Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 628
Har en gammel (2-3år) Toshiba NB200 mini-pc som jeg nå tenkte å ta i bruk igjen etter at den har lagt lenge i ro! Startet den opp og alt fungerte, var på nettet og surfet og så igjennom hva jeg hadde på maskinen. Etter en stund slo jeg den av og la den fra meg.

Senere gikk jeg innpå igjen, men da ville den ikke starte opp, stand-by lyset lyser, men ingenting annet(heller ikke vifte eller harddisk). Vanligvis lyser "stand-by lyset", "wifi lyset" og "harddisk lyset" når alt er ok.

Noen ganger må jeg vente i 10min for at den kan slås på igjen og noen ganger må jeg vente flere dager.

Noen som vet om det er hardware eller software feil? Eventuelt BIOS? Tenkte å slette hele oprativsystemet som er XP og heller laste inn mint, ubuntu eller noe slikt, da den kun skal brukes til surfing og notater.

EDIT: Gjelder forøvrig også når den går i dvalemodus
Sist endret av Xzip; 4. juni 2012 kl. 17:23.
The Nerdrager
Dersom du ikke kommer forbi Bios med en gang (Tar lang tid å komme forbi Bios) vil jeg tro det er hardware feil.