Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1018
Heisann,

Legger ut et bilde her. Kom gjerne med kritikk. Det setter jeg pris på.

Likte at jakka var rød (fanga oppmerksomheten) men det er jo et kjent fenomen det?
Uansett, kan ikke si så mye egentlig, syns bildet var litt kjedelig igrunn. (Jeg har ikke evne til å kunne si noe om lyssetting etc etc ettersom jeg ikke kan dette).
Nå er jeg ingen ekspert på dette. Jeg likte lyssettingen på modellen.

For meg ser det ut som personen er klippa inn i bildet. Tenker da spesielt på venstre side nede i hjørnet, og det hvite feltet på toppen av paraplyen. Likte heller ikke den uklare bakgrunnen. Klarer heller ikke å forstå hva modellen føler. Nyter hun naturen, eller er hun lei av å vente. Ikke vet jeg

Må bare få legge til at dette er bedre enn hva jeg hadde klart da det ble endel "negativ" kritikk her
Likte bildet først, men i stor størrelse ser virkelig ikke modellen komfortabel ut..
Syntes du skulle klippa av litt på toppen, og bakrunnen er litt kjedelig. Når det kommer til modellen er hun en litt kjedelig modell, lite spesiell å se på, og at beina er så tett sammen irriterte meg. Eller er den røde jakka fint til bilde! Praplyen irriterte og litt sånn. Men jeg likte bilde, men må plukke litt vettu.
Så veldig bra komponert er det ikke.
Jeg ville ha likt å sett et 2x3 landskaps aktig utsnitt, med modellen til høyre, og mer luft forran seg, hva er det hun ser?
Paraplyen burde vi fått sett hele av, den er klippet på en måte som gjør at det ikke funker helt for meg.
Bakgrunnen er i og for seg egentlig litt interessant, med vannet og gresset, men mer luft, og du skulle plassert modellen lengre inn i bildet muligens, og gitt henne litt mer høyde. Nå ser det ut som du har tatt bilde litt ovenfra og ned, noe som krymper modellen.

Som noen nevner her, har hun et rart uttrykk i ansiktet, og hun myser øynene veldig rart. Ikke et veldig bra portrettbilde(?) Mer natur takk. Luft. Men jeg likte etterarbeidet, redigeringen, kontraster og fin lyssetting.
Kingpill: Innspill er innspill uansett erfaring. I like it.

Sagn_jdi: Ser godt hva du mener. Kommer vel av jeg har slurvet litt under redigeringen. Så det kan la seg rette. Negativ vil jeg absolutt ikke si at du er.

siidetrack: Plukke må man. Takk for innspill.

kn^tte : Helt enig med deg når det gjelder de tekniske kvalitetene når det gjelder fotografiet. Et gammelt bilde jeg fant frem og satte meg ned og redigerte på. Er vel redigeringen jeg er fornøyd med. Spesielt fargetonene. Takk for fin kritikk.
--------
Takker så mye for tilbakemeldingene.
Veldig fine fargekontraster og fint lys
er forholdsvis enig med kn^tte.
Et helt greit bilde!
Veldig fine kontraster og bra fokus, ellers så kommer det litt objektiv synsing fra min side, syned det var litt for mye beskjært og at bakrunden var litt kjedelig, men det er min mening.
Rent teknisk bra bilde men motivet var ikke så spennende/originalt kanskje.