Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 937
Hei, sitter nå via trådløst og bare der begynner problemet.
Jeg kan ikke bruke trådløst nett da jeg ikke har allverdens nett og nå må bruke med TP kabel, det er her problemet begynner.

Jeg kommer meg KUN på nett med Trådløst ikke via kabel, dette er en ZyXel Multimodem P2602HWT, har også prøvd med en annen router, men ingen forskjell, KUN det samme.

Bruker DSL ikke WAN.

Har prøvd med både Vista og W7.

Any quotes?
Har du prøvd med to forskjellige maskiner eller bare forskjellig OS på samme maskin? Har du installert driver for ethernet-nettverkskortet ditt? Har du sjekket at det ikke er satt statisk IP på nettverkskortet ditt? Får du IP i det hele tatt med kabel? I såfall, stemmer denne overens med den IPen du får trådløst? Lyser det på maskinen/ZyXel boksen i porten du har satt kabelen i?

Du ba også om en quote:
You shall not pass! - Gandalf
Vis hele sitatet...
To forskjellige maskiner, drivere er installert, ikke statisk IP, Ingen IP med kabelen.
Ja, det lyser
Har det fungert med kablet på multimodemet før? Har du/dere endret på innstillinger i adminpanelet på multimodemet? (Skrudd av DHCP-server på ethernet-interface eller lagt til noen rare brannmurregler f.eks?). Prøv å finne ut hvilken IP-adresse du får når du kjører trådløst. Sett deretter statisk IP på ethernet-nettverkskortet ditt i samme nett som IPen du får trådløst. Test å pinge multimodemet (ofte default gateway).

Du kan også prøve å ta strømmen på og ev. resette multimodemet, det pleier å være en knapp bak som du holder inne for å resette.