Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2344
Hei. Tenkte jeg skulle bestille meg en mobil fra Dealextrem til rundt 800 kr, bare for og se hvordan de er. Noen her som har erfaringer, og anbefalinger?
Vet at kvaliteten ikke er bra, men kom med anbefalinger alikevell
har du en link eller no?
Jeg har hatt 4 telefoner fra DX og for ca tre år siden sa jeg til meg selv at jeg aldri skal kjøpe merketelefon mer.
Nå sitter jeg her med min HTC Sensation XE og er strålende fornøyd.

Stort sett vil en merketelefon være bedre enn en Hong Kong-telefon.
Så kan du si at jeg har Android 2.2 på min telefon og at du kan få kjøpt telefon med Android 2.3 på DX. Javel, jeg ville fremdeles ikke valgt å kjøpe en HK-telefon igjen. Stort sett så er de ikke noe bra. Kameraet er ofte helt bedritent.

Men velger du likevel å kjøpe en, så for all del, la det bli en med android på og ikke noe jalla kinadrit-operativsystem.

edit: I tillegg er HK-telefonen lite holdbare. Jeg slet med dødpiksler, ladeproblemer, store vansker med sms og mms-oppsett, språkinnstillinger.
Da den siste HK-telefonen min døde, helt uten opplagt grunn, sendte jeg den tilbake til DX for å få en ny.
Fikk aldri noe svar om telefonen hadde kommet frem, så etter et par måneder med en midlertidig, gammel telefon, gav jeg opp. Kjøpte HTC Desire og bestemte meg for å aldri mer handle telefon fra HK.

Åja! Kjøpte en telefon fra DX til dama, fordi hun ønsket å kunne ha to aktive sim-kort i en telefon. Hun hadde den i ca en uke og da sluttet den å lade.

Ca. 1 år siden..
Sitat av Pope Vis innlegg
Jeg har hatt 4 telefoner fra DX og for ca tre år siden sa jeg til meg selv at jeg aldri skal kjøpe merketelefon mer.
Nå sitter jeg her med min HTC Sensation XE og er strålende fornøyd.
Vis hele sitatet...
HTC er da en "merketelefon" eller kanskje du bare rotet til avsnittet litt?

Hovedgrunnen til at jeg aldri ville hatt en Kina-telefon i lommen er at de ikke er CE-merket. Det betyr at det ikke stilles noen krav til sikkerhet, mtp. på bruk og byggkvalitet. Har du noen gang hørt om en Kina-telefon som har overopphetet og tatt fyr? Om ja, ville du hatt den i lommen?

Dessuten stilles det ingen krav til stråling, dekning, oppkobling osv. For alt du vet kan den henge seg opp en gang du sender melding til 1881, og du blir videre belastet noen tusenlapper på telefonregningen.

Derimot, det kan være interessant å bestille en, bare for å prøve. Men ikke ha den i lommen, ikke i sengen om natten og alltid i nærheten av en røykvarsler
Jeg kjøpte en rosa hello kitty telefon fra dx (tror jeg, eller var det focalprice?, uansett) for 250 spenn eller noe. Den kunne ringes med å det var vel det. Nåvel, det gikk forsåvidt å skrive meldinger også, på en alt for liten touch-skjerm av den gamle typen som du ikke kan bruke uten stylus-pen og knapt nokk med (stylus fulgte ikke med). For å bytte mellom store å små bokstaver må man også igjennom tastaturlayoutene for samtlige språk, da hvert språk har 2 layout, og det bare går an å bytte til "neste" layout. Batteritid på ca halvannet døgn (per batteri, det fulgte riktig nokk med to batterier.) Os-et på den er helt håpløst, og i det hele tatt er telefonen ubrukelig. Men nå forventet jeg heller ikke mer av en telefon til 250 spenn.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Pope Vis innlegg
Så kan du si at jeg har Android 2.2 på min telefon og at du kan få kjøpt telefon med Android 2.3 på DX. Javel, jeg ville fremdeles ikke valgt å kjøpe en HK-telefon igjen. Stort sett så er de ikke noe bra. Kameraet er ofte helt bedritent.
Vis hele sitatet...
Du får jo både Android 2.3.x og 4.0 til Sensation da.
Ikke gjør det. Du har ikke garanti, du ender sannsynligvis opp med å måtte betale moms + momsgebyr og kvaliteten er generelt drit på touch-skjermer bl.a. Kjøp denne i stedet, god valuta for pengene;

http://www.netonnet.no/art/telefon/m...e/161950.5538/

PS: Veggladeren som fulgte med min (En Nokla..) eksploderte med et smell forresten, tok hovedsikringen til leiligheten min med seg..
Sist endret av lroedal; 13. mars 2012 kl. 09:31.
Trådstarter
Sitat av lroedal Vis innlegg
Ikke gjør det. Du har ikke garanti, du ender sannsynligvis opp med å måtte betale moms + momsgebyr og kvaliteten er generelt drit på touch-skjermer bl.a. Kjøp denne i stedet, god valuta for pengene;

http://www.netonnet.no/art/telefon/m...e/161950.5538/

PS: Veggladeren som fulgte med min (En Nokla..) eksploderte med et smell forresten, tok hovedsikringen til leiligheten min med seg..
Vis hele sitatet...
Takk for tipset Vet du om den er bra som musikk mobil? eller er det andre anbefalinger?
Sitat av spilltikk Vis innlegg
Takk for tipset Vet du om den er bra som musikk mobil? eller er det andre anbefalinger?
Vis hele sitatet...
Musikkmobil? Alle nye mobiler kan spille av mp3-filer, så hva er det egentlig du lurer på?
Først vil du ha en mobil fra Dx, og så stiller du krav til en mobil som leverer en bedre kvalitet på alle tenkelige måter?

Stakkars.
Trådstarter
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Musikkmobil? Alle nye mobiler kan spille av mp3-filer, så hva er det egentlig du lurer på?
Vis hele sitatet...
Mente om den spiller bra lyd uten og bruke headsett
Altså, det er ikke alle mobiler som spiller bra lyd, hvis du skjønner hva jeg mener ?
Sist endret av spilltikk; 13. mars 2012 kl. 20:53.
Sitat av spilltikk Vis innlegg
Mente om den spiller bra lyd uten og bruke headsett
Altså, det er ikke alle mobiler som spiller bra lyd, hvis du skjønner hva jeg mener ?
Vis hele sitatet...
Rett fra høyttaleren? Det eksisterer ingen slik mobiltelefon i dag.
Trådstarter
Sitat av m0nte Vis innlegg
Rett fra høyttaleren? Det eksisterer ingen slik mobiltelefon i dag.
Vis hele sitatet...
Nå skjønner jeg ikke hva du mener her ? "Det eksisterer ingen slik mobiltelefon i dag" ?
Det eksisterer mobiltelefoner med innebygde høytallere jo ?
Sist endret av spilltikk; 13. mars 2012 kl. 21:21.
Sitat av spilltikk Vis innlegg
Nå skjønner jeg ikke hva du mener her ? "Det eksisterer ingen slik mobiltelefon i dag" ?
Det eksisterer mobiltelefoner med innebygde høytallere jo ?
Vis hele sitatet...
det er forskjell på en glissen diskant som skraper og en god og fyldig lyd. Høytallerne i mobiltelefoner er veldig små og spinkle, det er derfor det er så crappy lyd.
Galaxy sII har helt ok lyd, men det er jo ikke Bose-anlegg akkurat.
Det som er deilig er at når man bruker headsett kan man sette på effekter i tilleg til EQen som concerthall, bassboost, clearity ++.
Sitat av spilltikk Vis innlegg
Nå skjønner jeg ikke hva du mener her ? "Det eksisterer ingen slik mobiltelefon i dag" ?
Det eksisterer mobiltelefoner med innebygde høytallere jo ?
Vis hele sitatet...
Jada, alle mobiler har innebygde høyttalere, men ingen som spiller god lyd uten å bruke headset. Du kan trolig få mobiltelefoner som spiller likt som en strandradio til 199,- hos Clas Ohlson, men noe stort bedre enn det får man nok ikke.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Galaxy S2 spiller bedre enn laptopen min :P Helt greit for å høre noen låter eller radio, men blir jo aldri noe stereoanlegg
Trådstarter
Sitat av m0nte Vis innlegg
Jada, alle mobiler har innebygde høyttalere, men ingen som spiller god lyd uten å bruke headset. Du kan trolig få mobiltelefoner som spiller likt som en strandradio til 199,- hos Clas Ohlson, men noe stort bedre enn det får man nok ikke.
Vis hele sitatet...
Ja, skjønner nå.

Vart så jeg kjøpte meg dette istede, ett nettbrett: http://www.dealextreme.com/p/1080p-7...-a8-1ghz-57770

Kvaliteten har jeg ikke store forventninger til, men vi får se
Det hadde fått "passe" gode tilbake meldinger