Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2641
Heisann,

Har planer om å innta 5-MeO-DMT nok engang til helgen da forrige gang (engang i fjor) var skikkelig bad-trip da jeg nå har fått erfart at dette stoffet skal behandles med [COLOR="Red"]STOR[/COLOR] respekt.

Har erfaringer med psykedeliske stoffer fra før av (aMT, PCP osv). Disse stoffene har jeg alltid laget drypp av for å deretter svelge det i Rizzla papir.

Kan dette stoffet på noen måte sammenlignes med aMT eller PCP?

Leste steder på nettet der folk ikke anbefaler dette da du kan bli rar i magen osv.
Har noen her inne erfaringer med å innta 5-MeO-DMT oralt?

Isåfall er jeg interessert i følgende spørsmål;

Doseringer?
Hvor lenge varte det?
Hva kan det sammenlignes med av andre stoffer der ute?


Takk for alle innspill
Sist endret av Oneblo; 22. januar 2012 kl. 23:18.
Har egentlig ingen erfaring med dette stoffet oralt da jeg ikke tror, eller tviler på det har stort nok potensiale til å skulle gi meg noe positivt. Uansett, selv om jeg ikke har noe erfaring klarer jeg hvertfall søke meg fram til spørsmålene du stiller (Noe du faktisk også burde klart) - Ifølge erowid er:

Oral 5-MeO-DMT Dosages
Threshold ?? mg
Light 10 - 15 mg
Common 20 - 30 mg
Strong 30 + mg

Det er også nevneverdig at dette er sånn ca doser og burde ikke taes som en absolutt sannhet. Noen mener at 20mg er en svak dose, og andre kan føle det er altfor kraftig, dermed start smått og bygg deg oppover.

T+5mins noticeable body effects
T+15mins to get clear cut psychotropic effects
T+25-60 mins is the peak
T+70-90 mins is the "dissolution of the experience"

Regner med det er greit nok beskrevet?
5-meo-dmt oralt regner jeg med er ganske likt 5-meo-dmt når du røyker det, men alikevel er det vel kanskje sånn at røyker du det er det mer intenst + kort, oralt er det kanskje mindre intenst og varer lengre, men fortsatt nevneverdig kraftig.

5-meo-dmt er et stoff for seg selv, personlig kunne jeg kanskje bare sammenlignet det med søsteren til stoffet som mange sier : nn-dmt. Det er dog ikke så mye visuelt på den måten, og det er stor forskjell på bodyloads.
Kvalm som faen er også vanlig og bli mener jeg.

Er du forresten sikker på det var PCP du har tatt før og ikke et av RC stoffene som heter 3-meo-pcp eller 4-meo-pcp

Videre vet jeg ikke helt om jeg vil sammenligne det med noen av stoffene du viser til. rent farmakologisk har jeg ikke kunnskap nok til å uttale meg, så lar hver. ...

OPS - HUSK MAOI OG DEN SLAGS.
Sist endret av Saint123; 22. januar 2012 kl. 23:39.
PCP er et dissosiativt stoff, ikke psykedelisk, og kan absolutt ikke sammenlignes med 5-MeO-DMT.
Har ingen erfaringer med oralt inntak av 5-MeO-DMT selv, så kan ikke uttale meg om det.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Saint123 Vis innlegg
OPS - HUSK MAOI OG DEN SLAGS.
Vis hele sitatet...
Takk for begge innspill.

Hva betyr egentlig det? Har sett det mange steder uten å tenke så veldig over det.
Ikke tenk på MAOI, 5-Meo-DMT trengs ikke taes i kombinasjon med det. Noen påstår at det resulterer i kraftigere effekt, men det har jeg ingen erfaring med. Vanlig organisk NN, DMT ekstraktert fra plantemateriale (Som Ayahuasca) trenger å taes i kombinasjon med MAOI, men ikke den kjemiske derivaten 5-Meo-DMT.
Sist endret av Muskatp$ych0; 23. januar 2012 kl. 07:24.
Monoaminoksidasehemmer/MAOI er stoffer som hemmer aktiviteten av enzymet monoaminoksidase og fører til en opphopning av de aminer som vanligvis nedbrytes. F.eks Syrian rue, Banisteriopsis caapi, Passionflower, Yohimbe og noen typer anti-depressiva (gjerne av den gammeldagse typen). I sjaman tradisjoner benyttes dette kun etter en dag med faste. Det er fordi MAOI kan gjøre ellers harmløs mat giftig. Ost, vin, øl, kyllinglever, sitrusfrukt listen er lang. Det er også mulig å overdosere på MAOIs i seg selv.

Farlige kombinasjoner (Unngå 12 timer før og etter inntak av MAO-hemmer)

# antidepressants/selective Serotonine Reuptake Inhibitors
# sleeping-pills
# anaesthetics
# migraine medicines
# allergy medicines
# over the counter cold medicines
# cocaine
# amphetamines (speed)
# MDMA (XTC)
# mescaline cacti (peyote and san pedro)
# alcohol
# ephedra/ephedrine (for example in products such as Ephedra Super caps, Super stacker, Ultra Boost)
# pseudoephedrine
# macromerine
# phentermine.

Jeg ville ikke anbefalt å ta 5-MeO-DMT oralt, uansett. Ikke bare fordi du trenger høyere dose for at det skal bli aktivt (uten MAOI) men også fordi det er en del spekulasjoner på om det kan være farlig i kombinasjon med MAOI.
Et raskt søk på google, og du vil se det. Dette er et hjelpemiddel, ikke et leketøy. Forøvrig har jeg også lest at mange påstår at 5-MeO-DMT er et svakt MAOI i seg selv. I likhet med AMT. På nexus forteller de:

"Do not use 5-MeO-DMT orally with a MAOI!

5-MeO-DMT is of known toxicity when used orally. Not everyone is affected in the same way, but there several cases ending up in Hospitals. You can find several reports in the scientific literature, where even some FATAL cases are documented. The problem is complex and different people are affected in different ways. Current research points to different allels of Cytochrome P450 2D6, that Demethylate 5-MeO-DMT into Bufotenin. This compound for several people can be highly toxic leading to extreme vasoconstriction even on low dosages of 2mg"


Forøvrig er det ikke like fargerikt og visuelt som DMT eller bufotenin hverken med eller uten MAOI. Harmalas kan styrke denne effekten til en viss grad, dog.5-MeO-DMT er mer "mind trip". Hvis du likevel vil prøve deg etter å ha satt deg litt inn i det anbefaler jeg å begynne gradvis med lave doser.

Kan hende jeg oppdaterer med litt mer informasjon om jeg kommer på noe nyttig.

- Lucy
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Så med andre ord bør jeg røyke eller snorte det?

Lønner det seg å faste før inntak?
Sitat av Oneblo Vis innlegg
Så med andre ord bør jeg røyke eller snorte det?

Lønner det seg å faste før inntak?
Vis hele sitatet...
Ikke med mindre du skal ta det oralt med MAOI's. Men det kan jo lønne seg å ikke ha noe i magen da man fort kan bli kvalm og uggen.

Vil tro det svir ganske heftig i nesen om du har planer om å snorte det. Noen går så langt som å si at det ødelegger hele turen deres. Andre påstår at turen blir mer intens av snorting. Jeg er av den oppfatning at 5-Meo-DMT er ment for å røykes. Langt mindre ubehagelig også.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Ikke med mindre du skal ta det oralt med MAOI's. Men det kan jo lønne seg å ikke ha noe i magen da man fort kan bli kvalm og uggen.

Vil tro det svir ganske heftig i nesen om du har planer om å snorte det. Noen går så langt som å si at det ødelegger hele turen deres. Andre påstår at turen blir mer intens av snorting. Jeg er av den oppfatning at 5-Meo-DMT er ment for å røykes. Langt mindre ubehagelig også.
Vis hele sitatet...
Hvilke MAOI's anbefaler du som man kan handle på Kiwi/Rema/Coop osv?

Sist jeg røyket det (i en joint blandet med tobakk) fikk jeg bare kraftig body-load som føltes litt ubehagelig ut uten å se ting puste osv som andre sier de har sett ved å røyke det. Har forsovet en del erfaring med aMT oralt - dermed tenkte jeg 5-MeO-DMT fungerte fint oralt også, men har ikke problemer med å snorte det eller røyke det om det må til.

Isåfall hvordan anbefaler du at jeg røyker det? Slik jeg bekrev (joint med tobakk), eller lyspære? Andre evt metoder?
Jeg hadde en liten samtale gående med Saint123 ovenfor her. Han sa at lyspære/vaporizer er å foretrekke. Jeg har brukt bong selv (beskytter DMT'en med mekket). Ville ikke kastet bort stoffet på en joint. Ikke bare fordi effektene blir redusert men også fordi det er bedre uten blandingsrus. Min personlig mening, dog.

Kakao inneholder ”monoamine oxidase inhibitors” (MAOI). Husk å unngå tyramin eller tryptofan.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Jeg hadde en liten samtale gående med Saint123 ovenfor her. Han sa at lyspære/vaporizer er å foretrekke. Jeg har brukt bong selv (beskytter DMT'en med mekket). Ville ikke kastet bort stoffet på en joint. Ikke bare fordi effektene blir redusert men også fordi det er bedre uten blandingsrus. Min personlig mening, dog.

Kakao inneholder ”monoamine oxidase inhibitors” (MAOI). Husk å unngå tyramin eller tryptofan.
Vis hele sitatet...
Da blir det lyspæra!
Man må/bør ikke drikka kakao da, eller gjelder det kun ved oralt bruk?
Bare pass på å føl deg frem med dette stoffet. Undervurder det ikke i det hele tatt, ettersom du mest sannsynlig vil få smake i form av karma 5-meo-dmt kan gi deg. Jeg har røyket oppi mot 30mg med 5-meo-dmt, men er absolutt ikke å prøve før men har prøvd dette et par ganger, start med 5-10 og bygg deg oppover. gjerne 3 og 3 mg om gangen. Starter du på 10 så kan du prøve 13 etter dette, så 16 osv. Uansett, å komme igjennom skjer relativt ved lav dose ( 10-20mg) og tro meg, det er kvalmt som faen når du er tilbake mest sannsynlig vil du måtte spy opp sjelen din, mens alt rundt deg bare pulserer enormt kraftig. Chill...
Oralt bruk. Som jeg fraråder.
Her er forresten en tripprapport ifra en av opplevelsene mine med dette stoffet : http://freak.no/forum/showthread.php?t=192291
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Mens vi er inne på temaet:

Sist jeg tok aMT ga det meg falsk positiv på amfetamin og extacy. Gir 5-MeO-DMT noe lignende? Evt. av urintesting og slikt av dette; hvor lenge sitter det i urinen?