Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 4817
Hallo.
Fikk telefon igår om jeg kunne komme på lensmannskontoret på mandag for å ha en samtale med de.
Jeg er 99% sikker på at dette er pga. røyking av hasj, da en kompis nettopp ble tatt og skal begyne med pisseprøver. En annen kompis av meg skal dit på tirsdagen for å ha en samtale med de.

Det jeg lurer på er, når de spør om jeg kan komme for å ha en samtale med de, kan de si at jeg skal ta pisseprøve samme dagen? eller kan jeg nekte på dette?

Er ikke en stor røyker, siste trekket var enten på fredag eller lørdagen som var nå. har røyket litt i ca. 2 uker før dette, og på disse to ukene har jeg kun røyket fra lørdag - tirsdag. Med tanke på at det er så lite det er snakk om, hvor lang tid sånn ca. vil det gå før dette er ute av kroppen min?

Før de to siste ukene som har vært nå, så har det vært minst 2 måneder siden jeg har røyket noe.
Politiet kan kreve en umiddelbar urinprøve, ja.

Når det gjelder THC i kroppen, vet jeg ikke så mye om hvor lenge det blir i kroppen, jeg røyker hver helg, da..
Sist endret av KRS93; 31. mars 2011 kl. 11:42.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
det kan sitte opp til 3 uker. Du kan nekte for å ta pisseprøve så lenge de ikke har rettslig krav om dette..
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Politiet kan kreve en umiddelbar urinprøve, ja.
Vis hele sitatet...
Kilder? Såvidt jeg vet kan en nekte urinprøver, helt til en dommer slår fast at politiet har grunnlag til å ta prøvene.

Som en sidenote vil jeg bare minne deg om at det er ikke din jobb å bevise din uskyld, men deres jobb å bevise din skyld. Ikke si noe som helst, uansett som kan påvirke negativt for deg/dine. Politiet har en tendens til å bare skulle "hjelpe" for å fiske etter tilståelse, da de har dårlig med ressurser. Bruk rettighetene, og ikke la deg skremme etterpå. Politiet blir fort irriterte hvis du viser at du vet hvordan ting fungerer, for da vet de at det kan bli en vanskelig sak.

Når det kommer til hvor lenge det ligger i urinen så kan jeg tenke meg rundt 7-10 dager, ut ifra røykemønsteret ditt.
Sitat av Crabman Vis innlegg
Kilder? Såvidt jeg vet kan en nekte urinprøver, helt til en dommer slår fast at politiet har grunnlag til å ta prøvene.

Som en sidenote vil jeg bare minne deg om at det er ikke din jobb å bevise din uskyld, men deres jobb å bevise din skyld. Ikke si noe som helst, uansett som kan påvirke negativt for deg/dine. Politiet har en tendens til å bare skulle "hjelpe" for å fiske etter tilståelse, da de har dårlig med ressurser. Bruk rettighetene, og ikke la deg skremme etterpå. Politiet blir fort irriterte hvis du viser at du vet hvordan ting fungerer, for da vet de at det kan bli en vanskelig sak.

Når det kommer til hvor lenge det ligger i urinen så kan jeg tenke meg rundt 7-10 dager, ut ifra røykemønsteret ditt.
Vis hele sitatet...
Flott.
Får bare nekte, så de får ta dette opp med retten for å få godkjennelse så jeg får noen ekstra dager der.
Han ene som skal begyne med pisseprøver fikk høre at de har tatt en før han, som vistnok fikk en "deal" med de at hvis han nevnte flere navn så skulle han så slapp han å få bot og trenger bare å ta pisseprøver eller noe i den dur.
Sitat av Crabman Vis innlegg
Kilder? Såvidt jeg vet kan en nekte urinprøver, helt til en dommer slår fast at politiet har grunnlag til å ta prøvene.
Vis hele sitatet...
Åh, ser at det ble litt feil. Politiet kan ikke tvinge deg til å ta en urinprøve der og da, men de kan si at de vil ha en urinprøve av deg på stedet (Altså, at de ikke venter med å ta urinprøve av deg når de først vil ha det, men da må de først få godkjening)
Sitat av Svartepetter Vis innlegg
Flott.
Får bare nekte, så de får ta dette opp med retten for å få godkjennelse så jeg får noen ekstra dager der.
Han ene som skal begyne med pisseprøver fikk høre at de har tatt en før han, som vistnok fikk en "deal" med de at hvis han nevnte flere navn så skulle han så slapp han å få bot og trenger bare å ta pisseprøver eller noe i den dur.
Vis hele sitatet...
De prøver seg på sånne ting hele tida. Bare hold kjeft, ikke tyst.
Uansett så har de jo bare spurt om en samtale. Du kan nekte det om du ikke ønsker å møte opp. Det er ikke ett avhør de har innkalt deg til, så det er ikke noe rettslig krav om at du må møt opp. Men ofte kan det være lurt å forklare seg for å prøve å "forsikre" politiet om at du er en snill gutt. Men om du føler at du fort kan bli nervøs eller blir manipulert/presset til å si noe du ikke ønsker, nekt. Hvor gammel er du? Er du under 18 år kan du nekte å ta blodprøver og urinprøver. Jeg ble arrestert i fylla engang som 17 åring, da hadde jeg også cannabis i systemet. Ringte advokaten og hun sa at de måtte ha en jurist til å bekrefte ovenfor politiet att de hadde rettslig krav om prøver, ifølge situasjon alder etc(det fikk de ikke! ). Da kjøper du deg tid, som handre har nevnt.

Ifølge røykemønstret ditt vil jeg si meg enig med crabman og si at du er clean innen rundt en uke.
Sist endret av ZionRoad; 31. mars 2011 kl. 13:19.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Uansett så har de jo bare spurt om en samtale. Du kan nekte det om du ikke ønsker å møte opp. Det er ikke ett avhør de har innkalt deg til, så det er ikke noe rettslig krav om at du må møt opp. Men ofte kan det være lurt å forklare seg for å prøve å "forsikre" politiet om at du er en snill gutt. Men om du føler at du fort kan bli nervøs eller blir manipulert/presset til å si noe du ikke ønsker, nekt. Hvor gammel er du? Er du under 18 år kan du nekte å ta blodprøver og urinprøver. Jeg ble arrestert i fylla engang som 17 åring, da hadde jeg også cannabis i systemet. Ringte advokaten og hun sa at de måtte ha en jurist til å bekrefte ovenfor politiet att de hadde rettslig krav om prøver, ifølge situasjon alder etc(det fikk de ikke! ). Da kjøper du deg tid, som handre har nevnt.

Ifølge røykemønstret ditt vil jeg si meg enig med crabman og si at du er clean innen rundt en uke.
Vis hele sitatet...

Kan nok fort bli nervøs, men kommer nok ikke til å tro på hva de sier, f.eks. at noen har tystet på meg osv.
Jeg er 18 år.

Jeg er igrunn ganske safe da, ettersom at når mandagen er her så har det godt 7-8 dager siden, så hvis det blir så de sier at jeg må ta pisseprøve så får jeg bare nekte slik at jeg får noen dager ekstra. For å få en dommer til å godkjenne at jeg MÅ gjøre det regner jeg med tar noen dager?
Sitat av Svartepetter Vis innlegg
Hallo.
Fikk telefon igår om jeg kunne komme på lensmannskontoret på mandag for å ha en samtale med de.
Jeg er 99% sikker på at dette er pga. røyking av hasj, da en kompis nettopp ble tatt og skal begyne med pisseprøver. En annen kompis av meg skal dit på tirsdagen for å ha en samtale med de.

Det jeg lurer på er, når de spør om jeg kan komme for å ha en samtale med de, kan de si at jeg skal ta pisseprøve samme dagen? eller kan jeg nekte på dette?

Er ikke en stor røyker, siste trekket var enten på fredag eller lørdagen som var nå. har røyket litt i ca. 2 uker før dette, og på disse to ukene har jeg kun røyket fra lørdag - tirsdag. Med tanke på at det er så lite det er snakk om, hvor lang tid sånn ca. vil det gå før dette er ute av kroppen min?

Før de to siste ukene som har vært nå, så har det vært minst 2 måneder siden jeg har røyket noe.
Vis hele sitatet...
"Jeg har ingenting å si. Jeg samtykker ikke til noe som helst uten advokat til stede." - Få tak i en kompis og øv på de linjene.

Hvis du er siktet for noe, og det er jo et minimum for å kreve prøver av noe slag, så har du krav på gratis advokatbistand.
Det er kleint å bare sitte og holde kjeft hvis de bestemmer seg for å holde deg så lenge de kan, men absolutt bedre enn alternativet.
Sist endret av gorm; 31. mars 2011 kl. 13:47.
Personlig ville jeg mødt opp for å slå av en prat. Hils pent og spør hva det gjelder. Ikke begynn å fortelle lange historier, bare svar ja og nei på det du blir spurt om. Hvis de begynner å snakke om mistanker og bruk av ulovlige rusmidler eller andre kriminelle forhold er det nok lurest å følge gorms råd. Hvis de har bestemt seg for at du er skyldig i noe og vil ha deg til å innrømme det, da tjener man ikke noe på å gi seg ut på diskusjoner som fort blir opphetet, og man kan komme til å si noe man angrer på siden. Da er det bedre å be om å få gå, med mindre de vil sikte deg for noe, og da vil du snakke med advokat før du svarer på noe mer.
Sist endret av felix_poker; 31. mars 2011 kl. 13:59.
Helt enig i det felix_poker sier her. Oppfør deg høflig, snill og sofistikert. Hvis du braser inn på kammeret og roper "Æ HAR FHAN ITJ RØYKA NÅH MARIHUANJAHHA" så gjør du ikke akkurat et godt førsteinntrykk. Førsteintrykk sitter hos alle mennesker, og politiet er også mennesker! Hadde nylig en "samtale" med politiet selv angående en sak der jeg faktisk var helt uskyldig, og også da sa de at de hadde beviser, at noen hadde tystet og lignende. Ettersom jeg faktisk ikke hadde gjort noe galt var jeg selvfølgelig overbevist selv om at jeg var uskyldig, og da ga de seg til slutt! Lat som du er uskyldig. Lykke til da!
Jeg har røyka grønt kvelden før jeg dro på pissings hos polti og fått negativ. Det jeg gjorde var å drakk mye vann 1 time før jeg dro, pisset så vidt negativ (svak strek) også sa jeg at en vær antydning til strek er negativ, ogda sa han at det stemte og at prøva var negativ.

Jeg røyket da også flere ganger i uken, så sjangsen på å få negativ prøve hos deg er god så lenge du husker å drikke mye vann før du drar (gjerne mer en 1 time som jeg gjorde for å være sikker). Og at du sier at en vær antydning til strek er negativ vis den blir svak.

np
Vet ikke om noen har sagt det tidligere, men drikker du vann for harde livet fra idag å fram til du skal ta prøva ( om tvang ) så slipper du muligens unna. Min bror er stor røyker å har sluppet unna flere ganger på dette.
Drikk masse vann -> Piss -> Drikk masse mer vann -> Piss å sånn fortsetter du.. Etter hva jeg har forstått så tynner du ut urinen din utrolig så det er vanskelig å finne spor av THC..
Jepp gjør som de sier over, og du vil pisse vann.. Har gjort det flere ganger selv.
Sitat av hypphypp Vis innlegg
Jepp gjør som de sier over, og du vil pisse vann.. Har gjort det flere ganger selv.
Vis hele sitatet...

Eller bli vannforgiftet. Ta ikke helt av med drikkingen.
Ganske off topic, men:
Ville satset på 2 liter med sure juicer, assa lav pH, da det rensker opp mere og skiller ut stoffer fortere. press sitron i vann, grapefruktjuice, appelsinjuice osv daglig + en eller annen renselses te fra helsekost (de er ikke dyr, sånn 40 kr). Men helst. TREN som F så du svetter ut mere avfallsstoffer. Drikk vann som bare det. Om du trener masse blir du nok ikke vannforgiftet som han over her nevner. Da er du nok clean ganske kjapt.

og dusj etter trening så avfallsstoffene du har svettet ut ikke bare legger seg på huden igjen, få de bort :P

____________________________________________________________ __________________________

Og om de krever urinprøve kan du jo ha urinretensjon så du ikke greier å tisse på kommando, si at du har kjempe problemer med å late vannet til vanlig om du ikke er spreng nødt, og at du må slappe av helt, når du har angst greier du ikke tisse. Og at å tisse på et glass der er umulig for deg, for du er i alle fall ikke avslappet eller nødig.
ArbeidsledigProletar
Da tar de deg til et annet rom, så får du stå sånn halvveis inn i rommet mens de ser på at du pisser, de har god tid.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Da tar de deg til et annet rom, så får du stå sånn halvveis inn i rommet mens de ser på at du pisser, de har god tid.
Vis hele sitatet...
Fytti, aldri opplevd noe slik, håper du kødder. Får han ikke gå på dass å pisse alene engang?

Da kan man i alle fall skylde på angst or retensjon ass...
Du skriver at du vil stå på ditt og nekte å ta urinprøve om de ikke kan tvinge deg til det. Hvorfor møte opp i det heletatt da? Du er ikke påkrevd å møte opp for politiet vil "slå av en prat" - Da må de sikte deg for noe, og du kan møte opp og skrive under papirer på at du ikke vil uttale deg.
Man kan vel nekte på å ta både urin og blodprøve når man er over 18, så lenge det ikke er trafikkrelatert?

Egentlig ganske sikker, men formulerer det som et spørsmål pga fare for å ta feil


Sitat av Batabusa Vis innlegg
Da tar de deg til et annet rom, så får du stå sånn halvveis inn i rommet mens de ser på at du pisser, de har god tid.
Vis hele sitatet...
Jeg har vanskeligheter med å pisse foran andre folk. Så når den kvinnelige betjenten skulle se gjennom døråpningen når jeg prøvde å pisse svarte jeg med å vise henne mine edle deler mens jeg så henne i øynene.

Noe som selvsagt fikk henne til å snu seg vekk siden hun i første øyblikk ikke klarte å la vær å se på den.

Selvsagt hadde jeg aldri klart dette edru. Jeg må ærlig si jeg tenner litt på uniformen og det hele endte med ereksjon. Veldig flau, og veeeldig glad for at det ikke var hun som hadde avhøret dagen derpå!
Drik apelsin juss 1 literhver dag minst å masse vann så går de bra.
http://freak.no/forum/showthread.php?t=68177
Sist endret av Naturgrønn; 1. april 2011 kl. 02:40.
Sitat av Crabman Vis innlegg
Kilder? Såvidt jeg vet kan en nekte urinprøver, helt til en dommer slår fast at politiet har grunnlag til å ta prøvene.

Som en sidenote vil jeg bare minne deg om at det er ikke din jobb å bevise din uskyld, men deres jobb å bevise din skyld. Ikke si noe som helst, uansett som kan påvirke negativt for deg/dine. Politiet har en tendens til å bare skulle "hjelpe" for å fiske etter tilståelse, da de har dårlig med ressurser. Bruk rettighetene, og ikke la deg skremme etterpå. Politiet blir fort irriterte hvis du viser at du vet hvordan ting fungerer, for da vet de at det kan bli en vanskelig sak.

Når det kommer til hvor lenge det ligger i urinen så kan jeg tenke meg rundt 7-10 dager, ut ifra røykemønsteret ditt.
Vis hele sitatet...
liker deg no sinnsykt! helt riktig det du sier med at du skal vise at du kan dine rettigheter...

Men det første som falt meg inn da jeg leste emnet, og ditt virkelige problem er ikke at du skal til møte med politiet!

Hvorfor skal du det? Har kompisa dine tysta?

Uansett, hvis det bare er et møte, så bare ikke svar på no som kan skade deg, bruk heller "vet ikke" eller nei, enn ja :P Prøv å finn litt ut om hvorfor de har hentet deg, hvis kompisa dine har tysta, så er løpet litt kjørt og du kan kreve en advokat med en gang siden det da er et avhør og ikke et møte.... politiet bruker mange tullete unnskyldninger for å få deg til å møte opp... er du litt smart så finner du en eller annen grei/bra narko-advokat og lagrer nr hans, sånn at når du krever en advokat så tar du ikke imot den politijuristen som politiet gir deg, men en som faktisk gidder å redde ræva de!

Hvis det er møte og de ikke har noen konkrete bevis på at du røyker, så kan de ikke spørre deg om pissings...

Men for alt du veit, så har kanskje en av kompisa dine bare sagt at de var med deg en eller annen dag politiet mener de var rusa og du bare skal bekrefte det! Svar da "Som jeg vet så røyker de ikke"... Redder din egen og kompisen din sin rompe da

Lykke til Forvent det verste, håp på det beste så blir du ikke skuffet uansett hva!
Sitat av Roundsound Vis innlegg
Eller bli vannforgiftet. Ta ikke helt av med drikkingen.
Vis hele sitatet...

Skal drekke jævlig mye vann for å klare det!

Jeg drakk vel rundt en 5-6 liter hver gang i løpet av 1-times tid. Så får du pissa flere ganger før du skal ta den prøva.. Og da vises intet.
Sitat av hypphypp Vis innlegg
Skal drekke jævlig mye vann for å klare det!

Jeg drakk vel rundt en 5-6 liter hver gang i løpet av 1-times tid. Så får du pissa flere ganger før du skal ta den prøva.. Og da vises intet.
Vis hele sitatet...
En kompis av meg fikk kyssesyken etter at vi hadde vanndrikkingskonkurranse, så pass på.
ArbeidsledigProletar
Du får ikke kyssesyken av å bælme vann-
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Du får ikke kyssesyken av å bælme vann-
Vis hele sitatet...
tror han mente av å dele på flaska eller no sånt :P for ellers er dette no nytt jeg har hørt
Bare nekt for alt, du. Selv om du pisser positivt sier du bare at du ikke vet hvordan det har havnet i systemet ditt. At du har vært så full at du ikke har kontroll på hva du kan ha røyka, osv. Funka for meg ihvertfalll.
Sitat av hypphypp Vis innlegg
Skal drekke jævlig mye vann for å klare det!

Jeg drakk vel rundt en 5-6 liter hver gang i løpet av 1-times tid. Så får du pissa flere ganger før du skal ta den prøva.. Og da vises intet.
Vis hele sitatet...
Å drikke 5-6 liter vann i løpet av en time er ikke å anbefale. Vannet trekker til seg saltet i kroppen din og kan i verste fall føre til vannforgiftning.
Aldri tilstå noe som helst. Hvis politiet nevner "Strafferabatt" så skal jeg fortelle deg en liten sak: Ingenting er bedre rabatt enn å gå ut fra stasjonen som en fri mann.

Bare for å sette det litt på spissen: La oss si du hadde gjort en forbrydelse som gjorde at du fikk 2 år i fengsel, så sier politiet at hvis du innrømmer allt og legger alle kortene på bordet, så får du 1,5 år.
Men, hvis du ikke innrømmer noe som helst, så kan kun politiet ta deg for kun det de har HÅNDFASTE bevis for, og du får kansje 6 måneder i fengsel, eller i beste fall så blir saken henlagt...

Så i praksis så tjener man ikke en dritt på å tilstå, tyste O.L...
Var å hadde denne samtalen idag, gikk greit synes jeg.
Var ikke noe nervørs, fikk spørsmål om jeg viste hvordan hasj så ut å det svarte jeg ja, fordi dette har jeg sett på nett.
Ble også spurt om jeg viste hvordan det luktet, hvordan man røyker det osv. svarte nei på alt.

Ble ikke noe pisseprøve idag pga. at det kun var ei der nede så da kunne hun ikke ta noen prøve, men jeg skulle bli oppringt en annen dag for å ta prøve, før prøven blir tatt så må hun kontakte en dommer for å få godkjennelse, så jeg skal nedover å ta prøve en annen dag, å på den tiden er jeg nok 100% clean, regner jeg med.