Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1619
Hei

Jeg har hørt rykter at det er plassert sprengstoff i Svartistunnelen for å sprenge igjen tunnelen ved evt. krig. Er dette tilfelle? Det er trossalt Norges nest største tunnel.
hvist jeg ikke er helt sikker tror jeg det er en slik kløft i alta (finnmark) 5m bred hvor det ligger sprengstoff i fjellveggen som di kan sprenge hvist nødvending (krig) osv
ser ikke helt poenget med å sperre kystriksveien som ikke har noen som helst funksjon utenom turist vei og de få folka som bor på halsa
Hvorfor ha sprengstoff der som er en potensiell risiko, når man bare kan bombe veien dersom noe faktisk skulle skje?

Det her må være troll.
En kan finne mange slike luker i fjellet rundt omkring i norge, de er laget for å legge sprengstoff i for å stenge veien i tilfelle krig. Det er derimot ikke sprengstoff i dem, grunnen er kanskje selvsagt?
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hei

Jeg har hørt rykter at det er plassert sprengstoff i Svartistunnelen for å sprenge igjen tunnelen ved evt. krig. Er dette tilfelle? Det er trossalt Norges nest største tunnel.
Vis hele sitatet...
Det var en gang da Norge hadde en forsvarsplan, da var diverse infrastruktur underminert.
Bla. bruer og tunneler.

hvist jeg ikke er helt sikker tror jeg det er en slik kløft i alta (finnmark) 5m bred hvor det ligger sprengstoff i fjellveggen som di kan sprenge hvist nødvending (krig) osv
Vis hele sitatet...
Langfjorden, ligger anseelige mengder dynamitt oppe i fjellsiden for å sprenge ned snøskavler før de blir et problem.
Sitat av Tsunami Vis innlegg
En kan finne mange slike luker i fjellet rundt omkring i norge, de er laget for å legge sprengstoff i for å stenge veien i tilfelle krig. Det er derimot ikke sprengstoff i dem, grunnen er kanskje selvsagt?
Vis hele sitatet...
Og DER forsvant nyttårsplanene til TS i vasken
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Det er ikke helt utenkelig nei. Jeg har hørt fra en ravende full etterretningsoffiser at det finnes planer for å kunne ødelegge store deler av Norges infrastruktur. Det kan være tuneller, broer, viktige bygninger etc. Grunnen er nok at man skulle kunne lamme en eventuell okkupasjonsmakt. Alle bygninger av betydelig størrelse som i dag oppføres skal visstnok ha klare planer for hvordan man kan ødelegge den uten å ta knekken om alt rundt. Men som sagt; ravende full etterretningsoffiser på julebord, så ikke sitér meg på den.