Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 4613
http://www.youtube.com/watch?v=Tr5TF1r4Ucs

Gjort av meg, Morten Arborg på en konkurranse i Guildford, England denne helgen. Ny norsk rekord.
Oversikt over offisielle rekorder finnes på www.worldcubeassociation.org. Løsninger som er gjort utenfor offisielle konkurranser er ikke gyldige og telles bare som en personlig rekord.

EDIT: Kan en mod endre tittelen til Rubik's Kube gjort på 7.66 sekunder? Beklager.
Sist endret av MortenA; 3. august 2011 kl. 19:18.
kult, gratulerer. var det noe du lurte på eller skulle du bare skryte litt?
Sitat av pyth0n Vis innlegg
kult, gratulerer. var det noe du lurte på eller skulle du bare skryte litt?
Vis hele sitatet...
Skulle bare skryte!
Credz.

titegn.
Cookie Monstah ^_^
WOW, jeg kan sitte med sånne dingsebomser i flere timer uten å få det til, og du gjør det på 7 sekunder!? O.o
Respect.
da kan jeg skryte med å si at rekorden min er på 27 sek hehe, er noen år siden nå og glemmer alltid de siste algorythmene når jeg skal briefe så den blir ganske så halvferdig lol :'(
Gratulerer, du kan jo fortelle om hvordan du gjør det også.
Gratulerer ja. Meget imponerende! Hadde vært veldig interesant å høre tankegangen din fra han løfter av lokket til du er ferdig. Er alltid gøy å leke litt med rubiks kube, men når du driver med det på konkuranse nivå blir det noe helt annet.
Fyyyyyyfaen for et tempo! Creds så det holder, og grattis med rekorden
http://www.youtube.com/watch?v=DS8g6...eature=related

Ooooops!
Sist endret av Bombasa; 3. august 2011 kl. 20:05.
Sist jeg prøvde meg på en sånn kube var i påskeferien, endte med at jeg kastet den inn i peisen i full frustrasjon.
Satt vel å fikla med den i 3-4 timer før det...

Grattis med tiden da
Sist endret av ZELDUR; 3. august 2011 kl. 20:11.
Oi, det var raskt.
Eg klarer to lag relativt raskt, men så stoppar det.
Tusen takk for alle komplementene!

Å forklare tankegangen min tror jeg ikke gjør dere noe klokere. Det er ikke så intuitivt som folk flest tror. Se guiden til www.youtube.com/Thrawst på YouTube. Det er nok best å begynne der! Det var der jeg begynte for 2 år siden.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Jeg for min del lærte av pogobat. ~6 algoritmer.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Jeg for min del lærte av pogobat. ~6 algoritmer.
Vis hele sitatet...
Jeg også, ganske grei innføring
Grattis! Min rekord er 21 sekunder.
syk du gutt!
Hypnotisk loverboy
Sandoon's Avatar
Hva slags miljø er det blant de som holder på med dette? Møtes man opp jevnlig og løser kube, eller?
jeg ser for meg at det er et miljø på ntnu elns.
Sitat av Sandoon Vis innlegg
Hva slags miljø er det blant de som holder på med dette? Møtes man opp jevnlig og løser kube, eller?
Vis hele sitatet...
Mange som gjør det. Ikke så mange som løser kube her hvor jeg bor, men jeg drar ganske jevnlig på konkurranser utenlands ettersom jeg er blandt verdenstoppen.

Sitat av Syrreyo Vis innlegg
jeg ser for meg at det er et miljø på ntnu elns.
Vis hele sitatet...
Det er et miljø på NTNU, ja! Har god kontakt med dem.
Mange vintre gammel er du egentlig?
drar du 5x5x5 kuben også? Credz man.
Limited edition
Moff's Avatar
Sitat av Sandoon Vis innlegg
Hva slags miljø er det blant de som holder på med dette? Møtes man opp jevnlig og løser kube, eller?
Vis hele sitatet...
Her i Trondheim er det faktisk akkurat sånn. Kubekvelder, som det så fint heter arrangeres av og til. Er stort sett samme gjengen som møter, ikke alt for mange. (Min personlige rekord er akkurat i underkant av ett minutt, og den satte jeg i Norwegian Open 2011, samme tid og sted som videoen Bombasa postet er tatt opp fra. )

Til TS/Morten: Gratulerer med rekorden!
Sitat av Vegard004 Vis innlegg
Mange vintre gammel er du egentlig?
Vis hele sitatet...
Hehe. Jeg er 15 år. Blir 16 om noen uker.

Sitat av thh Vis innlegg
drar du 5x5x5 kuben også? Credz man.
Vis hele sitatet...
Ja. Når man først klarer en kube, er det ikke vanskelig å forstå hvordan man gjør kuber av høyere nivå.

Sitat av Moff Vis innlegg
Her i Trondheim er det faktisk akkurat sånn. Kubekvelder, som det så fint heter arrangeres av og til. Er stort sett samme gjengen som møter, ikke alt for mange. (Min personlige rekord er akkurat i underkant av ett minutt, og den satte jeg i Norwegian Open 2011, samme tid og sted som videoen Bombasa postet er tatt opp fra. )

Til TS/Morten: Gratulerer med rekorden!
Vis hele sitatet...
Tusen takk!
Pent, Morten
Lenge tok det deg å lære systemet som brukes når du løser en kube?
Avgjøres ikke bare farten av hvor "lite" den er rotet til? Skjønner ikke helt hvordan det kan være noen reell rekord når dere varierer mellom 6-7-8 sekunder på det nivået der. Har ikke forskjellene kun å gjøre med hvor vanskelig utgangspunktet er?
Rekorden min ligger vel på to-tre veker? Respect til deg!
Shiiiit.. har prøvd noen slike, ender med at de går vegger mellom.. kan sitte i over 5 min uten å komme noe vei

Gratulerer så mye (:
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Avgjøres ikke bare farten av hvor "lite" den er rotet til? Skjønner ikke helt hvordan det kan være noen reell rekord når dere varierer mellom 6-7-8 sekunder på det nivået der. Har ikke forskjellene kun å gjøre med hvor vanskelig utgangspunktet er?
Vis hele sitatet...
Nei. I konkurranser er en av dommeres/hjelperes oppgaver å rote til deltakerens kube med algoritmer fra websider. Disse er på så likt kompleksitetsnivå som mulig.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Lenge tok det deg å lære systemet som brukes når du løser en kube?
Vis hele sitatet...
Tok vel et par dager før jeg kunne løse den, men jeg lærer fortsatt ting som hjelper meg med å bli enda raskere.

Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Avgjøres ikke bare farten av hvor "lite" den er rotet til? Skjønner ikke helt hvordan det kan være noen reell rekord når dere varierer mellom 6-7-8 sekunder på det nivået der. Har ikke forskjellene kun å gjøre med hvor vanskelig utgangspunktet er?
Vis hele sitatet...
Nei... Grunnen til at jeg er så rask som jeg er fordi jeg vrir på sidene så raskt jeg kan, forutser hva jeg skal gjøre og at jeg kan triks. Dette er ikke noe man greier de første ukene. En lett blanding har jo også så klart mye å si, men det er ikke det som er den viktigste faktoren for å nå tider som dette.
Nice, men hva er rekorden din i Minesweeper?
▼ ... over en uke senere ... ▼
kan skryte litt av at rekorden min er 3 sider av kuben på 45 minutter
20:47 Sinnsykt imponerende mann! 20:48 Over det.....
Sikkerhetsklarert
Jeg kan løse kuben på 2-4 minutter ca, ved hjelp av div algoritmer. Men f.eks ene algortimen jeg bruker er jo på 10 bevegelser. Og den hjelper meg kun med rotere en bit. Hvordan i huleste klarer du dette på 7 sekunder?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Han kan veldig mange algoritmer, som hver har et mer snevert bruksområde enn de generelle du og jeg kan, men som får på plass flere biter på én gang.
Sykt. Gratulerer med rekord.
Min rekord er vel på en times tid eller no, haha.

Fikk lyst til å øve litt igjen når jeg så dette.
Sitat av pyth0n Vis innlegg
kult, gratulerer. var det noe du lurte på eller skulle du bare skryte litt?
Vis hele sitatet...
Idiot.....