoner går man innpå noe som er vanskeligere å forstå, slik som 3 dimensjon i forhold til 2 dimensjon, hvor man snakker om dimensjoner over 3 dimensjon, gitt at tid er blant de 3 dimensjonene. Noobsene i 2d universet ville jo ikke hatt en anelse på hvor opp er. Akkurat som vi i 3d universet ikke ville hatt en anelse på hvor ingensted ville vert. Så hva mener man med et parallellt univers? En annen dimensjon? eller et Univers i vår dimensjon på et annet plan?

En mulig grunn til å tenke seg vekk fra hva hypotesen foreslår, er å tenke at det ikke er mulig. Hypotesen der i mot foreslår at det er mulig, på grunn av at det finst svarte hull i universet.

Hvis det er uendelig parallelle univers, hvor livet ditt har tatt forskjellige venninger, har man tatt forskjellige valg som har ført til de forkjellige hendelsene som har da lagd opp serier med minner som blir deg i de universene. Siden man kan si at det er ett parallellt univers for hver mulig hending i livet ditt, der de viktigste hendingene har hatt mest potensiell forskjell i fra et annet univers. Så hver gang man tar et valg, hvilket som helst så kan man si at man går inn i et parallellt univers der man valgte valg 1, i stede for valg 2.

Så hovedsaklig når man snakker om parallelle universer, så spør jeg meg selv hvorfor det har noe å si for meg. Den ene formen for parallelle universer må man inn i et svart hull for å få til, og det andre er å ta et helt normalt valg. Da lager man et egent univers for da du velger et annet valg i stedet for det du tenkte å velge :P. Den siste er jo ganske grei
Dette er et tema som mindfucker meg hardt.
Mest over tanken på at jeg mest sannsynlig aldri kommer til å få vite om "ytre univers" i min levende tid, og aldri vil få med meg den beste teknologien vi kommer til å få.

Det plager meg faktisk så hardt at jeg har lyst til å signe meg opp på en "nedfrysning" når jeg er mye eldre.
Det første jeg tenker på er serien Fringe. Samtidig som handlingen finner sted i vår verden finnes det et parallelt univers befolket av alternative dobbeltgjengere, og det er ganske utrolig å se hvor ulike personene er i de to universene.
Lurer på hvordan det ville vært å møte seg selv, bare med en helt annen bakgrunn.. Skummelt.