Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3575
Til heldagsprøver og eksamen tenkte jeg å ha oppe mange internettsider som jeg har lastet opp på forhånd, men er dette lov?

Jeg tenkte også å laste ned en Google Chrome plugin, så jeg kan browse offline nettsider, det i seg selv skulle vel ikke være ulovlig, men det kan jo misforståes, da det ser ut som jeg surfer på nettet.

Kanskje finnes det et program som laster ned nettsider til offline lesing? Utenom Ctrl+S på google chrome?
Skriv dem ut på papir
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av brunost Vis innlegg
Skriv dem ut på papir
Vis hele sitatet...
This, fordi dette er lov på mange eksamener.

Hvis de ser nettleseren din har de grunn til å tro at du har internet og da stryker du på sekundet, blir som om du ikke møtte opp.
Lagre nettsiden og åpne i notepad? Høhøhø, no browser here, sir.
"Alle hjelpemidler er tillatt".
Lagre som PDF-fil?
Er ikke det bare å dele internetten på din mobiltelefon? Da slipper jo du å tenke på dette, og så får du søke etter og finne akkurat det du vil
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av SteinOveHelset Vis innlegg
Er ikke det bare å dele internetten på din mobiltelefon? Da slipper jo du å tenke på dette, og så får du søke etter og finne akkurat det du vil
Vis hele sitatet...
De går rundt og søker etter hotspotter på eksamen. Var et par stykker som ble tatt med det her før jul.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
De går rundt og søker etter hotspotter på eksamen. Var et par stykker som ble tatt med det her før jul.
Vis hele sitatet...
Ah, okei. Men om det allerede er wlan i lokalet da? Og så kalle det akkurat samme på mobilen, bare med en _ eller noe på slutten?
Last ned wikipedia som .xml og åpne det med wikitaxi, tar en del plass, men kan være ganske greit å ha.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
De går rundt og søker etter hotspotter på eksamen.
Vis hele sitatet...
Har nå aldri opplevd dette selv, men det kan da være mulig å sette opp en hotspot som ikke broadcaster, slik at man må ha SSIDen for å koble seg opp?
Lastet ned et par nettsider til norsk-eksamen, det var bare å forklare at jeg hadde lastet ned sidene.
Sitat av nietS Vis innlegg
Last ned wikipedia som .xml og åpne det med wikitaxi, tar en del plass, men kan være ganske greit å ha.
Vis hele sitatet...
Har brukt den sjølv på eksamen på VGS.
Alle hjelpemidler tilltatt utenom kommunikasjon og internett.
Så spotify offline speleliste og nedlasta wikipedia hjelpte bra til kan du sei.

Og alt innenfor gjeldene regelement.
Rankiz's Avatar
Trådstarter
42 0
Sitat av Hoksalon Vis innlegg
"Alle hjelpemidler er tillatt".
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke lov å engang ta opp en nettleser, dette blir betegnet som fusk.
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Har nå aldri opplevd dette selv, men det kan da være mulig å sette opp en hotspot som ikke broadcaster, slik at man må ha SSIDen for å koble seg opp?
Vis hele sitatet...
Du kan finne det fordi med linux
▼ ... over en måned senere ... ▼
Rankiz's Avatar
Trådstarter
42 0
Lasta ned Wikipedia på både norsk og engelsk, blir bra.
Sitat av Rankiz Vis innlegg
Lasta ned Wikipedia på både norsk og engelsk, blir bra.
Vis hele sitatet...
Lyst til å utdybe hvordan?
Sitat av Rankiz Vis innlegg
Lasta ned Wikipedia på både norsk og engelsk, blir bra.
Vis hele sitatet...
Hvor stor er filen? Tviler sterkt, hehe..
Sist endret av Spirituell; 28. mai 2012 kl. 20:58.
Sitat av Dead Roach Vis innlegg
Lyst til å utdybe hvordan?
Vis hele sitatet...
Lurer på det samme! Kunne vært kjekt
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Hvor stor er filen? Tviler sterkt, hehe..
Vis hele sitatet...
Sitat av Ludvig Vis innlegg
Lurer på det samme! Kunne vært kjekt
Vis hele sitatet...
Sitat av Dead Roach Vis innlegg
Lyst til å utdybe hvordan?
Vis hele sitatet...

http://en.wikipedia.org/wiki/Wikiped...abase_download
Sist endret av Frufsa; 28. mai 2012 kl. 21:04.
Dette skal testes. Laster ned torrenten atm, trodde ikke at wikipedia var 6GB. Var på samme side og så noen grafer, men trodde ikke på det hehe..
Jeg hadde med meg wikipedia på eksamen. Det funket fett. Jeg husker ikke navnet på programmet som lastet inn alle dataene så jeg kunne søke. Men norsk wikipedia tar bare et par gigabytes (uten bilder).
Sitat av Rankiz Vis innlegg
Nei, det er ikke lov å engang ta opp en nettleser, dette blir betegnet som fusk.
Vis hele sitatet...
Dette høres ikke riktig ut. Da jeg hadde eksamen var alt som gjorde at man kunne kommunisere med andre forbudt. Dvs. at om man laster ned sider er dette godt innenfor. Kan jo bare melde fra til eksamensvakt på forhånd slik at man unngår en eventuell diskusjon.
Nei, ikke bruk tiden til å diskutere med udugelige eksamensvakter.

Alle hjelpemidler er tillat med unntak av kommunikasjon og internett. Jeg har personlig ikke tenkt å diskutere med en grå stabukk om at noe jeg har lastet ned på forhånd ikke går under betegnelsen internett.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Dette skal testes. Laster ned torrenten atm, trodde ikke at wikipedia var 6GB. Var på samme side og så noen grafer, men trodde ikke på det hehe..
Vis hele sitatet...
Kunne du lagt ut link til torrentfilen? Jeg klarer av en eller annen grunn ikke finne den.
Sitat av Dead Roach Vis innlegg
Nei, ikke bruk tiden til å diskutere med udugelige eksamensvakter.

Alle hjelpemidler er tillat med unntak av kommunikasjon og internett. Jeg har personlig ikke tenkt å diskutere med en grå stabukk om at noe jeg har lastet ned på forhånd ikke går under betegnelsen internett.
Vis hele sitatet...
Jeg sa man kunne informere for å unngå en diskusjon.
Sist endret av They Have Chris; 28. mai 2012 kl. 22:25.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Kunne du lagt ut link til torrentfilen? Jeg klarer av en eller annen grunn ikke finne den.
Vis hele sitatet...
Enten dèt, ellers får jeg bare opp 12498148 filer i en lang liste. (Index of /enwiki/latest/)

Hvor er denne torrentfilen isåfall? (så en i bukta fra mai 2011 men)