Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2545
Hei kjære medlemmer!

Jeg har et problem, og hadde vært svært hjelpsomt om dere kunne hjulpet meg!!
Det har seg slik at jeg har blitt frastjålet pcene mine.. det var ikke dyre pcer sånn sett, men alle bildene, filene til studiene mine og lagrede passordene mine på FF har blitt stjålet fra meg! Jeg trenger virkelig hjelp her, for jeg aner ikke hvordan jeg skal begynne å lete etter h*n! Jeg tror at det finnes noe tracing muligheter? hvis h*n logger seg på pcen min, med nett, går det ikke da an å trace det til hvor det kommer fra? Ett eller annet? Please hjelp meg!

Ringte politiet, men de hadde en viktigere sak å ta hånd om, så de kom ikke engang til årstedet.. Har levert annmeldelse, men dere vet hvordan politiet prioriterer ting..

Dere lurer sikkert på hvordan det skjedde?
Jeg skulle besøke kjæresten min i utkanten av oslo (jeg bor i bergen) og hadde tingene mine i bilen.. Da jeg kom ut til bilen for å hente tingene mine, var ruten knust, og alt av klær, pcene mine og ipoden min vekke..

Vær så snill folkens? Det må være noe som kan gjøres?
Først:

Bytt alle passord.
899779898766798
Sist endret av Rain Man; 28. februar 2011 kl. 20:56.
Han mener vel på facebook, nff osv......
Sist endret av tøffel; 28. februar 2011 kl. 20:57.
Sitat av tøffel Vis innlegg
Han mener vel på facebook, nff osv......
Vis hele sitatet...
Det var nok jeg som ikke leste hva jeg siterte xD
Eneste "tracing"-mulighet du har er vel om vedkommende logger inn på en av dine brukerkontoer via sitt eget hjemmenettverk, da man vil kunne se IP-adresse fra siste pålogging på noen sider. Uansett er det vel ikke bare bare for deg å finne vedkommende selv om du har IP-adressen. Ser ikke for meg at politiet kommer til å være behjelpelig med dette heller.
Trådstarter
Sitat av Brimstone Vis innlegg
Eneste "tracing"-mulighet du har er vel om vedkommende logger inn på en av dine brukerkontoer via sitt eget hjemmenettverk, da man vil kunne se IP-adresse fra siste pålogging på noen sider. Uansett er det vel ikke bare bare for deg å finne vedkommende selv om du har IP-adressen. Ser ikke for meg at politiet kommer til å være behjelpelig med dette heller.
Vis hele sitatet...
Det er derfor jeg spør dere om hjelp! Har egentlig ganske lite å gå på, men det med siste login, kan det traces til der han bor?
På facebook er det ihvertfall slik at man kan se hvor man sist var logget på
Norskehesten
Alden's Avatar
så kan man si det at du ikke bør skifte passord på face for å håpe at din acount blir logga in for og så se hvor den ble logga da eller?
det er fult mulig å få hjelp av politiet til dette, en bekjent av meg hadde fått tak i en stjålet pc som han logget på med hjemme, han fikk besøk av politiet dagen derpå
Om du ikke har passord på pcen din og MSN starter og logger på automatisk, kan du finne IP addressen hvis han starter maskinen din uten å slette det som er på den fra før.

Du har vel tilfeldigvis ikke satt opp tjenester lignende dyndns eller andre tjenester som logger seg på når maskinen starter?
Trådstarter
Sitat av xnid Vis innlegg
Om du ikke har passord på pcen din og MSN starter og logger på automatisk, kan du finne IP addressen hvis han starter maskinen din uten å slette det som er på den fra før.

Du har vel tilfeldigvis ikke satt opp tjenester lignende dyndns eller andre tjenester som logger seg på når maskinen starter?
Vis hele sitatet...
Desverre har jeg ikke det=/ Ser det helt håpløst ut?

Hva skal jeg gjøre hvis jeg finner IP adressen?
Logg in på routeren din og sjekk om det står noe om mac adressen din der, den forrandrer seg ikke av seg selv.

Correct me if im wrong.
Sitat av donkristian Vis innlegg
Desverre har jeg ikke det=/ Ser det helt håpløst ut?

Hva skal jeg gjøre hvis jeg finner IP adressen?
Vis hele sitatet...
IP-addresse og tidspunkt kan du vel avlevere til politiet, men jeg tviler sterkt på at de vil følge det opp. Best case så kan du kanskje finne ut av hvilken by maskinvaren din har havnet ved f.eks. å bruke tjenester som: http://www.ip-adress.com/ip_tracer/
Problemet ligger jo i det at så godt som ingen husker ip adressen sin. Og nei mener ikke 10.0.0.2 192.168.1.1 osv.
de fleste som får tak i pcer på en sånn måte formaterer logger seg på for å prøve å finne interessant informasjon på den offline før de formaterer og evt. selger den. en fyr som bryter seg inn i en bil på den måten har sikkert gjort dette før og veit stort sett hva de gjør... men tror igrunn det med ip på face etc er eneste mulighet.

Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Problemet ligger jo i det at så godt som ingen husker ip adressen sin. Og nei mener ikke 10.0.0.2 192.168.1.1 osv.
Vis hele sitatet...
mac adresse står vel i papirene fra når du kjøpte den. ip adresse har ingenting med pcen å gjøre når de ikke er sammenkobla. så bare å spørre leverandøren isåfall.
Trådstarter
Kan man bruke mac adressen til å finne han?
spm utenfor saken, men relativt;
Facebooken min er hacket, folk har vært innpå og chattet med venner skrevet mye dritt og laget mye problemer.
eg har ipadressen, er det bare og anmelde og levere med ipadressen? så finner politiet de ansvarlige?
har forstått det sånn at vanlige folk ikke får tilgang til navn på ip adresser.

mvh
Heggi
det er mulig for politiet. men tror de bare setter inn ressurser på det om det er litt alvorlige ting som mord og sånt. da det er en tidskrevende og vanskelig ting å få til.

Sitat av Heggi:) Vis innlegg
spm utenfor saken, men relativt;
Facebooken min er hacket, folk har vært innpå og chattet med venner skrevet mye dritt og laget mye problemer.
eg har ipadressen, er det bare og anmelde og levere med ipadressen? så finner politiet de ansvarlige?
har forstått det sånn at vanlige folk ikke får tilgang til navn på ip adresser.

mvh
Heggi
Vis hele sitatet...
vel, du må vel isåfall levere inn en anmeldelse av noe slag først. det sprørs ofte hvor alvorlig saken er om noe blir gjort...
Sitat av Heggi:) Vis innlegg
spm utenfor saken, men relativt;
Facebooken min er hacket, folk har vært innpå og chattet med venner skrevet mye dritt og laget mye problemer.
eg har ipadressen, er det bare og anmelde og levere med ipadressen? så finner politiet de ansvarlige?
har forstått det sånn at vanlige folk ikke får tilgang til navn på ip adresser.

mvh
Heggi
Vis hele sitatet...
Du kan anmelde, men det er veldig tvilsomt at politiet kommer til å bruke ressurser på å finne ut hvem som har vært inne på Facebook kontoen din.
takker for svar, dette var da hendt med en veninne av min søster, har snakket med politiet nå, og skal inn i morgen med opplysninger om saken. ganske mye ting som ble sagt som har laget en del oppstyr, politiet var overaskende nok interessert i å få tak i vedkommende, så klapper for min første normale og hyggelige politisamtale
Sitat av donkristian Vis innlegg
Kan man bruke mac adressen til å finne han?
Vis hele sitatet...
nei. rent praktisk sett, med mindre du har program/hardware på maskinen som sender ut informasjon fra det øyeblikket man skrur den på, så er det nada du kan gjøre. Ikke det at det ville gi deg noen info uansett, siden alt du ville få var ip, og ip er veldig unyttig.

Den maskinen er tapt, jeg foreslår at du begynner å bytte passord på alt du vil ha og sier i fra til forsikringsselskapet om det.