Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2015
Jeg åpnet laptopen min for å fjerne litt støv fra viften. Jeg var veldig forsiktig og passet på å jevnlig ta i kabinettet på PCen som stod ved siden av for å utlade meg. Jeg begynte med å ta ut RAM og HDD og løsnet så alle skruene under laptopen. Åpnet så forsiktig dekselet, men fant raskt ut at det var så mye ledninger som gikk fra deg øverste dekselet til det nederste så jeg ville ikke åpne den mer. Fjernet det lille jeg klarte av støv og skrudde alt fint sammen igjen.

Når jeg nå skrur på laptopen så kommer det ikke noe bilde på skjermen. Lysdiodene lyser, viften starter og HDD starter, men skjermen er helt svart. Ingen BIOS, ingen backlight eller noen ting. Har også prøvet å koble til en ekstern skjerm på VGA porten, men ingenting der heller.

Jeg trodde først at en ledning eller noe hadde løsnet, så jeg har nå skrudd den opp igjen men finner ingenting uvanlig.

Det er en Multicom Compal NTUC0 13.3" laptop. ca 2 år gammel.

Noen som har noen formening om hva som kan ha gått galt, og hva som kan være smart å begynne med å sjekke for å feilsøke?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Kan nesten garantere deg at det fikser seg om du napper ut og inn rambrikkene, bare nesten.
Its alive! Tusen takk for det. Løste problemet lett som bare det. Men synes fortsatt det var et merkelig problem. Hvorfor ville ikke BIOS starte? Jeg har også hatt rambrikkene ut og inn sikker 2 ganger iløpet av dagen. jaja, kan ikke klage!
Ett spørsmål. Fins det noen form for forsegling som brytes når man skrur av dekselet over ram-brikkene? Frøken svigermor har samme problemet, da uten at laptopen har blitt åpnet. Tror ikke det er problemet, men om garantien ikke blir brutt så ser jeg ikke noe problem med og prøve

Usikker på modell og merke om det har noe og si
Sitat av Ancoil Vis innlegg
Ett spørsmål. Fins det noen form for forsegling som brytes når man skrur av dekselet over ram-brikkene? Frøken svigermor har samme problemet, da uten at laptopen har blitt åpnet. Tror ikke det er problemet, men om garantien ikke blir brutt så ser jeg ikke noe problem med og prøve

Usikker på modell og merke om det har noe og si
Vis hele sitatet...
Det finner du veldig fort ut. Er det forseglet, ja, da er det noe limt papir over åpningen.

Bare å kjøre på.