Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1295
Hei

Jeg skulle installere win 7 nylig. Fikk ikke til å bruke cd-rommen merkelig nok (har gått med xp) men fikk dette til med å lage meg en installerings usb-stick. Dette gikk greit, men jeg fikk rett og slett ikke til å installere windows 7 uten å ta ut en RAM-brikke, hvorfor? Dette er jo veldig tungvint om jeg må gjøre det hver gang jeg skal installere windows.

Jeg gikk fra xp pro 32 bit til win 7 ultimate 64 bit og har 4GB Ram.
Windows 7 benytter seg av DVD, ikke CD, så der kan jo problemet ligge, om enn det er lenge siden jeg har støtt på maskiner med bare CD.

Hvordan kom du frem til at du måtte ta ut en rambrikke for å installere w7? Kan du sette i den rambrikken du tar ut før installasjon og sette den inn igjen etterpå når du skal bruke w7?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Veldig mulig den brikken er korrupt, siden noe av det første Win gjør er å laste inn filene til ram.
Trådstarter
Sitat av lumbricus Vis innlegg
Windows 7 benytter seg av DVD, ikke CD, så der kan jo problemet ligge, om enn det er lenge siden jeg har støtt på maskiner med bare CD.

Hvordan kom du frem til at du måtte ta ut en rambrikke for å installere w7? Kan du sette i den rambrikken du tar ut før installasjon og sette den inn igjen etterpå når du skal bruke w7?
Vis hele sitatet...
Har win 7 på dvd selvsagt pluss jeg har dvd-rom. Prøvd å brenne flere eksemplarer men det funker ikke.

Da jeg slet med å installere fra dvd så prøvde jeg å google litt og kom frem til at jeg ville prøve å lage en win 7 installerings usb-stick, dette funket litt bedre da jeg faktisk kom inn til installasjonsbildet. Dette skjedde hver gang og jeg prøvde på det meste å la det stå i 3 timer uten at det hjalp noe.

Googlet deretter opp og fant ut på et amerikansk forum at det kunne hjelpe å ta ut en minnebrikke for deretter å installere og dette gikk helt greit. Etter installasjonen satte jeg inn minnebrikken igjen og den fant maskinen og alt var greit igjen. At det er veldig tungvint er vel en overdrivelse, men det hadde vært hakket mer knall å sluppet å ta den ut hver gang.

Sitat av Fleff Vis innlegg
Veldig mulig den brikken er korrupt, siden noe av det første Win gjør er å laste inn filene til ram.
Vis hele sitatet...
Den blir lest opp iallefall. Kan den alikevel være korrupt? Er det en måte å sjekke dette på?
Er vel ikke verre enn å prøve å sette inn noen andre rambrikker. Om dette fungerer, er det jo tydelig at rambrikkene dine er problemet.
Trådstarter
Jeg har nå prøvd med en og en brikke og kommer greit inn i windows med hver av de. har tatt memory test av begge og alt ser bra ut.

Jeg skjønner ingenting. Jeg får bare å fortsette med å installere win 7 med en brikke jeg Det kunne vært verre
Det er mulig at den av en eller annen grunn ser den ene brikken som korrupt, ser ingen god grunn til det siden den fungerer etterpå men kan vel kanskje være en eller annen bisarr bi-effekt siden du går fra 32 til 64-bit...

Men hvis det funker med en så kjør på med en til du er ferdig

Gjorde det samme med min maskin, ingen problemer.