Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 887
fattern kom inn til meg en dag og gidde meg en skjerm fra en gammel bærbar pc som han hadde sølt cola for leeenge siden ! Altså han sølte cola i tastene og ikke skjermen !
Men saken er det at for noen år siden når dette skjedde så fikk fattern et tilbud av en kar som ville kjøpe den for noen kroner og lage Tutch-display eller hva det nå heter.. Slik at han kunne kontrolere lysene i huset sitt ved og trykke på denne skjermen! Men fattern nektet og skulle ha den selv.
Og nå har jeg fått den.
Så mitt spm er da om det er noe "Jeg" kan få brukt for denne til.
Noen som har noen tips, ideer eller noen som vil kjøpe den?
Tviler på den kan brukes som touch-screen... da disse er helt annerledes enn andre skjermer.
for all del selg den til en som tror han kan bruke den til det. så tjener du penger på skrapet også ikke din feil at han er dum og tror at det går
hehe, var en voksen klok man !? Vet ikke jeg hva han tenkte med ! hvor mye er den verdt da sånn ca ?
Det går ikke lage touch-screen av det..... Garantert!
Jeg snakket med fattern nå. Han som skulle ha den var en venn av fattern og utdannet og jobbet innen det yrket. Vetta faen koss han skulle få det til. Høres litt ulogisk ut da
Jeg er innen yrket (Eletriske duppe dingser), hvis han klarer det er han god!
Går sikkert viss han fester noe følelses sensor oppå skjermen eller.no
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Mmm, de selger sånn (eller, kanskje de utvikler det ?) sak som de legger over skjermen og mekker touch ut av det. Vetta faen hvordan det funker men har lest et eller annet om det *browse brain*...
Noe slik jeg mente Tipas
Tias: Trodde folk i samnanger hadde god husk?

http://www.itavisen.no/art/1301409.html

Legg merke til den j****** prisen. Kjøp deg heller en 17" vanlig LCD og bruk vanlige knapper og mus...
Tydeligvis kjedere gamle kloke menn seg
B1rken, hvem hadde rett
Det du kan ta på sjermen for og få den trykkfølsom kan brukes på crt og lcd etter det jeg har hørt, så jeg tror ikke den sjermen der er noe unik :P
De solgte noe før, en slags plate som man satte vanlige skjermer på, slik at dem "ble" touchscreen. Tror ikke det slo ann. Selges sikkert ikke lengre.

MEN...hvis du har hele pc'en ennå, så kan du jo bare spyle den ren med vann, og vente noen uker så alt får tørka, så funker den sikkert igjen.
Jeg sølte Solo over et tastatur og en bærbar en gang, og spylte dem, lot dem tørke i ca. 14 dager, så funka dem fint etterpå. (Så lenge ikke kontakten er i når man søler selvfølgelig). Verdt et forsøk.

[offtopic]
Fikk forresten en jævlig svær Roland Plotter her i fjor. Var en bedrift som ikke gadd ha den lenger, og satte den ut på parkeringsplassen. Det var vel i november en gang. Der sto den til romjulen, i regn, snø og slaps. Så fikk jeg den noen dager før nyttår. Lot den stå i en garasje til midten av januar, og vips...funket bra den...
Elektronikke tåler vann (bare det ikke er kobla til noe)

bare og tørke det, jeg har vaska mange el.nikk kort med varmt vann... funker fint etter på, men fyrer man de opp før det er tørre er det "Poff"
jeg trenger en monitor til en bærbar
typen hitatchi lmg9400xucc
1505h no6105

det er det som står bakpå monitoren.
laptopen er en philips 100mhz.
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
hmm.. Kan man bruke disse skjermene til noe?
Går det å koble den til en vanlig PC på noen måte?