Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 978
Har sett litt rundt på laptoper, og falt litt for denne. Er det noen som vet hvor jeg kan finne videre spesifikasjoner på denne modellen? Har googla rundt, samt sett på Packard Bell sine sider, men finner ingenting ...

Er det forresten noen her med erfaringer fra Packard Bell? Mye/lite problemer? Mye/lite støy? Hvordan er tastaturet?
Hørtes litt rart ut at du ikke fant noe på Packard Bell sine sider
Vel, jeg gjorde nu en gang ikke det, er derfor jeg spør. Fant ingen spesifikasjoner eller whatsoever annet enn det som står på pcpro sine sider.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Var jo ikke så ille med tanke på at det var AMD litt mer RAM så gjør det susen.
Trodde jo nesten at det var en Powerbook først

Modellen er nok så ny at den ikke er dukket opp på packardbell sine sider enda, vent noen dager til så dukker den nok opp

Personlig har jeg en Pentium4 basert laptop (ikke mobile P4) den blir ganske varm så den bråker endel med vifta, hvis AMD blir like varm som på stasjonære skal du ikke se bort fra det

Kjøp deg heller en Centrino basert laptop (intel) disse er VELDIG støysvake, billige og har det meste integrert (dvd\cd-r\wifi\etc)

Se om du finner noen som selger slike

Lykke til!
Jeg fant ikke noe særlig, men som det sto i artikkelen så er den tilsalgs på Expert fra idag av (1. August), så du kan jo stikke innom der for yttligere informasjon.
Det eneste jeg fant på Experts hjemmesider var en link videre til BesBuy (deres inet shop) http://www.best-buy.com/bbshop/default_ex.asp?sku=51792 men her listes ingen spesifikasjoner, kun pris og reklamasjon- og garantidstid.

lykke til.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
En maskin jeg driver og snuser på er Cinet Smartbook 1100. En av de beste Centrinoene til nå, jeg har fulgt med på alle omtalene siden chipsettet ble lansert i vår. Best i test på DinSide. Ellers er storebroren, 1200, et godt kjøp hvis man interesserer seg for god 3D-ytelse.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Oj dæven Gusto. Er på jakt etter ny slapptop jeg og, og visst Hjelpemiddelsentralen er snill og donerer penger til meg så jeg får bytta ut den gamle 400mhz celeronen som konstant restarter seg under prøver og shit, så tror jeg jaggu jeg går for denne.

Ultraportabel, right?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Nja, ikke ultraportabel, de mest ultra opererer med enda mindre monitor enn 14,1". Men den er nokså portabel ;P. Den veier jo bare i overkant av 2 kg og er veldig liten; tett pakket inn pga lite varmedannelse fra Centrino-chipsettet. Det jeg liker best med denne er den fire og en halv timers lange batterilevetiden. Batteriet som følger med har 8 celler. De fleste leverandører opererer med 4 eller 6 cellers. Og det er plass til enda et batteri. Og det er fire USB2.0 porter. Og SXGA+ på en 14,1" LCD er bra, er ikke mange bærbare som har det. Kunne fortsatt en stund til.
Hvis du har litt mer penger. får du mye ytelse for pengene fra Fujitsu Siemens Amilo D8820 eller 8830...
Selges på komplett.no
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
noid: Men det er desktophardware i bærbar innpakning. De veier mye og blir utrolig varme. De er et helvete å drasse med seg. I tillegg til at man kan bare glemme å bruke dem på møter og forelesninger pga konstant høylytt vifteduring.

Og en annen ting som kan nevnes om Centrino. En Pentium -M 1.3 GHz er like rask som en Pentium 4M 2.0 GHz. Så ikke la dere bli lurt av tallene.
Jeg har også et sp.mål her siden jeg har tenkt og kjøpe meg Laptop. Skal begynne på NTNU om kort tid, og trenger en bærbar. Så på tilbudet som kom fra NTNU ( http://orakel.ntnu.no/studentpc/ ), og lurer på om denne er noe å satse på?

Hvis ikke, har noen her en annen bra laptop og anbefale til ca samme pris?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ja, det er vekt og lyd jeg bryr meg mest om. Og prisen var jo helt utrolig deilig. 512mb ram til en så billig pc er ikke noe å klage på. Jeg tror jaggu jeg er forelsket.

Diskettstasjon er jo litt tragisk at er borte, men hvor ofte får man bruk til slikt? Utenom når jeg skal levere inn prøver og oppgaver osv kanskje... Men en cd-rw eller nettverket fikser vel det .
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
kommer til å kjøpe meg denne når jeg får studielån;
http://www.norek.no/k/ki.asp?action=...&view=detailed
kjøper ekstra ram i tilegg.

syntes den ser rimelig ok ut.
1,3 Ghz Intel Centrino Pentium-M tilsvarer ca P4 2Ghz

[edit]
nå har jeg heller lyst på den gusto skal kjøpe
Jeg tror ikke jeg skal satse på Fujitsu Siemens egentlig, har ikke hørt så fryktelig mye bra om dem. Tror jeg har bestemt meg for Packard Bell-laptopen, som jeg ga link til i første post. Nå venter jeg bare på studielånet, så får man se hva som skjer.
Så den som Gusto nevnte er den som er bra altså?
Men jeg skjønner ikke det med at en 1,3 Ghz tilsvarer en P4 2Ghz.. Noen som kan forklare meg?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Takktakk! Den der skal jeg ha! 10 dager igjen til lønn
Dere skal få vite hva jeg synes om den! hehe
Ja, det stemmer at Fujitsu'en bråker ganske mye, men 8830 skal ikke være like ille. Det at den er litt tung er ikke noe problem. Jeg klarer fint å bære den...
Har akkurat kjøpt dennejeg ;-D

http://search.hp.com/gwnonor/redirec...pos=1&type=REG

Bråker kanskje litt mer en de modellene dere snkker om, men så har den ALT untatt BLUETOOTH