Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2153
Hei, tenker på å bestille eit par spel frå Play.com, men har eit par spørsmål.

x Er moms inkludert i pris frå før av?

x Kva er grensa før ein må betale toll?

x Blir spel og film sendt i forskjellig pakker?

Er Ültra N00b!
Sist endret av Darkerface2; 31. august 2011 kl. 08:43. Grunn: Skriveleif.
x Er moms inkludert i pris frå før av?
Nei

x Kva er grensa før ein må betale toll?
200 NOK.

x Blir spel og film sendt i forskjellig pakker?

Ja
1. Er litt usikker på moms. Men det er den reelle prisen (det som står der betaler du, med mindre du går over 200kr grensen)
2. 200kr
3. Om du legger inn èn og èn handlevogn med èn og èn ting i, skal det sendes hver for seg. Tror nok det blir sendt samlet om du bestiller 15 ting på èn gang.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Få dem til å skrive gave på pakken så skal den i teorien gå igjennom tolla.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Få dem til å skrive gave på pakken så skal den i teorien gå igjennom tolla.
Vis hele sitatet...
Ja, i 10% av tilfellene, hurtig beregnet fra egen erfaring. Pakkene er merket fra Play.com, og tollvesnet sjekker disse svært ofte. Jeg kan også legge ved at Play.com har sluttet å markere pakkene som gave i de siste årene.
Sitat av Mangooz Vis innlegg
3. Om du legger inn èn og èn handlevogn med èn og èn ting i, skal det sendes hver for seg. Tror nok det blir sendt samlet om du bestiller 15 ting på èn gang.
Vis hele sitatet...
De sender alt hver for seg, det er derfor det er gratis frakt. Så om du bestiller 42 ting så sender de deg 42 pakker.
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
De sender alt hver for seg, det er derfor det er gratis frakt. Så om du bestiller 42 ting så sender de deg 42 pakker.
Vis hele sitatet...
Jaok, takker. Blir å hamstre inn pakker!
Sist endret av Darkerface2; 31. august 2011 kl. 10:13. Grunn: Skriveleif.
Er ikke Cd/Dvd tollfritt?
Om du har planer om å bestille fra det super-tilbudet, så informerer jeg om at alle produkter oppgit i pund (£) sendes kun innenfor Storbritania. Alt i euro (€) sendes over hele verden.

Sitat av Omaha Vis innlegg
Er ikke Cd/Dvd tollfritt?
Vis hele sitatet...
Nei, bøker må ikke fortolles.
Sitat av prenix Vis innlegg
Om du har planer om å bestille fra det super-tilbudet, så informerer jeg om at alle produkter oppgit i pund (£) sendes kun innenfor Storbritania. Alt i euro (€) sendes over hele verden.



Nei, bøker må ikke fortolles.
Vis hele sitatet...
Faen! Gjelder det alle produkt?
Sitat av prenix Vis innlegg
Om du har planer om å bestille fra det super-tilbudet, så informerer jeg om at alle produkter oppgit i pund (£) sendes kun innenfor Storbritania. Alt i euro (€) sendes over hele verden.

Nei, bøker må ikke fortolles.
Vis hele sitatet...
Jeg har lagt inn ett par hundre ordrer hos play.com og da har jeg alltid fått oppgitt prisene i pund. Betalingen er også trukket i pund. Man kan altså velge valuta.
Du har ikke muligheten til å velge valuta på tilbudet som er nå, og noen andre supertilbud. Prøv å bestill, så ser du.
Sitat av prenix Vis innlegg
Du har ikke muligheten til å velge valuta på tilbudet som er nå, og noen andre supertilbud. Prøv å bestill, så ser du.
Vis hele sitatet...
Hvilke tilbud gjelder det?
Kva valuta er billigast? Euro eller pund? *Facepalm*
Sitat av Hønsehauk Vis innlegg
Kva valuta er billigast? Euro eller pund? *Facepalm*
Vis hele sitatet...
100 GBP = 874.48 NOK
100 EUR = 773.58 NOK
Sitat av Omaha Vis innlegg
Er ikke Cd/Dvd tollfritt?
Vis hele sitatet...
Jo det stemmer, de aller fleste varer er tollfrie.
Sitat av henrikxt Vis innlegg
Jo det stemmer, de aller fleste varer er tollfrie.
Vis hele sitatet...
Opp til og med 200 kr.
Sitat av Froosh Vis innlegg
Opp til og med 200 kr.
Vis hele sitatet...
Ehm nei du. Tollfritt opp til ∞.
Sitat av Froosh Vis innlegg
Opp til og med 200 kr.
Vis hele sitatet...
MVA og toll er ikke det samme. CD/DVD er tollfritt - også dersom varen koster mer enn 200,- kr. MVA vil derimot bli lagt til dersom man overstiger 200-kroners grensen.
Sitat av caperno Vis innlegg
Hvilke tilbud gjelder det?
Vis hele sitatet...
1000s of items for 5£

There is a problem with your chosen delivery address.
Please review this page before continuing.
Why do I need to review the delivery address?

Items priced in pounds can only be delivered to UK addresses.
Items priced in euros can only be delivered to European addresses outside the UK.
Electronic items, gadgets and toys can only be delivered to UK addresses.
Mobile content can only be purchased if you have a UK credit/debit card billing address.
Vis hele sitatet...
Sitat av prenix Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det er ikke mulig å bestille andre varer enn film/spill/musikk dersom man bor utenfor Storbritannia. Men dersom det gjelder spill - slik som trådstarter etterspurte - så er det ikke noe problem å betale i pund. Det inkluderer forsåvidt også film og spill i "1000s of items for 5£", noe som gjør at det er nærmere 2000 produkter i det tilbudet som også vi nordmenn kan bestille.
Sitat av caperno Vis innlegg
Det er ikke mulig å bestille andre varer enn film/spill/musikk dersom man bor utenfor Storbritannia.
Vis hele sitatet...
Det er mulig å kjøpe klær der og.
Sitat av caperno Vis innlegg
Det er ikke mulig å bestille andre varer enn film/spill/musikk dersom man bor utenfor Storbritannia. Men dersom det gjelder spill - slik som trådstarter etterspurte - så er det ikke noe problem å betale i pund. Det inkluderer forsåvidt også film og spill i "1000s of items for 5£", noe som gjør at det er nærmere 2000 produkter i det tilbudet som også vi nordmenn kan bestille.
Vis hele sitatet...
Takker for svar. KP+ til deg min venn!
Kjøpte 22 filmer/blu rays der for en mnd tilbake. De ble sendt 2 og 2 så lenge verdien ikke gikk over 200kr pr pakke. Gratis frakt.

Av de 22 filmene klarte de å sende 2 kopier av 1 film, og 1 film jeg ikke skulle ha ( skulle hatt en annen ). Går ann å gjøre feil så blir nok å gi de en sjangse til. Alt i alt fornøyd.
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Av de 22 filmene klarte de å sende 2 kopier av 1 film, og 1 film jeg ikke skulle ha ( skulle hatt en annen ). Går ann å gjøre feil så blir nok å gi de en sjangse til. Alt i alt fornøyd.
Vis hele sitatet...
Har god erfaring med kundeservice der hvertfall. Når jeg ikke fikk pakken min (rotet vekk i posten), så fikk jeg tilsendt ny uten noe problem. Til slutt kom den originale pakken og, så da hadde jeg dobbelt opp.