Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1529
Hei kjære medfreaks..

Lekte rundt med tanken på å kjøpe meg en alienware-laptop, busemekka litt rundt på komponentene, og trykka videre og så på diverse avbetalingsplaner. Så skjedde det utrolige, jeg klarte å komme borti enter-knappen som bestilte.. Så nå ligger den inne til bestilling via avbetaling og 6 måneders betalingsutsettelse.

Jeg har betalingsanmerkning så regner med at den ikke går igjennom, håper jeg. Men jeg finner ingen steder å avbryte orderen inne på dell.no, og jeg skal tydeligvis bli kontaktet av GE MoneyBank innen 48 timer. Hva kan skje?

Har allerede planlagt å kjøpe pcen om et par måneder, men ikke akkuratt nå.
Mest sannsynlig så får du fiksa det hvis du ringer inn til Dell. Haha typisk da, bare se - ikke røre vettu.

Edit: http://support.euro.dell.com/support...dhs&~ck=anavml
Sist endret av Asoke; 16. juni 2011 kl. 13:22.
Send mail så fort som mulig, har skjedd meg selv 2 ganger... så var det kundeservicen
Noen som vet hvordan GE MB vil kontakte meg?
Per telefon eller email hvis du oppga det under den uheldige bestillingen, hvis ikke regner jeg med at de enter søker deg opp via gulesider eller noe. Eller kanskje du faktisk får en gammel sneglepost.
No stress! Gitt at du brukte dell.no...

Siden du har bestilt over internett har du 14 dagers angrefrist når du mottar produktet (dersom bestillingen gå gjennom). Koster deg vel et par hundrelapper i porto, men utover det er det bare å fylle ut angrefristskjemaet og sende pakka tilbake.
Sitat av doseren Vis innlegg
No stress! Gitt at du brukte dell.no...

Siden du har bestilt over internett har du 14 dagers angrefrist når du mottar produktet (dersom bestillingen gå gjennom). Koster deg vel et par hundrelapper i porto, men utover det er det bare å fylle ut angrefristskjemaet og sende pakka tilbake.
Vis hele sitatet...
Fortsatt sure penger å betale da.
Når du er såpass tidlig i bestillingsprosessen er det tullete å vente til du få maskinen. Alle laptoper som bestilles på Dell.no lages på bestilling i Tyskland (eller et annet land), og om Dell setter sammen en maskin på din bestilling blir de nok litt furt når du skal levere den tilbake. Den sendes med fly fra landet hvor den lages, og kommer med budbil på døren din. Det er altså ikke helt det samme som å levere tilbake en acer fra komplett.no. Du har selvfølgelig rett til å levere den tilbake, men det blir nok noen penger i dass.
Vil bare opplyse om at alienware er useriøst overpriset.
Om du allerede vet dette og vil kjøpe pcæen pga. utseende, kan du overse denne posten :P
Sitat av MannY Vis innlegg
Når du er såpass tidlig i bestillingsprosessen er det tullete å vente til du få maskinen. Alle laptoper som bestilles på Dell.no lages på bestilling i Tyskland (eller et annet land), og om Dell setter sammen en maskin på din bestilling blir de nok litt furt når du skal levere den tilbake. Den sendes med fly fra landet hvor den lages, og kommer med budbil på døren din. Det er altså ikke helt det samme som å levere tilbake en acer fra komplett.no. Du har selvfølgelig rett til å levere den tilbake, men det blir nok noen penger i dass.
Vis hele sitatet...
Det er mulig de blir furt, men hvis de har et problem med det så får de begynne å selge fra butikk.

De har heller ingen mulighet til å kreve at du bruker budbil eller flyfrakt for å returnere den, så lenge den er sendt på forsvarlig vis. Norgespakke funker fett, og så vidt jeg husker skal du kunne sende pakka til Dell i Norge. Da blir det vel snakk om 200 kroner eller så.
Sitat av MannY Vis innlegg
Når du er såpass tidlig i bestillingsprosessen er det tullete å vente til du få maskinen. Alle laptoper som bestilles på Dell.no lages på bestilling i Tyskland (eller et annet land), og om Dell setter sammen en maskin på din bestilling blir de nok litt furt når du skal levere den tilbake. Den sendes med fly fra landet hvor den lages, og kommer med budbil på døren din. Det er altså ikke helt det samme som å levere tilbake en acer fra komplett.no. Du har selvfølgelig rett til å levere den tilbake, men det blir nok noen penger i dass.
Vis hele sitatet...
Skal ringe dell og få fiksa det så snart jeg ikke er på jobb.

Den må gå igjennom godkjenning fra GE MoneyBank før den kan sendes, og i verste fall, hvis jeg får godkjent så tar jeg den. Har som sagt planer allerede om å kjøpe den senere på året, da pcen jeg har er såpass utdatert nå at den såvidt vil gjøre noe.

Men takk for all hjelp

PS. Jeg har lyst på alienware pga utseende, pluss at det trossalt nesten er en stasjonær stappa inn i en laptop..

Alt fikset og klart nå Fikk avslag så orderen ble kansellert, noe jeg visste kom til å skje da jeg har betalingsanmerkning.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
En stasjonaer stappa i en laptop trenger ikke noedvendigvis vaere en alienware Beklager om du allerede har bestemt deg, men du kan faktisk faa en kratigere pc til samme pris, som ikke er alienware. Med mindre utseendet er saa viktig for deg er det en bedre loesning. Beklager igjen om du allerede har bestemt deg
I worst case scenario benytter du deg bare av angre-retten, som er på 14 dager eller noe slikt, i hvertfall nok i dit tilfelle da den skal dirr tilbake.
Nei, det kan han ikke dersom den produseres til ham. 14-dagers angrerett gjelder IKKE tilvirkede produkter. Så her må det nok tas kontakt med kundeservice snarest!
Sist endret av lroedal; 20. juni 2011 kl. 00:26.