Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2638
PÅ mandag vil [COLOR="Red"]STORE[/COLOR] områder av gardeskogen bli gjeret inn for bygging av den nye amerikanske ambassaden. det betyr att nå til helgen vil bli siste mulighet til å se huset på buerskytegjorde, og de gamle bunkerne som står rundt om i skogen. så hvis noen vil se på noen av disse bygningene må de skynde seg!!!!
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Hm.. planen er vel at ambassaden skal ligge ganske lagt nede ved veien faktisk, og ikke så langt opp i skogen, etter hva jeg har hørt. Rar at de skal stenge av mye av skogen da! Misstenker at de skal bygge flukttunneler under skogen, og derfor må sperre av store deler?
IT freak
øyvind95's Avatar
Trådstarter
Det står mer om det i dagens utgave av Ullern avis.

Når skogen blir stengt er stor fare for at bunkerne fra krigen blir revet.(sett at det område blir sperret av.)
Sist endret av øyvind95; 19. april 2012 kl. 20:35.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Er det noen større bunkere der? Når har har løpt rundt der har jeg kun sett noen få og små betongobjekter, ikke noe å komme seg inn i? Noe mer info på hvor i den skogen de/det ligger i så fall?
IT freak
øyvind95's Avatar
Trådstarter
Er bare noen mindre bunkere Som du nevner som jeg vet om at ligger der, men jeg kan søke litt på nettet og se om jeg finner noe.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Søkte selv og fant dette bildet i en blogg nå:

http://2.bp.blogspot.com/_oJ9kxfwu7xE/S9XwAqog4rI/AAAAAAAAAdw/LXUGtNATZlM/s400/Husebyskogen+018.JPG
og navnet på bildet sier: "Husebyskogen+018.JPG"

Blir tur i morgen for å lete
La også inn en kommentar i bloggen til fyren, så får vi håpe på svar.

Update: ute på bunkerjakt i Husebyskogen nå, kun funnet rester fra Garden i felt (hittil). Se etter fyr med kamera og røde converse om du er i området
Sist endret av Thoryllo; 19. april 2012 kl. 21:15.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Glemte helt å oppdatere denne tråden etter turen for en del måneder siden, men fant igjen bildet jeg tok, så her er oppdateringen 4 måneder senere
Jeg fant "bunker"-døren etter en times tid:

Men er nok ikke noe bunker som skjuler seg der inne, da jeg hørte lyden av vann som rant og fosset på andre siden av døren.
Hvor stor denne vanntunnelen eller kulverten er, er jeg usikker på, men luktet ikke så godt at jeg ønsket å ta meg en tur.
Det er nok en del av det store kloakkanlegget som ligger under hele oslo. Har tilgang til kart over dette. Så hvis du kan oppgi lokasjon kan jeg se om det står oppført noe sted
Dette er rett ved Gardeleieren på Hovseter, hele strøket her er et villastrøk så er lite med store kloakkanlegg her. De er en 5-6 Km lengre ned ved Frognerparken og området der tenker jeg
Ja det stemmer, men det er mye tuneller og ledninger under hele oslo