Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 615
Jeg har nettopp fått meg ny laptop (Dell Inspirion 8500).
Når jeg er på internett med den er det akkurat som om det den "henger" seg i ca 1. min el. mindre og alle programmene stopper (putty, mirc, IE, osv). Noen ganger får jeg ping timeout på irc mens jeg logger meg av og på av MSN noe helt vanvittig (uten at jeg selv er klar over det).
Har en stasjonær PC på denne linjen, og det har aldri vært noe problem før. Noen som har vært borti noe lignende, eller vet hva det kan være?

Som en liten bonus så ser alle bilder, både i IE og i Windows XP, litt ufokursert ut (blurret?).
Jeg har oppløsning på 1680x1050 og fargekvaliteten på høyeste (32 biter) og har heller ikke gjort noen forrandringer i IE.

Håper på hjelp ASAP
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Angående nettverksproblemet kan jeg ikke komme med konkret hjelp.

Men angående oppløsningen: Du burde kanskje sette den ned til 1400x1024.
Trådstarter
50 0
jeg har ikke alternativet om 1400 x .. uansett, men hver gang jeg endrer på oppløsning og sånn får jeg en melding som sier at 1600 x 1050 er den beste oppløsningen og standard oppløsningen for min skjerm. skjermen er jo klar og fin, bortsett fra bildene som ser helt vanvittig ut.

uansett takk for svar, gusto.
Jeg har en teori angående bildene. Linjen din er så treg at de lastes ned sakte? Prøv å åpne ett bilde på pc'en du flytter over med diskett, ok?
Trådstarter
50 0
jeg har 11mbits linje, burde ikke være noe problem.
Altså, jeg tenkte på at det kunne være relatert til de nettverksproblemene dine, hvis internett også er tregt? Hvis ikke, ignorer meg :>
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Den oppløsningen hørtes ikke rett ut for en laptopskjerm
Trådstarter
50 0
Opprinnelig postet av AtXbYeA
Den oppløsningen hørtes ikke rett ut for en laptopskjerm
Vis hele sitatet...
Jeg har 15,4 WSXGA skjerm - derfor det er 1680x1050 som er standard oppløsning.

Uansett har jeg funnet løsningen på internett/nettverks delen av spørsmålet mitt.
Jeg satt inn en post på forum.hardware.no, og en eller annen spurte om jeg hadde aktivert windows XP firewallen. Det hadde jeg, og etter jeg deaktiverte den har jeg ikke hatt noen problemer.
MEN, bilde-problemet er forsatt uløst, så jeg håper forsatt på forslag.

Joda, vet om en laptopskjerm som har den som standard.
Koster though 27 000.
Men har du prøvd å oppdatert drivere?
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
hmm
prøvd å skru av image resizing (møkkaord på norsk) hadde problemer med det
sjekket hertzen ol.?

bruker du lupe når du skriver dokumenter :P
Har akkurat samme pc som deg med samme type skjerm, har ikke opplevd problemene med internet,

men absolutt vedr bilder, og enkelte små fonter som blir blurete.

Har også flashet grafikkortet.
Trådstarter
50 0
bilde problemet er fikset!
problemet var at Dell hadde satt PPT innstillingene i Egenskaper for skjerm -> Innstillinger -> Avansert -> Generellt på Stor størrelse noe som gjør at bildene blir helt avsindig merkelig.

Når jeg satt innstillingene til normal, ble det en skikkelig åpenbaring og se hvordan bilder og tekst egentlig skulle være.

Takk til gusto som tipset meg om skriftstørrelsen.