Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 4493
Hei

Pappa har en barnesikring på routeren sin, som jeg ikke har fysisk tilgang til. (selve routeren altså) Hver kveld, klokken ti blir nettverket mitt blokkert. Det ser ut til at maskinen min og det andre jeg har er oppe på rommet mitt som bruker nett blir utestengt. Mulig det har noe med routeren jeg har stående på rommet mitt å gjøre.

Pappa har en router på kontoret sitt, derfra går nettet ned til stua, hvor det er en enkel switch, og videre går det da en kabel opp til mitt rom.

Jeg sitter nå på en bærbar PC som jeg ikke har brukt på et halvt år, har kun koblet den til switcen i stua og direkte til cisco routeren, tør ikke å koble den i min egen router.

Hjelper ikke å koble maskinen rett i switchen nede eller direkte til pappas router. Like blokkert.

Noen som har noen idéer?

-Knudsen
Prøv å skriv: 192.168.1.1 i nettleseren. Så prøver du med brukernavn: admin og passord: admin.
Der kan du manuelt skru av "barnesikring"
Hvilken type cisco ruter er det?
Skriv ipconfig via cmd / commandpromt.
Kopier standardgateway tallene, lim inn i browseren.

Du er nå på login siden til ruteren.
Søk opp standard password ved hjelp av google, eller la meg gjøre det.
Tast inn brukernavn / passord.

Gå så inn på wifi settings og endre instillingene.
Klarer faren å sette opp automatisk sperring, kan dere være veldig sikre på at han ikke bruker default passord. Prøv mac spoofing. Inb4 atxbyea kommer å whiner "LOL, MAC:Adresse? 1980 ringte."
Sitat av Glenni Vis innlegg
Klarer faren å sette opp automatisk sperring, kan dere være veldig sikre på at han ikke bruker default passord. Prøv mac spoofing. Inb4 atxbyea kommer å whiner "LOL, MAC:Adresse? 1980 ringte."
Vis hele sitatet...
Tror ikke det.. Han er midlertidig utestengt.
Ikke nødvendigvis at han har skiftet passord på rutern. Ellers kan man jo også bruke cain & abel og sniffe passordet. La den stå på fra morgen til kveld - si at internetten har falt ut (når internetten til vanlig er på) - Da vil han mest sannsynlig logge på rutern og sjekke hva som kan være galt og du har har da passordet.
Med tanke på at det er en cisco (nettverks ferrari) så vil sannsynligvis ikke mye virke uten tilgang til admin login.
Ganske sikker på at du sniffe nettverket selv om det er en cisco ruter.
Har prøvd det maste av "admin - admin, admin - password" osv.
Cisco har dog mange foskjellige default passord på routerne sine, veit ikke hvilken router det er, mulig å finne det ut? Har ikke fysisk tilgang til routeren.

Tviler da sterkt på at fatter ikke har byttet passord.
Sitat av Knudsen Vis innlegg
veit ikke hvilken router det er, mulig å finne det ut? Har ikke fysisk tilgang til routeren.
Vis hele sitatet...
Det står mest sannsynlig på en klistrelapp på undersiden.
Last ned SMAC fra bukta og spoof MAC-adressen, det burde holde i massevis for en på ditt nivå. (No offence)
Sitat av AUX Vis innlegg
Det står mest sannsynlig på en klistrelapp på undersiden.
Vis hele sitatet...
Han har ikke fysisk tilgang til routeren, akkurat hvordan foreslår du at han da skal sjekke klistrelapp på undersiden av routeren? *facepalmer hardt*

Sitat av Glenni Vis innlegg
Med tanke på at det er en cisco (nettverks ferrari) så vil sannsynligvis ikke mye virke uten tilgang til admin login.
Vis hele sitatet...
Cisco smalll business routere vil nok ha standard passord dersom noen ikke har endret det, dersom faren derimot har en Cisco IOS router, da tror jeg trådstarter kan legge tråden død allerede nå, for da har han ikke sjangs. Om faren har Cisco IOS og har satt exec passord så kommer han seg ikke inn på routeren selv med tilgang til en FastEthernetport, da må han ha tilgang til NVRAM eller kunne resette den fysisk..
Det må da være mulig å liste seg inn på din fars kontor og finne fram en penn og resette routeren? Hold inne en liten knapp som ikke nås med fingrene i ca 30 sek så blir alle innstillinger originale.
For å komme inn på hans kontor må jeg ha to ting:
1. Nøkkelen til kontoret, som han har med seg overalt.
2. En åtte-sifret kode som bare han kan.

I tillegg vil han innen en til to dager, finne ut hva som har blitt gjort. Og det blir mest sanynlig bare verre for meg.

Kan tenke meg at det er min maskin sin MAC adresse som har blitt utestengt. Siden min gamle bærbare maskin fungerer utmerket. Noe jeg kan gjøre, evt med hjelp av den bærbare maskinen, for å få nett på denne?
Sitat av Knudsen Vis innlegg

Kan tenke meg at det er min maskin sin MAC adresse som har blitt utestengt. Siden min gamle bærbare maskin fungerer utmerket. Noe jeg kan gjøre, evt med hjelp av den bærbare maskinen, for å få nett på denne?
Vis hele sitatet...
som allerede foreslått last ned SMAC eller lignende for å endre din mac -adresse.

Off-topic: Fattern ansatt i PST eller noe sånt? Nøkkel og 8! sifret kode til kontoret...
Hvis det er andre pc'er i huset som har inet, når ditt inet blir sperret.
Så gjør det enklet, kjøp 1stk mini usb dongel å sett i annen pc som inet, sett så opp , adhoc med skult ssid, og ditt egent wpa password. så velg bare dele inet i windows.
(husk å ta vekk kryssa så bruker ikke får opp meldig at noen er koblet til)
eks: http://www.dealextreme.com/p/ultra-m...er-black-92206
Sikkerhetsklarert
Sånn jeg forstår det så fungerer internett hele tiden på din gamle laptop, mens på din nye så er det tidsbegrenset?
Bruk "Del min internettilkobling" fra den gamle laptopen, slik "ontheroad" skriver over meg.
hvem har 8 sifret kode å nøkkel til hjemmekontoret?
Sitat av xavi0n Vis innlegg
hvem har 8 sifret kode å nøkkel til hjemmekontoret?
Vis hele sitatet...
En som er sikkerlig paranoid eller en som har hemmeligheter på kontoret og vil gjøre det så vanskelig som mulig for andre å komme inn dit
Sitat av xavi0n Vis innlegg
hvem har 8 sifret kode å nøkkel til hjemmekontoret?
Vis hele sitatet...
En forelder som vil hindre ungene ifra å blåse ut bakhodet med farens hagle?
Evt. en forelder som vil hindre ungene ifra å drikke/røyke opp hans beste whisky/cigarer?
Sitat av xavi0n Vis innlegg
hvem har 8 sifret kode å nøkkel til hjemmekontoret?
Vis hele sitatet...
Er ikke mye forskjellig fra å ha kryptering på maskinen og å nekte å la andre brukere gjøre noe på maskinen din, sånn som vi vanlige folk gjør.

Ingen skal inn på kontoret mitt uten skjellig grunn uansett, og iallefall ikke inn på mine servere.

Er vel kanskje derfor jeg kjører 7 VLAN i heimen.
det finnes enklere måter
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Jeg har det samme, bare at det går ned klokka to hver fuckings natt.... Som regel går jeg inn på kontoret, kobler av den ene ruteren, finner frem en annen ruter, setter den opp, går inn å gamer videre, rigger det hele ned før jeg legger meg...

Gidder ikke spoofe, cracke, hacke passordet for han blir bare irritert da, er jo en grunn til at han har passord, han tror gaming er dumt ^^...
herregus for noen foreldre dere har, mine sier bare om at hvis jeg vil sitte å spilel til kl 5 så er det mitt problem, men jeg SKAL på skolen
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Er ikke mye forskjellig fra å ha kryptering på maskinen og å nekte å la andre brukere gjøre noe på maskinen din, sånn som vi vanlige folk gjør.

Ingen skal inn på kontoret mitt uten skjellig grunn uansett, og iallefall ikke inn på mine servere.

Er vel kanskje derfor jeg kjører 7 VLAN i heimen.
Vis hele sitatet...
Hva slags hemmeligheter har du i heimen må man tro?
Sitat av xavi0n Vis innlegg
herregus for noen foreldre dere har, mine sier bare om at hvis jeg vil sitte å spilel til kl 5 så er det mitt problem, men jeg SKAL på skolen
Vis hele sitatet...
MAMMA LAR NÅ MEG SPILEL TIL KLOKKA 6!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Hva slags hemmeligheter har du i heimen må man tro?
Vis hele sitatet...
Man trenger ikke ha hemmeligheter for å sikre data for unødvendig tilgang fra andre brukere.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Man trenger ikke ha hemmeligheter for å sikre data for unødvendig tilgang fra andre brukere.
Vis hele sitatet...
True, liker ikke akkurat at folk snoker rundt i mine saker heller. Skulle bare kødde.
Fatter jobber smått som elektriker samtidig som han er lærer i det. Han har alltid hatt det alarmsystemet, vi har også fingeravtrykk lås på ytterdøra vår
Sitat av Knudsen Vis innlegg
Fatter jobber smått som elektriker samtidig som han er lærer i det. Han har alltid hatt det alarmsystemet, vi har også fingeravtrykk lås på ytterdøra vår
Vis hele sitatet...
Og et kamera i hvert hjørne rundt huset..
Jepp
*titegn*
Ehhm, hvis han har cisco ruter er du nok ganske føkka hvis han går inn og ser på loggen O.o

Kan du egentlig ikke bare preike og høre om dere kan finne en løsning?
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Tror ikke det.. Han er midlertidig utestengt.
Vis hele sitatet...
Det er jo regler som sier i hvilken tidsperioden den enkelte mac-adressen skal være sperret!

Prøv å bytte mac-adresse med en spoofer!
Løsning? Løsningen hans er slik det er nå. Ingen diskusjon
Tror det beste er om du bare spør faren din pent om du kan få tilgang.
Nazi fyr, i gamle dager pleide faren min å slette hele hardisken når vi hadde oppført oss "dårlig" i hjemmet, eller om vi brukte pc'n alt for mye, hadde ofte pc-forbud i ukesvis. Nå er jeg min egen herre i min egen leilighet med min egen inntekt HERLIG
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Gud jeg er glad jeg vokste opp i en tid da internett var "noe nytt", og mine foreldre har aldri vært restriktive heller. At noen orker å leve under andres tyranni som det der, er mer enn jeg kan fitte og begrape. Jeg regner med TS er godt under 18 år i det minste. Jeg kan komme med et godt råd, begynn å spare penger, få deg en god utdannelse, flytt til helvete ut så fort du dinger 18.
Sitat av gitarhenrik Vis innlegg
Tror det beste er om du bare spør faren din pent om du kan få tilgang.
Vis hele sitatet...
Fungerer ikke, kjenner faren min godt nok til å vite det.

Er forresten 16 år, går på VG1, nå. Skal forresten snakke med rådgiver i morgen angående utveksling neste skoleår. Komme meg vekk en stund
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Sitat av Knudsen Vis innlegg
Fungerer ikke, kjenner faren min godt nok til å vite det.

Er forresten 16 år, går på VG1, nå. Skal forresten snakke med rådgiver i morgen angående utveksling neste skoleår. Komme meg vekk en stund
Vis hele sitatet...
Jeg tok et år i USA når jeg var 17, kan anbefales på det sterkeste. Ihvertfall hvis du er ung, sulten på livet og verden, ikke redd for å drite deg ut, og har litt eventyrer i deg.

That being said, så er det mange som drar som kanskje heller burde holdt seg hjemme også. Det er langt hjem hvis du får hjemlengsel for å si det sånn!
Sitat av Glenni Vis innlegg
Klarer faren å sette opp automatisk sperring, kan dere være veldig sikre på at han ikke bruker default passord. Prøv mac spoofing. Inb4 atxbyea kommer å whiner "LOL, MAC:Adresse? 1980 ringte."
Vis hele sitatet...
Hva er det med mac adresse og slikt da? :P

Var på BT5 r1 og skiftet mac adressen så litt senere hadde jeg ikke trådløst for en eller anna merklig grunn. Så jeg for inn på nFF chaten og sa jeg skiftet mac adressen min, før jeg vet ordet av det så er en (med lignende eller det samme bruekrnavnet) atxbyea fyr på meg :P