Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 628
I hytt og pine har Windows7 pcen min begynt å restarte, jeg er aldri på den i det den gjør det så jeg vet ikke om det kommer noen feilmeldinger eller lignende, men når den kommer på igjen får jeg opp unexprected shutdown meldingen, under detaljer står det:

Problem signature:
Problem Event Name: BlueScreen
OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Locale ID: 1033

Additional information about the problem:
BCCode: 3b
BCP1: 00000000C0000005
BCP2: FFFFF880048F0817
BCP3: FFFFF880091FC8D0
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Files that help describe the problem:
CWindows\Minidump\011311-24694-01.dmp
CUsers\****\AppData\Local\Temp\WER-174845-0.sysdata.xml
Vis hele sitatet...
Nå er ikke dette jeg noe skjønner så mye av. Kan noen skjønne hva som er feil? Blåskjermen får jeg ikke sett. Pcen har ikke blitt brukt på en stund så den trenger nok noen oppdateringer, men det burde vel ikke føre til slike problemer? Har sjekket at strømledningen og alle kontakter og ledninger i pcen sitter godt i og ser hele ut.
Sist endret av GothQueen; 14. januar 2011 kl. 10:23.
▼ ... over en uke senere ... ▼
mulig fix.(ingen fasit)

BCCode: 3b.
skyldes nok feil i grafikk drivere.
muligens en antivirus program konflikt.

fix:
- disable automatisk restart ved systemfeil.
- reinnstaller\ oppgrader grafikk drivere.
- reinstaller antivirus prog.
Kan du poste dmp-filer C:\Windows\Minidump\(all filer her pakk zip/rar)
Da kan man se på filer i debugger.
3b er vanligvis skjermkort drivere,som nevnt.
Sjekk også temp på skjermkortet,kjør FurMark
Dement
GothQueen's Avatar
Trådstarter
Byttet skjermkortdrivere for noen dager siden og siden da har pcen fungert. Alt som var galt forsvant da. Ikke mer AMD på meg.
Sist endret av GothQueen; 26. januar 2011 kl. 18:08.
Bare rull tilbake driverne på skjermkortet ditt (kan gjøres i enhetsbehandling enkelt og greit), ganske tydeligt at det er problemet. Med mindre du gjorde noe annet festligt med pcen din.
Sitat av Søppelpose Vis innlegg
Bare rull tilbake driverne på skjermkortet ditt (kan gjøres i enhetsbehandling enkelt og greit), ganske tydeligt at det er problemet. Med mindre du gjorde noe annet festligt med pcen din.
Vis hele sitatet...
Ja så festlig det er å installere drivere som fungerer, hvorfor da rulle tilbake til problemet?

Hva med å lese?