Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 558
Hei og hopp.

Har en sak som er koblet til bilradioen, der man koble i USB-brikker, minnekort og 3.5"-plugg.

Saken er at denne fulgte med bilen, og som man kan se av det vedlagte bildet er det en overgang som skal følge med som selvfølgelig mangler. (nede i høyre hjørne)

I utgangspunktet skulle det være ganske grei sak å få tak i en slik, men produsenten selger de ikke løst, og jeg klarer heller ikke å finne ut av hva kabelen heter.

Som man kan se av størrelsen er det ikke mini-usb og heller ikke micro-usb som man bla. finner på mange av dagens mobiltelefoner, da begge disse er for store. Se forøvrig dette bildet for sammneligning av mini og micro:

http://www.s-mall.com.sg/images/usb.jpg


Er det noen som har peiling på hvilken kabel jeg trenger, hva den heter og hvor den er å få tak i?
Sist endret av vidder; 9. desember 2010 kl. 22:08.
Det står vel på bildet at pluggen er proprietær, og altså ikke USB.
/dev/null
vidder's Avatar
Trådstarter
Det gjør det, men denne gjengen lager kun dingser for bilstereo og jeg tviler på at de har designet denne selv. Ser for meg at denne må være i salg noe sted, om jeg så bare får tak i pluggen er det sikkert mulig koble den selv..
Sist endret av vidder; 9. desember 2010 kl. 22:25.
Saken er at den er proprietær. Den følger altså ingen standard, men er en produsent-/produktspesifikk plugg. For å få tak i denne pluggen må du altså ta kontakt med produsenten.
slik plugg har jeg på både kameratet å gps min..
Sitat av skukketrure Vis innlegg
slik plugg har jeg på både kameratet å gps min..
Vis hele sitatet...
Han har testet Mini og Micro-USB.
Denne ser meget properitær ut ja, trolig noe som tilhører den eventuelle bilmodellen du har kjøpt dette til.

Jeg har en helt lik selv, som ikke har BT\AUX men minjack der istedet, og min modell var spesifikk for Audi A3 2005-> pga ISO-pluggen som brukes i standardspilleren.

Så jeg vil tippe at den enten er properitær for bilen din for integrasjon av BT i stereo eller properitær fra kinaprodusenten selv (dette er jo jallakinavare som jeg betalte $15 for).