Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1249
Har for ikke lenge siden begynt å lære meg java, og har foreløpig brukt et program som kun har syntax-merking for å få koden mest mulig inn i fingra.
Er keen på å begynne å bruke et litt mer avansert program nå som gjør en del av de enklere prosessene automatisk.


Har fått anbefalt bl.a; Netbeans, IntelliJ IDEA og Eclipse, og lurer på hva dere bruker/ kan anbefale?
anbefaler Eclipse, er veldig enkelt å bruke.

http://www.thenewboston.com/?cat=36&pOpen=tutorial
bare følg denne guiden så får du vite allt du trenger til å lære deg java.
Du burde definitivt finne deg en IDE, du lærer veldig mye fortere med intellisense og en god debuger. Har dessverre gått over til C# så er ikke helt sikker på hva som er den beste editoren for java lenger, Eclipse var ihvertfall topp.
Eclipse har jeg aldri brukt, men jeg tror den blir regnet som blandt de beste.

Personlig liker jeg NetBeans bedre, men nå er det lenge siden jeg har sittet med Eclipse.
Lenge siden er det jeg har rørt java også

Mitt forslag:
Prøv begge, og finn ut hva du liker. Begge er gratis.
Jeg bruker Netbeans personlig. Bra editor, litt code linting (dvs. forslag o.l), fungerer bra til skole oppgaver hvis du lærer der :-)
Bruker eclipse til daglig, både på skolen og på fritiden. Kjempegodt verktøy, da det finnes utrolige mange plugins. Anbefalles på det sterkeste.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bruker i all hovedsak Eclipse, men kan noen ganger være jeg åpner NetBeans. Anbefaler Eclipse.
Hvis du skal lære deg java, bruk JCreator. Når du kan litt java, kan du begynne med Eclipse (som gjør mye av jobben for deg)
Bruker Vim/Gvim til all koding jeg gjør (inkludert Java). Syntes det er desidert den beste editoren med best syntax highlighting. Også kan man utvide den akkurat som man vil f.eks. med NERDtree-plugin for en filebrowser og acp for auto complete-popup.

Du vil også ha tilgang til samme editor uansett hvilken maskin du sitter på, lett å synce alle instillingene og pluginene dine (f.eks. synce .vim-mappa med Dropbox), og man har tilgang til samme editor over SSH hvis man trenger det. Vim er også stort sett ferdiginnstalert på alle Unix-systemer.
Sitat av Cryptography Vis innlegg
Bruker Vim...
Vis hele sitatet...
Og så hadde Vim 20-års jubileum i går mener jeg det var. Gratulerer Vim!